מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשס״ח 13.05.2008

שלוחים בניו-יורק ציינו 53 להתייסדות צא"ח ● דיווח

במלאות ג"ן שנים להתייסדות 'צעירי-אגודת-חב"ד' התאספו השלוחים, הועד והצוות להתוועדות חברים ■ בזה אחר זה עלו לנאום שלוחים הפועלים בניו-יורק וסיפרו על הפעילות העניפה ■ המשתתפים קיבלו 'תשורה' מיוחדת: ספר על הרב צבי-הירש גאנזבורג לסיפור המלא ותמונות 
שלוחים בניו-יורק ציינו 53 להתייסדות צא
"שבת אחים גם יחד". המשתתפים בהתוועדות המיוחדת, השבוע
במלאות ג"ן שנים להתייסדות 'צעירי-אגודת-חב"ד' התאספו השלוחים, הועד והצוות לסעודת מרעים והתוועדות חברים מיוחדת. המסיבה של השלוחים וראשי מוסדות שהותחלו ע"י צא"ח ומתנהלים תחת חסותה, הייתה דרוכה באווירה חמה של מסירה ונתינה לכוונותיו של הרבי, המשלח, וביצוע פעולותיו ביתר שאת וביתר עוז ובתנופה חדשה כיאות ל"לכתחילה אריבער".

מסיבת יום ההתייסדות נחגגה ברוב פאר והדר בהתוועדות ובמשתה מיוחד בספריית 'לוי-יצחק' שע"י צא"ח, ונפתחה במראות-הקודש בהקרנת קטע משיחת הרבי לב' אייר 'לכתחילה אריבער'.

המנחה הרב חיים גראסבוים, שליח בלונג-איילנד, דיבר על הזכות המיוחדת של צעירי אגודת חב"ד לנהל את פעולות הרבי בעיר ניו-יורק וסביבותיה והגשמת חזיונו של הרבי לפתוח יותר ויותר בתי-חב"ד באיזורים הסמוכים לבית-חיינו.

הרב משה-פסח גולדמאן, מזכיר וחבר הנהלת צא"ח, דיבר על הזכות המיוחדת להיות חבר במוסד שפעולותיו הם שמכינים את העולם לגאולה. הרב גולדמאן סיפר כי יוצא לו לבקר מוסדות חב"ד בערים שונות בארצות הברית וגם מחוצה לה אפשר לראות בעיני בשר את המהפכה הגדולה שהרבי חילל בעולם ואת פעולות שלוחי הרבי בכל העולם כולו העומדים על משמרתם במסירות נפש.

כיבד את המסיבה בנוכחותו הרב דוד רסקין, היו"ר הותיק של צא"ח המרכזית.

בדבריו עמד הרב שמואל-מנחם-מענדל בוטמאן, מנהל צא"ח המרכזית על הזכויות המיוחדות שבהם זיכה הרבי את הרב דוד רסקין, שהרבי נתן לו מינויים וסמכויות שלא נותנו לאף חסיד. הרב דוד רסקין, הוא יושב ראש צא"ח המרכזית, מנהל של מרכז הישיבות תומכי תמימים ליובאוויטש, חבר ועד אגודת חסידי חב"ד העולמית, חבר הנהלת המרכז לעניני חינוך ומחנה ישראל, וחבר ב"ועד המסדר" של התוועדויות הרבי.

הוא גם ציין שאם כי הרבי דיבר על התייסדות צא"ח, בשבת מברכים אייר, כ"ד ניסן תשט"ו, הרבי הדגיש שיום ההתייסדות הוא ב' אייר, תפארת שבתפארת, לכתחילה אריבער. שבזה מודגש שהרבי נותן כח לכל אחד שיש לו שייכות למוסד זה לפעול בשני בקוים, שכל פעולותיו והנהגתו יהיו באופן של "לכתחילה אריבער", וגם באופן של לא רק "תפארת" אלא גם של "תפארת שבתפארת". והענין המיוחד של שנת הג"ן, שג"ן הוא מקום נחמד ונעים, והמאמר הראשון הוא של הרבי הוא "באתי לגני" להפוך את העולם לדירה לו יתברך, דירה נעימה ונוחה, ושהראשי תיבות של "לגני" הם ליובאוויטש של גרייטער נו יורק (נו יורק רבתי) דבר שהמנחה הדגיש אחרי זה בדבריו.

בשם השלוחים דיברו המנחה וכמה שלוחים שהדגישו בדבריהם שרואים את כח המשלח על כל צעד ושעל ושת"ל היתה זאת שנת הצלחה ותנופה בפעולות של הרבי בעיר נו יורק וסביבותי'.

הרב ישעי' גאנזבורג, שליח הרבי בהארלעם שבצפון מנהטן הדגיש בדבריו שרואה את ברכת הרבי בכל הפעולות, ומקום שהי' מונח אצל רבים שאין המקום הזה מתאים כלל לפעולות ראה פעולות גדולות ונשגבות וההצלחה באזור הארלעם הולכת ומתחזקת מיום ליום.

הרב מנחם-מענדל זילבערשטיין, שליח בוועסטשסטער, אמר שהפעולות בכל ווסטשסטער התפתחו מאד וכיום פועלים בווסטשסטר קאונטי, בתי חב"ד, גני ילדים, חוגי ידידים ("פרענדשיפ סירקלס") מחנות קייץ, (דיי קעמפס) ופעילות גדולה ועניפה עם כל חלקי האוכלוסי' היהודית.

הרב זלמן-משה דרייזין, שליח בפלטבוש, סיפר איך שהוא ראה במוחש את ברכתו של הרבי בהשגת בניין נהדר לבית-חב"ד השנה. הוא סיפר בהתפעלות שהוא היה צריך להשיג סכום כסף גדול תוך יומיים, בכדי ליתן מקדמה כספית על המבנה, ולא היה לו אפילו חלק קטן מהכסף הדרוש, ואז בהשגחה פרטית ראה שהאיש שעליו קיוה שיתן לו את הכסף נוסע במכונית אחת לפניו. מבלי להסס לרגע נסע אחריו לאורך כל הדרך עד שהגיע לביתו, ואז ניגש אליו, ואם כי מלכתחילה שאל אותו איך זה שבא בלי "אפאיינטמענט" וכו' הרי שאחרי זה עזר לו במה שהי' צריך, ולא רק שבית-חב"ד כבר פעיל, אלא שהוא כבר קטן מלהכיל את הפעולות. אכן כח המשלח באופן נפלא.

המנחה הודה למשפחת גאנזבורג-ליבערמאן עבור התשורה שחילקו להמשתתפים ספר על אביהם הרב החסיד ר' צבי-הירש ב"ר משה-דובער גאנזבורג ז"ל, חבר הנהלת צא"ח המרכזית, ולרב שלמה הכהן פרידמן, האדמיניסטרטור של צא"ח המרכזית, עבור השתדלותו במסירת מילגה לכל המשתתפים.

האווירה בהתוועדות הייתה אווירה של אחדות ואחווה ובעיקר מסירות למשלח ולפעולותיו הנשגבות. הערב הנפלא השאיר רושם עצום של אחווה וקירוב תוך החלטות חזקות של איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק והחלטה חזקה - שזו תהיה שנת תנופה חסרת-תקדים מוקדשת כל כולה לפעולותיו של הרבי להכין את העולם לגאולה השלימה כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.