מערכת COL | יום י"ב אייר ה׳תשס״ח 17.05.2008

הסוף לאדישות: הפגנה סוערת בקראון-הייטס ● וידאו

רוצים צדק: שעתיים לפני כניסת השבת ותחת גשם, כ-1000 מתושבי שכונת קראון-הייטס בניו-יורק קיימו הפגנה סוערת וראשונה מסוגה, בעקבות התקיפה האכזרית של בחור-הישיבה ביום חמישי ■ ההפגנה החלה במקום תקיפת הבחור, עברה על-יד תחנת המשטרה והסתיימה ב-770 ■ המשטרה לא העריכה את עוצמת ההפגנה וזעם התושבים ולמקום נשלחו שוטרים בודדים בלבד ■ כתבי COL בניו-יורק בדיווח מלא וכתבת וידאו מהזירה לסיפור המלא  ● וגם: פרטים חדשים ומצמררים מאירוע תקיפת הבחור >>>
הסוף לאדישות: הפגנה סוערת בקראון-הייטס ● וידאו
הבחור המותקף על רקע מאות המפגינים ביום שישי ● צילום וידאו: מנדי לואיס, COL

מאת מנחם כהן, כתב COL בניו-יורק

שעתיים לפני כניסת השבת, כשגשם רב יורד, כאלף מתושבי שכונת קראון-הייטס בניו-יורק השתתפו בהפגנה סוערת בעקבות התקיפה החמורה של בחור-הישיבה ביום חמישי בלילה. אנשים צעירים ומבוגרים, לצד ילדים וילדות, נערים ונערות צעדו בתהלוכת המחאה  - שקראןו-הייטס לא ראתה מזה שנים רבות.

המפגינים צעקו  קריאות "דם יהודי אינו זול", "אין צדק אין שלום". חלק מהמפגינים צעקו "ווגה, תתפטר" (בכוונתם על מפקד משטרת קראון-הייטס שנכח בהפגנה).

ההפגנה החלה ממקום תקיפתו של בחור-הישיבה ביום חמישי בלילה ברחוב 'אולבני', עברה על-יד תחנת המשטרה והסתיימה בסמוך לבית-חיינו - 770. הרחובות בהם עברה ההפגנה, נחסמו לתנועה.

ל-COL הגיעו פרטים חדשים על התקיפה החמורה שהתרחשה בשעה 12 בלילה לערך: הבחור, בן 16 בסך-הכל, הותקף בכל חלקי גופו בצורה אכזרית כשלאחר-מכן הוא הושלך על-ידי התוקפים למתחת גלגלי רכב שחנה הצד הרחוב. רק בנס, עובר-אורח הבחין ברגל מבצבצת מתחת לרכב ומהיר להזעיק את כוחות ההצלה והמשטרה. הבחור היה מוטל מתחת לרכב ללא הכרה, כשסימני חבלה רבים על פרצופו. לאחר טיפול מהיר בשטח, הוא הובהל לבית-רפואה קרוב.

במהלך השנתיים האחרונות סיקרנו, כאן ב-COL, עשרות-רבות של מקרי תקיפה אלימים של שחורים נגד חסידי חב"ד. בוודאות, ניתן לציין, שאירוע זה הוא החמור והאכזרי מכולם.

שוטרי משטרת ניו-יורק לא העריכו את עוצמת ההפגנה ולא נערכו כראוי. אנחנו הבחנו בשוטרים בודדים שצעדו בקדמת ההפגנה. לשם השוואה, לפני שבועיים נערכה הפגנה של מאה שחורים בקראון-הייטס ולשם הגיעו עשרות שוטרים שאיבטחו את ההפגנה.

מאות המפגינים היו זועמים, ובצדק. לרגעים נדמה, כי ההפגנה יוצאת מכלל שליטה. רכב של שחורים שחלף לצד הצועדים, הוקף במאות המפגינים. חסידים אחראיים ביקשו מהמפגינים לשמור על איפוק ולא להיגרר לאלימות מיותרת.

דקות ספורות לפני שההפנה הגיעה לתחנת המשטרה בקראון-הייטס, השוטרים דאגו לסגור את רחבת התחנה עם מחסומים. רק עכשיו, הם הבינו, זעמם של המפגינים עלול בהחלט לצאת מכלל שליטה ויש חשש כי חלק מהם ינסו להיכנס לתחנה ולפרוק את זעמם.

"לא יאומן שאירוע כל-כל חמור מתרחש בשכונה שלנו והמשטרה ממשיכה לשלב ידיים", אומר לי אחד המפגינים, בשנות השלושים לחייו, כשהוא מחזיק בידיו את שני ילדיו הקטנים שיודעים כל פרט מאירוע התקיפה.

המשטרה החלה באחרונה לתגבר יותר את האבטחה, הערתי. "זה שיא התסכול: מצד אחד, הם מאבטחים את השכונה יותר טוב, מצד שני, האירועים האלימים הולכים ונעשים חמורים הרבה יותר", ענה בכאב.

בין המפגינים, תתפלאו, היה גם שחור מקומי. "אנחנו רוצים אהבה וצדק עם היהודים", אמר לערוץ 12 המשדר בניו-יורק. "זה אמריקה, כולנו בניו של אלוקים", אמר בכאב מול המצלמות.

האם הפגנה זו תגרום לשינוי משמעותי? הלוואי.

לצפייה בכתבת וידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת: לא מצליחים לצפות? לחצו כאן או כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.