מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תשס״ח 11.05.2008

"תקציב חגיגות המדינה - נגזל מכספי הישיבות הקטנות"

"רק בממשלה מקרטעת וחסרת־אונים, שאינה מסוגלת לתת מענה לשום בעיה, תיתכן השקעה של 100 מיליון שקלים בחגיגות שנת ה־ 60 למדינה. מהו ההיגיון בקיום אירועי סרק מנופחים ומלאכותיים כאלה? מדובר בבזבוזי ענק, על חשבון חלק מתקציבי הישיבות הקטנות ועל חשבון העניים והשכבות החלשות", אומר ח"כ הרב מאיר פרוש ביחס לכספים הרבים המושקעים בחגיגות ה־ 60 למדינת ישראל לסיפור המלא
חגיגות ה-60 למדינה
"רק בממשלה מקרטעת וחסרת־אונים, שאינה מסוגלת לתת מענה לשום בעיה, תיתכן השקעה של 100 מיליון שקלים בחגיגות שנת ה־ 60 למדינה. מהו ההיגיון בקיום אירועי סרק מנופחים ומלאכותיים כאלה? מדובר בבזבוזי ענק, על חשבון חלק מתקציבי הישיבות הקטנות ועל חשבון העניים והשכבות החלשות", אומר ח"כ הרב מאיר פרוש ביחס לכספים הרבים המושקעים בחגיגות ה־ 60 למדינת ישראל.

הרב פרוש ציין כי במסורת היהודית יש חשיבות לשנת ה־ 50, המרמזת על 'שנת היובל', אך תהה מהי הסמליות בשנת ה־ 60 , אם לא הרצון לטשטש בחגיגות עקרות את מסכת הכישלונות של הממשלה. לדבריו, המחדל והחידלון הפכו לסימן ההיכר של הממשלה: הקיצוץ הנמשך בקצבאות המשפחות ברוכות הילדים, מצבן הקשה של השכבות החלשות ושל העניים בפרט, מצוקתם החריפה של הקשישים, הזנחת הפריפריה, היעדר טיפול נכון במשבר המים, חוסר־אונים מול ההתייקרות הגואה של המזון, מטחי הקאסמים הנמשכים ללא סוף, הניהול המדיני המסוכן שמעמיד בסכנה את אחדות ירושלים ומקפיא את הבנייה ביישובי יו"ש, ועוד ועוד. בתקציב חגיגות ה־ 60 , אומר פרוש, ניתן היה לפתור לפחות את חלקן של הבעיות הנ"ל.

"הגסות ועזות הפנים של ממשלה זו באו לידי ביטוי במיוחד בקיצוצי עשרות מיליוני השקלים מתקציבי הישיבות הקטנות", אמר הרב פרוש, "ובניסיון שפל לכפות את 'תוכנית הליבה', חדלה בין היתר הממשלה להזרים תקציבים שמגיעים לנו, כפי המוגדר בסעיפי התקציב השונים. ייאמר מפורשות: תקציבי חגיגות הסרק אכן נגזלו מחלק מתקציבי הישיבות הקטנות, וכל עוד לא יתוקן מעשה העושק, רוע הלב והעוול האכזרי הזה – לא נשקוט ולא ננוח".

('יום חדש')
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.