מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשס״ח 01.05.2008

תירגום מחודש של הספר "לוח היום יום" ● פתגם ליום

אנו שמחים להגיש לכם תירגום מחודש של הספר "לוח היום יום" שנערך ע"י הרבי לפני שהוכתר כרבי ■ ספר זה שיצא לאור לראשונה בשנת תש"ג כלוח שנה צנוע - מקפל בתוכו אוסף מובחר שבמובחר מפתגמי אדמורי חב"ד בעניני עבודת השם בכל תחומי החיים, לאור החסידות ■ הלוח שחלקו נכתב באידיש, תורגם גם ל"לשון הקודש", אך לא לעברית מדוברת. גם הפתגמים הכתובים ב"לשון הקודש" לא תמיד מובנים לאדם הרגיל בעברית בת-ימינו ■ הפתגם היומי יופיע מדי יום ביומו, לפי התאריך שבו הוא מופיע ב"לוח" ■ התרגום והעריכה מחדש נעשו על-ידי הרב אלישיב קפלון ■ COL מגיש: פתגם ליום מתוך התרגום החדש ללוח "היום היום" שטרם פורסם  לסיפור המלא
תירגום מחודש של הספר
אנו שמחים להגיש לכם תירגום מחודש של הספר "לוח היום יום" שנערך ע"י הרבי לפני שהוכתר כרבי.

ספר זה שיצא לאור לראשונה בשנת תש"ג (1942/43) כלוח שנה צנוע - מקפל בתוכו אוסף מובחר שבמובחר מפתגמי אדמורי חב"ד בעניני עבודת השם בכל תחומי החיים, לאור החסידות.

הלוח שחלקו נכתב באידיש, תורגם גם ל"לשון הקודש", אך לא לעברית מדוברת. גם הפתגמים הכתובים ב"לשון הקודש" לא תמיד מובנים לאדם הרגיל בעברית בת-ימינו.
לכן, נעשה בזה ניסיון לצקת את תוכנו העשיר של "לוח היום יום" לתוך השפה העברית המדוברת בזמננו, בתקווה שהדבר יקרב את משנתו של הרבי לקהל הרחב.

הפתגם היומי יופיע מדי יום ביומו, לפי התאריך שבו הוא מופיע ב"לוח".

הבהרה: אנו ערים לעובדה שתרגום זה אינו מהווה תחליף לקריאת הספר במקורו בשפה האידית או בלשון הקודש. תרגום זה הוא בהחלט עיבוד חפשי של החומר, בתוספת הערות בשולי הגליון, כשדרוש הסבר נוסף.

התרגום והעריכה – ע"י הרה"ת ר' אלישיב הכהן קפלון.


כ"ו ניסן
מתוך דבריו של הרבי הרש"ב:

החסידות דורשת מהאדם "ורחץ את בשרו במים ולבשם" , זאת-אומרת: הידע שמשיגים בתורת החסידות צריך לגרום לרחיצת ה"בשר"   ולהסרת ההרגלים הבאים בסיבת החומר, כדברי הגמרא  "את בשרו - את הטפל לבשרו", היינו, ההרגלים שהגוף הוא הגורם להם; ואזי אפשר ללבוש את "בגדי הקודש" .

"בגדי הקודש" הם: העיסוק במחשבה ובדיבור בתכנים חסידיים, והנוהג החסידי של התבוננות בגדולת השם לפני התפלה. "בגדים" אלה ניתנו מן ה"קודש".

 אכן, לבושי הנפש ניתנים מ"למעלה", אבל שטיפת הטפל הנוצר מן הבשריות, והפיכת ה"בשר" עצמו ל"בשר קודש" - יש לבצע לבד; האדם בכח עצמו.

זוהי דרישתה של החסידות מהאדם, ועל דרך זו בעבודת השם מסר אדמו"ר הזקן את נפשו. הוא הביא ל"פתיחת הצינור" של עבודת השם בתפלה - מתוך מסירות נפש; להיות קשורים למהות האין-סוף.

החסידות מעמידה את החסיד פנים אל פנים מול עצמות האין-סוף!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.