מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשס״ח 09.05.2008

770: התוועדות חברים לציון 53 שנים ליסוד צעירי-חב"ד

התוועדות לציון ג"ן שנים לצעירי אגודת חב"ד המרכזית בארה"ב נערכה בב' אייר - יום הולדתו של אדמו"ר מהר"ש נ"ע, במרכז חב"ד העולמי-770, בהשתתפות עשרות מאנ"ש והתמימים. רבנים ומשפיעים פיארו את שולחן הכבוד בהתוועדות המסורתית שנערכת על-פי הוראת הרבי, ובמהלכה נשאו דברים: יו"ר צא"ח הרב דוד רסקין, הרב שמואל בוטמן, הרב כתריאל קסטל, הרב משה פסח גולדמן, והרב שאול ורטהיימר, שליח בקווינס קולג' ניו יורק. הדוברים עוררו את הציבור, על ענינו של היום 'לכתחילה אריבער'  לדיווח מלא
770: התוועדות חברים לציון 53 שנים ליסוד צעירי-חב

כתב COL

התוועדות חסידית נערכה בב' אייר בבית-הכנסת הגדול ב-770 לרגל מלאות ג"ן שנים להתייסדות צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית בניו-יורק.

ההתוועדות נפתחה על-ידי הרב שמואל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, שאמר על פתגמו של האדמו"ר המהר"ש נ"ע "לכתחילה אריבער", שאפילו שההנהגה של "ארונטער" היא גם על פי תורה, שאם ח"ו מדברים על הנהגה שלא על פי תורה, הרי מה החידוש של הרבי מהר"ש, רק שאפילו אם אפשר שתהיה הנהגה של "ארונטער" על פי תורה עם כל זה אומר הרבי מהר"ש "שאני אומר" ("און איך זאג") שצריכה להיות ההנהגה של "לכתחילה אריבער".

מזכיר צא"ח הרב משה פסח גולדמן הדגיש בדבריו שהרבי ייסד את הארגון כיד המבצעת להכין את העולם לגאולה השלימה, והרבי הדגיש שעבודתם צריכה להיות בשני הקוים של "עבודה עם עצמו ו"עבודה עם הזולת".

היו"ר הקשיש של צא"ח הרב דוד רסקין פיאר את המסיבה בנוכחותו, והמנחה הדגיש שהרבי נתן לרב רסקין סמכויות שלא נתן לאף חסיד אחד אחר.

הרב ראסקין הוא יושב צעירי אגודת חב"ד המרכזית, מנהל מרכז הישיבות "תומכי תמימים ליובאוויטש", חבר ועד הפועל של אגודת-חסידי-חב"ד העולמית, חבר הנהלת ה"מרכז לענייני חינוך" ו"מחנה ישראל".

מנהל הפעילות של צא"ח הרב כתריאל קסטל עמד בדבריו שהיום ישנם יותר מחמישים בתי חב"ד ויותר ממאה שלוחים באזור העיר ניו-יורק והדגיש שבשנה האחרונה פעל להשיג שני בניינים עבור שלוחים, אחד בברוקלין ואחד במנהטן, ושהפעילות של צעירי אגודת חב"ד המרכזית הולכת ומתרחבת.

בשם השלוחים דיבר הרב שאול וורטהיימר, שליח בקווינס, שדיבר על ההשפעה העצומה שיש לשלוחי הרבי בעיר הגדולה. "הכח של חב"ד ניכר על כל צעד ושעל בנו יורק", אמר והדגיש ששליח הוא שליח בכל עת ובכל רגע, וכשהוא הולך ברחוב, אפילו כשהולך לסדר איזה ענעים פרטי שלו, הרי האנשים סביבו אומרים "כאן הולך שליח".

הנושא המרכזי של הערב היה "הקשר בין כ"ח ניסן לב' אייר" ואיך שפעולת צעירי אגודת חב"ד כמוסד ופעולת כל אחד כיחיד צריכים להיות חדורים עם הנושא של כ"ח ניסן, ובלשונו הקדוש של הרבי "בריינגען משיח'ן בפועל ממש".

במשך הערב גם הוזכר, שהיום יום ג' אייר, הוא יום היארצייט של הרב חיים מרדכי אייזיק חודקוב ע"ה, ראש צוות מזכירות הרבי, שעמד גם בראש המוסדות המרכזיים אגו"ח, מל"ח ו'מחנה' כאיש מורם מעם ושימש כסמל של התמסרות לרבי ופעולותיו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.