מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשס״ח 30.04.2008

מי גרם לדחיית שגור לווין עמוס 3? חסיד חב"ד

לאחר ששיגור הלווין עמוס 3 לא יצא לפועל בחול המועד פסח, בסיום הטקס עם נשיא המדינה שמעון פרס, נקבע תאריך חדש: שביעי של פסח, אך לאחר שהתברר למנהלי הפרוייקט, כי ר' אלכסנדר פרידמן, חסיד חב"ד מנוף איילון, לא יוכל למלא את תפקידו, הוחלט מתוך התחשבות בו, לדחות את השיגור ליום שני, שבו אכן שוגר הלווין בשעה טובה ומוצלחת, כך מדווח העיתון "מקור ראשון". פרידמן, אחראי על הכנסת הלווין למסלולו הסופי, ולמרות כל הלחץ של שיגור הלווין, הוא מצא זמן לארגן ולהכין "סעודת משיח" במתנ"ס של נוף איילון לפני צאת החג לצפייה בכתבה
מי גרם לדחיית שגור לווין עמוס 3? חסיד חב
צילום הכתבה מהעיתון 'מקור ראשון'

'מקור ראשון'

לאחר ששיגור הלווין "עמוס 3" לא יצא לפועל בחול המועד פסח בסיום הטכס שנערך בבית הנשיא פרס, נקבע תאריך חדש: שבת, שביעי של פסח, אך משהתברר למנהלי הפרויקט שאני כמובן לא אוכל לתפקד ולמלא את תפקידי ביום זה, הוחלט, מתוך התחשבות בי, לדחות את השיגור ליום שני השבוע, שבו אכן שוגר הלויין בשעה טובה ומוצלחת" - כך אמר אמש (ג'), בראיון מיוחד ל"מקור ראשון" אלכסנדר פרידמן, איש חב"ד המתגורר בנוף אילון - שעלבים, והממלא את תפקיד האחראי על הכנסת הלוייו למסלול הסופי שלו.

פרידמן יושב כבר בחדר הבקרה של התעשייה האווירית החל מיום שני לפנות בוקר, כמעט ללא הפסקה, חוץ מכמה שעות שינה בלילה. ביום שני בבוקר, הודיע פרידמן למרכזי השיגור בקזאחסטאן ובמוסקבה, לאחר ביצוע כל ההכנות הדרושות לשיגור תקין, כי אפשר להפעיל את השיגור. היה זה שלוש שעות וחצי לפני השיגור.

פרידמן עלה ארצה מרוסיה לפני 38 שנים ובתשובה לשאלה באיזו שפה הוא מדבר עם המרכזים בקזחסטאן ובמוסקבה, עונה פרידמן כי חלק מהשיחות מתנהלות ברוסית, אך כל השיחות והברורים שגורמים נוספים חייבים להשתתף בהם מתנהלים באנגלית.

"כל המסרים שהגיעו במשך יום אתמול מהלווין הראו שהכל פועל כשורה ותוך זמן קצר, יחל הלוויין למלא את תפקידו", אמר פרידמן. בניגוד לפרסום אחד או שניים ששטען כי הלוויו משמש גם לצורכי ריגול, הדגיש פרידמן שעמוס 3 הוא לווין תקשורת בלבד, שתפקידו להעביר שידורים מסוגים שונים, כולל שידורי טלוזיה ורדיו ממקום למקום.

רבים מבין הגורמים הקשורים לנושא הלווינים מעריכים את אישיותו וכישוריו של פרידמן ויש הרואים בעבודתו מעין קידוש ה'. למרות לחץ הזמן שפרידמן היה בו כבר מתחילת השבוע שעבר, נודע לנו שהוא מצא את הזמן לארגן ולהכין את "סעודת משיח" הנהוגה בחב"ד בשביעי של פסח (לאו דווקא בין ה"משיחיטסים") והיא התקיימה במתנ"ס של נוך אילון לפני צאת החג.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.