מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשס״ח 06.05.2008

בית חב"ד בנס ציונה יקבל את אות "יקיר העיר"

בית חב"ד בנס ציונה יקבל את אות יקיר העיר. מנהל מוסדות חב"ד בעיר, הרב שגיא הר שפר: "קיבלנו את התואר, מכיוון שאנחנו פועלים לעזור לתושבי העיר בסיוע לנזקקים ובעזרה לציבור הרחב" ■ ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו: "בוועדה שבחרה בחתני הפרס, ראו בחב"ד גוף שעוזר לכל התושבים בכל נושא ובכל עניין, והכי חשוב לאורך השנים. אחד הדברים שמייחדים את חב"ד זה שהם עוזרים לכל אדם ללא הבדל דת, גזע ומין" ■ בן ציון קטן, 'מעריב'  לסיפור המלא
בית חב
הרב שגיא הר שפר. "אנחנו לא מחליפים את העירייה"
בן ציון קטן, 'מעריב'

עיריית נס ציונה תעניק את אות יקיר העיר לשני ארגונים הפעילים בקרב הקהילה: בית חב"ד נס ציונה בראשות הרב שגיא הר-שפר, ופורום גבעות הכורכר בעיר, שמנעו פיתוח ובנייה בגבעות, הסמוכות לגבעת האירוסים.

עמותת חב"ד בנס ציונה מפעילה מפעל הזנה לנזקקים שמספק ארוחות חמות ללא מטרת רווח, "אחד המפעלים הגדולים שטיפחנו כאן בבית חב"ד לאורך השנים זה מפעל 'ארוחה חמה' לנזקקי העיר. מפעל זה מספק מדי יום למעלה מ-120 ארוחות חמות לנזקקים בעיר", מספר הר-שפר. "אחת המטרות שלנו בעמותה זה לעזור ולדאוג לכלל בני העיר. הסלוגן שלנו היא 'הכתובת לכל עניין יהודי', וכמו שאמרתי לא מדובר רק בשיעורים או בתפילות, ואם יהודי נזקק לעזרה בדבר כל שהוא אנחנו שם בשבילו".

פרויקט נוסף שהקים הרב הר-שפר הוא מכון להכשרת נוער לבר-מצווה. לדברי הרב הר שפר, למעלה מאלף בני נוער בעיר עברו הכשרה במכון זה לקראת כניסתם לעול מצוות. "תלמיד שמגיע למכון ההכשרה מקבל שיעור פרטני על כל יסודות היהדות, ושיעור מקיף שמסביר את מהות בר המצווה".

עוד אומר הרב הר שפר כי חיילים בבסיס פיקוד העורף על גבול נס ציונה ראשון לציון מצאו בבית חב"ד כתובת לכל עניין יהודי, "במשך השנים החיילים והקצינים בבסיס הבינו שאם הם נזקקים לחזן בראש השנה או כל עזרה בענייני דת במשך החגים, הם תמיד יודעים כי הם יכולים לפנות אלינו ואנחנו נעזור להם בנושאים אלה".

מפעל המתנדבים תפס אף הוא תאוצה לאורך השנים ובזמן זה מועסקים סביב הבית חב"ד למעלה ממאתים מתנדבים בני העיר, כאשר חלק מהם מתנדבים יום יום בפעילות חברתית כמו בהפעלת מועדוניות, או הפעלת מפעל הארוחה ומסירת שיעורים לכלל הציבור. אלה שמתנדבים אצלנו בבית חב"ד מבינים כי זה צו השעה, ולכן הם נותנים מעצמם והרבה, כשחלקם פוקדים את המוסד מידי יום ביומו", מספר הרב הר-שפר.

אתה רואה סיבה מיוחד מדוע דווקא לבית חב"ד הוענק התואר השנה?

"אין ספק שמוסד זה הוא המוסד המשפיע ביותר בעיר, בכל התחומים, מאז שתינוק נולד לעולם. בו אנחנו מסייעים ליולדת בימים הראשונים מטעם ארגון 'שפרה ופועה' וממשיך בהכשרות התלמידים לבר מצווה וגם חתונות, ולצערינו גם בסוף החיים אחרי 120, אז אנו מסייעים למשפחות האבלות בסידור הלוויה וכל המלווה לכך, כך שהמוסד הוא זה שעוטף את האדם באשר הוא".

אתה לא חושב שבעצם אתה ממלא בעצם את תפקיד מחלקות העירייה?

"אני לא חושב שהפעילות שאנו עושים בעיר מחליפה את העירייה, אלא משלימה אותה. העירייה מבצעת את הפעילויות שהיא יכולה לעשות ומעניקה את העזרה שהיא שהיא יכולה לתת. היא מפנה אלינו בדברים שהם יותר בתחום שלנו".

מדוע אתה ופורום הגבעות קיבלתם יחד את תואר 'יקיר העיר' ?

"אלה שמקבלים איתי את התואר יקיר העיר פועלים בנושא חשוב מאוד, איכות הסביבה. לשמחתי זכיתי לשמוע כמה פעמים מהרבי מליובאוויטש התייחסויות שונות בהקשר לחשיבות השמירה של איכות הסביבה. יותר מכך אבא שלי, ד"ר צבי הר שפר, עשה את עבודת הדוקטרט שלו בנושא 'אקולוגיה בראי היהדות', כך שכל חיי חונכתי על נושא שמירת איכות הסביבה, וכמו שאמרתי אני שמח שגם נושא זה עולה ביום בו אנו מקבלים את התואר".

ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו מסביר מדוע נבחרו דווקא עמותות אלו לקבל את התואר: "בוועדה שבחרה בחתני הפרס, ראו בחב"ד גוף שעוזר לכל התושבים בכל נושא ובכל עניין, והכי חשוב לאורך השנים. בשל כך בחרנו בהם ובפורום גבעות הכורכר, שגם הם תורמים לציבור בנושא איכות הסביבה תרומה סביבתית נרחבת". אחד הדברים שמייחדים את חב"ד זה שהם עוזרים לכל אדם ללא הבדל דת, גזע ומין".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.