מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשס״ח 01.05.2008

הקבלן איזגווי: "אני מרגיש רע מאוד"

"אני מצטער על מה שקרה לי ועל מה שקרה למשפחות. אני מרגיש רע מאוד בשל כך, ויש לי הרבה מה לומר ולהסביר. מכיוון שאני משער שיסלפו את דבריי אני מבכר לשתוק" ■ במילים אלה בחר להגיב ל"משפחה" הקבלן אליהו איזגווי שמכר לעשרות משפחות בית בשכונת קראון-הייטס והבנקים עומדים לעכלם בקרוב לתצלום הכתבה פרשת "חפציבה" של קראון-הייטס: העיתונות מדווחת תדהמה: 40 משפחות מקראון-הייטס יאלצו לפנות בתיהם
הקבלן איזגווי:
תדהמה ופאניקה בקרב חסידי חב"ד המתגוררים בקראון הייטס שבניו יורק. בשבוע האחרון קיבלו 40 משפחות מחסידי חב"ד המתגוררות בשכונה צו פינוי מבתיהן שנרכשו בכסף מלא. זאת לאחר שהבנקים עיקלו את יחידות הדיור שלהם. בהודעה נרשם כי הבתים שברשותם עוקלו על ידי הבנקים, בשל חוב כספי של הקבלן - תושב השכונה לשעבר, שהתעסק בבניית דירות בכל רחבי ניו-יורק.

המשפחות שרכשו את הדירות לפני שמונה שנים בטחו בקבלן ולא דרשו כל שטר מכר בעבור דירותיהן המצויות בבניין מספר 770 ברחוב לפרטס, ובבניין מספר 613 באיסט ניו יורק אבניו. כל הרוכשים שילמו לקבלן עבור הדירות לפני כ-8 שנים, עוד בטרם נבנו. הקבלן רשם את 64 הדירות על שמו ועל שם אביו, אמו, אשתו ושני שותפיו העסקיים. כאשר נסתיימה הבניה המשיכו הדירות להיות רשומות על שמו ושימשו ערובה להלוואות שנטל עבור בניית דירות.

הפרשה החמורה נחקרת על ידי המשטרה האמריקנית. המשטרה חושדת שסכומי המשכנתאות שנטל הקבלן עבור הבניה מגיעים ל-15 מליון דולר, וייתכן שאף חוצים אותם.

הקבלן עצמו, שידוע היה בקראון הייטס כבעל צדקה וחסד, עשה את הונו לאחר שהיגר לארה"ב מישראל. לפי שמועות שונות עם התפוצצות הפרשה הוא עזב את ארה"ב וחזר לישראל.

הדבר היחיד שיש לקבלן לטעון להגנתו הוא שהעסקה נכשלה. לדבריו, הוא לווה הון רב כדי לממן את בניית שני הבניינים, וזו הסיבה שהובילה להפסד ולפשיטת הרגל.

בראיון טלפוני קצר ל"משפחה", מודה הקבלן: "אני מצטער על מה שקרה לי ועל מה שקרה למשפחות. אני מרגיש רע מאוד בשל כך, ויש לי הרבה מה לומר ולהסביר. מכיוון שאני משער שיסלפו את דבריי אני מבכר לשתוק".

כל דברי הגנה באשר הם, מן הסתם כבר לא יעניינו את הרוכשים, אשר רבים מהם אמרו השבוע, בבחינת חכמים לאחר מעשה, כי טעו בכך שלא שכרו מלכתחילה שירותי עורך דין. טעות שהתגלתה מאוחר מידי, וכעת נאלצים לשלם עליה ביוקר.

(הטקסט מתפרסם ב-COL באדיבות 'משפחה')
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.