מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשס״ח 12.05.2008

מדוע מבקשים במירון להקפיא את ההכנות לל"ג בעומר?

משטרת ישראל, מינהל מקרקעי ישראל והמרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים לא יוכלו להשתמש או להיכנס לשטחי המושב מירון בל"ג בעומר, כך החליט בית משפט השלום בנצרת ■ המשמעות המעשית: המשטרה ורשות המקומות הקדושים לא יוכלו לפתוח חפקי"ם, לקבע כוחות, או להכשיר שטחים בתחומי המושב מירון. אשר על כן, כל ההכנות לל"ג בעומר מוקפאות ■ COL חושף: מדוע ביקש ועד מושב מירון להקפיא את ההכנות לל"ג בעומר  לסיפור המלא
מדוע מבקשים במירון להקפיא את ההכנות לל
החגיגות במירון
'בחדרי חרדים' וכתב COL

עתירות, דיונים, צווים, פסקי דין וערעורים, הפסטיבל הקבוע חוזר על עצמו מידי שנה לפני חגיגות ל"ג בעומר. פעם זו רשלנות בטיחותית, ופעם מאבקי שליטה בין גורמים שונים במירון. אם זאת, נראה כי הפעם העניין רציני מאד. בית המשפט השלום בנצרת החליט לעצור את ההכנות של הגופים הרשמיים לל"ג בעומר.

משטרת ישראל, מינהל מקרקעי ישראל והמרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים לא יוכלו להשתמש או להיכנס לשטחי המושב מירון בל"ג בעומר, כך החליטה אתמול (א) השופטת עירית הוד מבית משפט השלום בנצרת. בהחלטתה היא נענתה לבקשת מייצגי המושב מירון.

הצו שהקפיא את ההכנות בהחלטה כתבה השופטת: "לאחר עיון בבקשה על נספחיה והתצהיר התומך בה, ניתן צו מניעה כמבוקש, האוסר על המשיבות (המשטרה, המינהל, והרשות למקומות הקדושים) לעשות כל שימוש במקרקעי המבקש (מושב מירון) המצויים ברשותו, בהתאם למפה המצורפת כנספח לבקשה". השופטת מוסיפה ופוסקת: "להימנע מלאסור על המבקש להיכנס לאותם מקרקעין או לעשות בהם שימוש כלשהו".

ומה הסיבה? ר' מרדכי הלפרין יו"ר ועד מירון מספר ל-COL:

"עד לפני שנה, שימש חניון האוטובוסים שליד מפעל ליבוש שזיפים, שבמעלה ההר, כחניון לאטובוסים של "מהדרין", בכדי לאפשר לציבור החרדי להגיע קרוב ככל שניתן אל הציון הק'. בשנה שעברה, החליטו אנשי הועד הארצי למקומות הקדושים, לעשות דין לעצמם, הפכו את המקום ל"חניון אחמי"ם", בכדי לדאוג למקורבים שלהם, ושלחו את האוטובוסים של "מהדרין" לחנות במקום מרוחק במורד ההר".

"היות, ואנו, כועד הישוב מירון, הבעלים של המקום, החלטנו להפעיל את הסמכות שלנו, ופנינו לבית המשפט, שנתן הצהרה בדבר השטחים שלנו במושב, שאסר על המשטרה ועל אנשי הועד לפעול בתוכה".

"הועד הארצי למקומות קדושים, לא מכיר את מירון כל השנה, ו"נזכר" בה רק בל"ג בעומר. אנחנו אלו שצריכחם לתחזק את המקום כל ימות השנה", אומר ר' מרדכי הלפרין.

ר' מרדכי הלפרין, אומר כי הם ידאגו גם להציב את מסכי הוידאו הגדולים המקרינים מראות קודש מהרבי במקומות הבולטים ביותר, ללא חשש מאף גורם.

המשמעות המעשית: המשטרה ורשות המקומות הקדושים לא יוכלו לפתוח חפקי"ם, לקבע כוחות, או להכשיר שטחים בתחומי המושב מירון. אשר על כן, כל ההכנות לל"ג בעומר מוקפאות. עם זאת, עדיין לא הוחלט על ביטול האירועים, שככל הנראה ולאור נסיונות קודמים, יתקיימו גם השנה כבכל שנה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.