מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשס״ח 18.05.2008

משלחת חב"ד הגישה סיוע לפצועים באשקלון

משלחת חב"ד ביקרה בבתי הרפואה והגישה סיוע לפצועים מהירי של טיל הגראד שנורה לעבר קניון חוצות באשקלון, הטיל גרם לפציעתם של עשרות אנשים בהם ילדים. במהלך הביקור הם עודדו את הפצועים ובני המשפחות וחיזקו את רוחם והגישו סיוע חירום ראשוני ■ את הפצועים פגשו חברי המשלחת על מיטותיהם מותשים לאחר לילה ארוך של טיפולים, המשפחה הדואגת ניצבת סביב המיטה ומצפה לבשורות טובות מהרופאים. הרב מנדי גורליק והרב משה וילנקין מהשלוחים באשקלון הצטיידו במתנות וצעצועים ושימחו את הילדים המאושפזים לסיפור המלא
משלחת חב
כתב COL

משלחת חב"ד ביקרה בבתי הרפואה והגישו סיוע לפצועים מהירי של טיל הגראד שנורה לעבר קניון חוצות באשקלון, הטיל גרם לפציעתם של עשרות אנשים בהם ילדים. במהלך הביקור הם עודדו את הפצועים ובני המשפחות וחיזקו את רוחם והגישו סיוע חירום ראשוני.

את הפצועים פגשו חברי המשלחת על מיטותיהם מותשים לאחר לילה ארוך של טיפולים, המשפחה הדואגת ניצבת סביב המיטה ומצפה לבשורות טובות מהרופאים. הרב מנדי גורליק והרב משה וילנקין מהשלוחים באשקלון הצטיידו במתנות וצעצועים ושימחו את הילדים המאושפזים.

במחלקה פנימית ב' פגשו המשלחת את גב' לינדה אשה בודדה חסרת אמצעים אין מבקרים סביבה, היא מיועדת להשתחרר לביתה בשעות הקרובות, אך את השבת הקרבה אין לה מושג כיצד היא תעבור, מיד הרגיע אותה הרב גורליק בהצעה לבבית להיות אורחת בביתו לסעודות השבת. האשה פרצה בבכי מרגש והודתה לו על כך תוך שהיא מוסיפה לתנות את כל צרותיה באוזניו הרחומות של השליח.

במחלקה האורטופדית שוכב אלי אדם חסון בשנות השלושים לחייו. אך לפני שבוע נולד בנו השני ובעיצומם של ההכנות לסעודת הברית נפצע בפיגוע, כעת הוא מתייסר מכאבים, לאחר שנזרק על גבו מההדף למרחק רב. אמו המבוגרת התפנתה לקבל את פני המשלחת, לאחר שיחת נימוסין קצרה מתברר כי הפציעה קטעה באחת את כל ההכנות לסעודת הברית, האימא שקנתה את כל המצרכים לסעודה תכננה לבשל את הסעודה שאמורה להתקיים בביתם ביום שבת, אך כעת היא נאלצת לסעוד את בנה הפצוע בעוד רעייתו מתאוששת מהלידה ומטופלת בתינוק נוסף בן שנתיים.

בעקבות בקשת עובדת השיקום בביטוח לאומי ערכו מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור התארגנות זריזה, ולאחר כמה שעות חזר הרב מנחם קוטנר יחד עם הרב משה וילנקין שוב לאשקלון כשרכבם עמוס בתבשילים וסלטים עבור 70 איש שאמורים להשתתף בסעודת הברית. האימא הודתה בחום ובהתרגשות על הסיוע המהיר והיעיל.

בדרך כלל אנשי תקשורת מדווחים על חדשות אך מתברר כי המציאות באשקלון גורמת להם לעיתים גם לייצר חדשות, כפי שסיפר לנו מורדי איש תקשורת שדר ברדיו דרום שנפצע בשעה שהיה באולפן הרדיו בקניון יחד עם קבוצת ילדים בחוג תקשורת של... ילדי שדרות, הילדים משדרות מגיעים מידי שבוע לאשקלון כדי להתאוורר, אך הטיל השיג אותם, למזלם הרב הילדים לא נפגעו פיזית, אך ההמולה והבהלה הייתה טראומטית ביותר. מורדי המורה לתקשורת מספר על רגעי האימה כאשר התברר לו שאחת הילדות לא נמצאת איתו, רק לאחר דקות ארוכות שהיו עבורו כנצח נמצאה בריאה ושלימה כשהיא מתחבאת בחדר צדדי.

ביקור נוסף שהיה טעון רגשות התקיים בצהרי אותו יום בבית הרפואה תל השומר לשם הועברו האם אביטל ובתה התינוקת תאיר שנפצעו קשה בפיגוע, תאיר לומדת במעון חב"ד באשקלון, ואל המשלחת הצטרפו מנהל גני חב"ד באשקלון הרב שרון כהן יחד עם מנהלת המעון והמטפלת של תאיר ידיהם עמוסות במתנות וציורים מילדי המעון עבור תאיר. בני המשפחה נקרעים בין מיטתה של תאיר בבנין הילדים לבין מיטתה של אימה בבנין האישפוז, המטפלת של תאיר ניגשה למיטתה של תאיר וניסתה להרגיעה מהבכי, אך דמעותיה של המטפלת זלגו מאליהם תוך שהיא מרעיפה עליה ברכות בשם כל ילדי המעון.

על המצב הכללי בעיר סיפר השליח הרב מנחם מענדל ליברמן כי "התחושה של התושבים קשה מאוד, והם מרגישים מופקרים בידי ממשלה מבולבלת. התראנו על ירי הטילים לעבר העיר מזה זמן רב, ולצערנו כל התחזיות התרחשו. התושבים קובלים על אוזלת היד של הממשלה, ותעיד על כך העובדה שהאזעקות בעיר לא עבדו והתריעו על הירי".

הציבור נקרא להתפלל לרפואת הפצועים:
תאיר בת אביטל
אביטל בת פנינה
לינדה בת רוזה
מרדכי בן סימי
אליהו בן דורית
משה בן שרה
גבריאל בן דליה
מירנה בת אטנה
מלכה ליאת בת סלין
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.