מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשס״ח 13.05.2008

זה לא סרט, זו מלחמה! ● גלרייה

היום (שלישי) הגיע לביקור בעיר, הכוכב האמריקני ג'ון ווייט, המסייר בארץ בליווי צעירי חב"ד. ביקורו בשדרות החל בעיריית שדרות כשהוא מלווה בפמליה של נציגי חב"ד-ארה"ב ובית חב"ד שדרות, שם נפגשו עם אלי מויאל, ראש העיר שדרות ■ זאב טרכמן פירסם כתבה באתר האינטרנט ynet-יהדות על הביקור ■ הרב משה זאב פיזם, שליח חב"ד בשדרות, שליווה את הפמליה מארה"ב ועזר בהכנות השונות אמר כי "ווייט הוא ידיד ישראל שדואג למה שקורה בארץ ישראל ולעם יהודי בכלל. הוא בא לכאן כדי לתמוך ולסייע. דרכו יעבור מסר חד משמעי לעולם על מה שקורה בשדרות כי הצדק נמצא בצד שלנו"   לסיפור המלא וגלריית תמונות
זה לא סרט, זו מלחמה! ● גלרייה
(צילום: מאיר דהן, COL)

זאב טרכמן, ynet

היום (שלישי) הגיע לביקור בעיר, הכוכב האמריקני ג'ון ווייט, המסייר בארץ בליווי צעירי חב"ד. ביקורו בשדרות החל בעיריית שדרות כשהוא מלווה בפמליה של נציגי חב"ד-ארה"ב ובית חב"ד שדרות, שם נפגשו עם אלי מויאל, ראש העיר שדרות שסיפר לו על משפחתו. לאחר מכן, הם עברו אל חדר הדיונים בו ראה ווייט רקטות קסאם ליד תמונות האנשים שנהרגו בעיר ושאל את מויאל בזעזוע: "מה זה?". מויאל סיפר לו כי זהו קסאם שנפל בחצר ביתו והוא החליט להביאו אל בניין העירייה. 

מויאל סיפר לווייט ולאורחים מארה"ב על החיים הקשים בעיר מוכת הקסאמים ועל איך שהילדים גדלים עם תסמיני פוסט טראומה המשפיעים על התנהגותם: "הילדים גדלים מקטנותם על רקע פיצוצי קסאמים, ובבתי ספר, יש כאלו שלא יצאו כמה שנים מהכיתות כי הם חוששים להיפצע". 


"הילדים שלכם גדלים בצורה לא תקינה"

ווייט, הידוע כתומך נלהב של מדינת ישראל הגיב לדבריו של מויאל ואמר: "הילדים שלכם גדלים באופן לא תקין, הם פגועים וזה מטריד מאוד", והוסיף, "אצלם, הילדים גדלים כדי לשנוא. ההנהגה מובילה אותם אל העוני, ואל השנאה וזו הסיבה שהם גדלים להיות מחבלים, מתאבדים. אם זה ייפסק, אולי יהיה שלום". מויאל הסכים עם דבריו ואמר כי "מאז היציאה מרצועת עזה האלימות שלהם רק גברה". 

במהלך הביקור בעירייה, חילק השחקן כובעים עם שם אחד הסרטים בהם שיחק וחתם עליהם, במקביל, העניק לו ראש העיר אלי מויאל דגלון של העירייה ומדליית כבוד. 

ווייט תודרך מה לעשות אם תישמע התרעת 'צבע אדום' בזמן הביקור ואמר ל-ynet: "בכל בלוק שביקרתי בו, וכמעט בכל שכונה, ראיתי מקלטים חיצוניים - מיגוניות. ברגע שלא ראיתי, שאלתי איפה המיגוניות בשכונה כדי שאוכל להתחבא במידת הצורך וכדי שיסבירו לי מה צריך לעשות וגם כדי שארגיש בטוח".  

ווייט אף סיפר כי ברצונו לפגוש ילדים בעיר: "באתי בשביל הילדים. כפי שראש העיר של שדרות אמר הם בסדר החשיבות גבוה ויש להתייחס ולעסוק בהם". "אני, הגעתי לשלב סופי בחיים, כי אני בגיל 69 ולכן לא חששתי להגיע לשדרות. ראיתי את הצורך לתת לילדי שדרות תקווה, שמחה ועזרה כי ילדים הם תמיד ילדים. כאן בעיר הזו, יש ילדים בטראומה שיצא לי לפגוש לפני זמן מה בביקורם, בלוס אנג'לס, והם צריכים את התקווה, לכן אני פה". 

ג'ון רואה חשיבות בחסינותו של העם היהודי ושל מדינת ישראל והוא מבקש להעביר מסר לציבור בשדרות ובישראל: "סיפורו של העם היהודי הוא הסיפור הגדול ביותר בהיסטוריה של עולם ושל האנושות", אמר, "אני מספר סיפורים ויודע את זה. צריך לדאוג לילדים הצעירים שימשיכו את הדורות הבאים של העם היהודי ולכן צריך לחזק אותם כי זה חשוב להווה ולעתיד". 


"מסר חד משמעי לעולם"

הרב משה זאב פיזם, שליח חב"ד בשדרות, שליווה את הפמליה מארה"ב ועזר בהכנות השונות אמר כי "ווייט הוא ידיד ישראל שדואג למה שקורה בארץ ישראל ולעם יהודי בכלל. הוא בא לכאן כדי לתמוך ולסייע. דרכו יעבור מסר חד משמעי לעולם על מה שקורה בשדרות כי הצדק נמצא בצד שלנו".

נציג חב"ד מארה"ב, הרב שלום דייטש סיפר: "אנו, חב"ד-ארה"ב, שמחים על היכולת לעזור בענייני שדרות ויש שיתוף עם הסניף המקומי לגבי ההכנות לביקורו של האורח שהגיע מרצונו האישי לקדם עניינים חשובים על ידי כך שיעביר לעיר תשומת לב על ידי פעילותו בה". 

במהלך ביקורו של ג'ון וויט בתחנת המשטרה, שם ראה את מצבור הקסאמים ושאל שאלות את אנשי המשטרה, הוא פגש את השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, שניהל באותו זמן סיור עם המקביל הקנדי שלו לענייני ביטחון. השר דיכטר והנציג הקנדי התרגשו למראה שחקן הוליוודי מפורסם וניהלו דיון על נושא הביטחון, סוגי קסאמים ועל הסיור בשדרות. נציגי חב"ד ארה"ב התרגשו גם הם למראה שר ישראלי ונציג ממשל קנדי ואמרו: "הרבה דברים מעניינים קרו ביום אחד, בעיר שדרות כשלא היו קסאמים". רגעים ספורים לאחר מכן, פנה ראש העיר מויאל, לשר דיכטר ולשחקן ווייט ואמר להם: "יש התרעה לירי קסאמים בעוד כמה רגעים". הרקטות, עליהם דיבר מויאל, נחתו דרומית לאשקלון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.