מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תשס״ח 04.05.2008

"משפחה" מפרסם מתקפה זולה נגד חב"ד

שבועון "משפחה" באנגלית חושף את פרצופו האמיתי כשפרסם בגיליון האחרון מתקפה זולה נגד תנועת חב"ד ודמותו האהובה של הרבי מליובאוויטש ■ את העבודה השחורה עשה הרב ישראל בלסקי, ראש-ישיבה ב"תורה ודעת" ופוסק בכיר במערכת הכשרות OU האמורה לייצג את כלל היהדות האורתודוקסית ■ "חב"ד נהפכה לכת פולחן אישיות לרבי", אמר בראיון שהפתיע רבים בציבור החרדי בארה"ב לסיפור המלא  ● בפנים: דברי הרב בלסקי בשיחה עם COL ותגובת "משפחה" >>>
מגזין "משפחה" באנגלית בחנות בקראון-הייטס, אמש ● צילום: אלי קאהן, COL

מאת כתב COL בניו-יורק

הרב ישראל בלסקי, ראש ישיבה ב"תורה ודעת" הליטאית בניו-יורק והמוגדר כ"פוסק בכיר" במערכת הכשרות האורתודוקסית OU, שחרר השבוע את לשונו בהתקפה זולה נגד תנועת חב"ד ודמותו האהובה של הרבי מליובאוויטש.

הוא נשאל בראיון משותף (עם רבנים נוספים) למהדורה האנגלית של השבועון "משפחה": "איך צריכה הקהילה החרדית להגיב לפנומן כמו חב"ד והפרסום הרחב שהם מייצרים עם הקמפיינים למשיח שנמרח בתקשורת הרדיו והטלוויזיה הלא-יהודית".

הרב שלמה מילר, ראש כולל ואב בין-דין בטורונטו, ענה: "יש חיובי ושלילי בחב"ד. חב"ד בטרונטו ובעולם מעורב בקירוב בני ישראל. יש הרבה טוב בארגונים שלהם. לגבי הקבוצה המשיחית, יש הרבה אופוזיציה בתוך חב"ד עצמה. לא הייתי אומר: המשיחיסטים 'פסול', אך הם וטועים בנקודה מרכזית ביהדות. לא הייתי מקבלו לרב או שוחט, אבל לא הייתי אומר ששחיטתם פסולה. אפילו עבודה-זרה בשוגג אינו פוסל שוחט".

הרב משה היינמן, רב בית-הכנסת "אגודת-ישראל" בבולטימור ואיש מערכת הכשרות Star-K: "אני לא נגד חב"ד באופן כללי. אני חושב שהם עשו לא מעט דברים טובים, אבך אני לא בין אלה שמאמינים שהוא היה משיח. אבל לא צריך להיות משיח כדי להיות 'גדול בישראל'.

"משה רבינו לא היה משיח ועדיין היה מנהיג של כלל ישראל. האסטרטגיה הכי טובה איך להתייחס לקמפיין חב"ד בתקשורת - היא להתעלם מהם".

התשובה הפוגעת

הרב בלסקי בחר לענות: "אני לא מסכים. חב"ד הייתה פעם על הפצת המשנה החסידית שהבעל שם-טוב כתב ואמר דברי תורה שלו וכו'. באמריקה, חב"ד התחילה עם שליחים יוצאים ומביאים את ההמונים חזרה ליהדות. אלו מטרות שאנו שותפים להם ולא מערערים (עליהם).

"אבל לחב"ד בת-זמנינו אין שום קשר עם הנ"ל. חב"ד בת-זמנינו נהפכה ל-personal cult (כת/פולחן אישיות) הסובבת את הליובאוויטשר רבי הקודם (כוונתו לרבי נשיא-דורינו - COL). כל מה שהם עושים, מההתחלה לסוף, סובב סביב זה.

"הם משקפים את דמותו, מדברים עליו וכמה גדול היה, כמה חכם היה, איך הוא היה אסטרטג יותר גדול מכל הגנרלים, שהיא היה המשיח וכו'.

"זו הדרך שאנשים מדברים על מנהיג כת. אין מקום ביהדות לפולחן אישיות בו היחיד נסגד ומהולל. בין אם היה גדול או לא היה גדול הוא חסר חשיבות. היו הרבה אנשים גדולים ביהדות. פולחן האישיות של הערצה אדם יחיד, נתינת לו תוארים ייחודיים, רומם צורת הבניין בו הוא פעל וכו', אין לזה מקום ביהדות".

תגובת "משפחה"

בשיחה טלפונית שקיים כתב COL אמש (ראשון) עם הרב בלסקי, הוא סירב לחזור בו מהדברים.

"מה שנכתב בשמי, הובא במלואו ודבריי לא הוצאו מהקשרם ואין לי ממה לחזור", הוא פסק.

"דברי לא כוונו לכלל חסידי חב"ד, אלא רק לקבוצה מסוימת בחסידות שמתנהגים אל הרבי בצורה משונה שלא ראינו בעבר. זה לא חב"ד של פעם", הוסיף.

ממגזין משפחה בע"מ, בבעלות משפחת פלאי, נמסר ל-COL: "מן המפורסמות הן שהעיתון מעניק סיקור נרחב ומכובד לפעולות של חסידי חב"ד ושלוחיה בכל קצווי תבל, כחלק ממדיניות ברורה של הענקת יחס של כבוד והערכה לכל החוגים ביהדות החרדית וחב"ד בתוכם. "משפחה" תמשיך לנהוג אף כן בעתיד".

ציבור הגולשים מתבקש להגיב בצורה עניינית

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.