מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשס״ח 18.05.2008

משפחת המותקף בראיון משותף ל-COL ● כתבת וידאו

17 שנה גרים בני משפחת שירמן בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. הם שמעו מפעם לפעם על מקרי אנטישמיות שאירעו בשכונה, אבל אפילו בחלומותיהם הם לא האמינו שיום יבוא ואירוע כזה יקרה לבנם האהוב, אלון, בן 16 ■ בראיון וידאו בלעדי ל-COL, הוריו של אלון, ר' דוד ואיריס שרמן, מדברים על התקיפה הקשה ■ "אתה לא מאמין שזה יקרה כל-כך קרוב אליך, ממש פה, ליד הדלת של הבית", אומרת אמו לראיון המלא 
משפחת המותקף בראיון משותף ל-COL ● כתבת וידאו
"מצבו מוגדר כנס". אלון בביתו, אמש. למטה: הוריו ● צילום וידאו: מנדי לואיס, COL
מאת מנחם כהן, כתב COL בניו-יורק

17 שנה גרים בני משפחת שירמן בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. הם שמעו מפעם לפעם על מקרי אנטישמיות שונים שאירעו בשכונה, אבל אפילו בחלומותיהם הם לא האמינו שיום יבוא ואירוע כזה יקרה לבנם האהוב, אלון, בן 16.

יום חמישי שעבר, שעת חצות. "אני בדיוק הלכתי לישון, ואז ראיתי את בעלי לוקח את המעיל בבהלה ורץ החוצה", משחזרת איריס שרמן, אמו של אלון. "הוא אמר לי 'אלון נפגע' ויצא. לא ידעתי למה הוא התכוון. חשבתי שקרה לאלון תאונת-דרכים. רצתי החוצה מיד, וראיתי הכל".

אמש (מוצאי-שבת) יומיים אחרי האירוע, עשיתי את דרכי לעבר ביתם של משפחת שירמן ברחוב 'לפערטס'. בדרך, חלפתי על המקום בו הותקף אלון. כעת, כבר מוצבת במקום תחנת משטרה ניידת.

ביתם של משפחת שירמן שוקק חיים. כולם מדברים, מלבד אלון. הוא יושב על הספה וצופה בתמונות מההפגנה המשודרת בערוצים מקומיים בטלוויזיה. ההפגנה התקיימה בעקבות התקיפה שלו - שהוא בעצמו אינו זוכר מה היה שם, בעקבות זעזוע מוח.

הוא לא יכול לדבר. הפה שלו מלא בתפרים, בעקבות השברים בלסתו. אמו מגישה לו כוס שתיה. "אלון, שתה", היא אומרת לו ומנסה לעודדו. "הערכת הרופאים מדברת על ששה שבועות החלמה", היא מספרת.

בתוך שעה מאז התקיפה, הגיעו לבית-החולים נציגי המשטרה ו-FBI. הם שאלו את ההורים שאלות ואלה סיפרו להם את מה שידוע להם: אלון יצא לקנות מטרנה לאחיו התינוק ובדרך למכולת, הוא הותקף באכזריות. כעת אין בידי המשטרה שום קצה-חוט. ספק אם יהיה.

"המצב של אלון מוגדר כנס, תודה לא-ל", אומרת איריס. "למרות שהוא נפגע, הוא לא נפגע במוח, ברוך השם".

"2 דקות לפני 12 בלילה, קיבלתי טלפון מחבר של אלון שסיפר לי שמצאו אותו ללא הכרה, מדמם ופצוע קשה", משחזר דוד, אביו של אלון. "הם גנבו לו את המכשיר הנייד, הכסף והאופניים. כנראה שהוא הוכה על-ידי אגרופן", מעריך האב על-פי סוג הפציעה בראש.

"אתה לא מצפה שזה יקרה לילד שלך", אומרת איריס. "אתה לא מאמין שזה יקרה כל-כך קרוב אליך, ממש פה, בפינה, ליד הדלת של הבית. זה קרה בשעה שהחברים שלו גם נמצאים בחוץ. להבא, צריך לשמור שהילדים ילכו בליווי".

למרות המקרה הקשה, איריס לא נשברת. "בשכונת קראון-הייטס- 'כאן ציווה השם את הברכה'. צריכים להתחזק מזה", היא אומרת.

1,000 תושבי קראון-הייטס שהפגינו שעתיים לפני השבת ותחת גשם, הדהימו את בני הזוג. "זה היה וואו", אומרת איריס. "לא האמנו שכל-כך הרבה אנשים הלכו להפגין, שעות ספורות לפני השבת. זה מאוד חיזק אותנו".

 תקיפת הבחור. סיקור מלא ב-COL:
שוב בקראון-הייטס: בחור הותקף - ואיבד הכרתו
כלי-התקשורת מדווחים על תקיפת הבחור: וידאו
הסוף לאדישות: הפגנה סוערת בקראון-הייטס: וידאו

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת: לא מצליחים לצפות? לחצו כאן או כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.