מערכת COL | יום כ"ג ניסן ה׳תשס״ח 28.04.2008

לבייב: "אוזבקיסטן מקבלת את היהודים בהבנה מלאה"

חודש גדוש ועמוס עבר על חב"ד בטשקנט: הנגיד ר' לוי לבייב ביקר בבית-ספר חב"ד, קונגרס מפואר לכבוד המשלחת הבוכרית נערך בתיאטרון בעיר ו'סדר' ענק נערך ל-600 אורחים ■ בית-חב"ד בניהולו של הרב אבא-דוד גורביץ', קיבל חיזוק מעשרה בחורים-שלוחים שקיימו 'סדרים' ברחבי העיר ■ COL מגיש: דיווח מלא ומסכם וגלריית תמונות  לסיפור המלא
לבייב:
ר' לוי לבייב בביקורו בבית-ספר חב"ד בטשקנט. מימין: הרב גורביץ'
חודש ניסן גדוש ומפואר התחיל בביקורו של הנגיד ר' לב לבייב בבית-ספר חב"ד בניהולו של ר' אבא- דוד גורביץ' רבה הראשי של אוזבקיסטן ומרכז אסיה. לביוב בחן את התלמידים, בעברית, מסורת, והלכה, שאל את התלמידים בשפה העברית אודות חג הפורים שעבר וההכנה לחג הפסח, והופתע מבקיאותם של התלמידים בשפה העברית ובידיעת ההלכות.

התלמידים הודו לרב לביוב על העזרה הרבה, והעניקו זר פרחים סמלי לאשתו הרבנית אולגה לבייב. בערב התקיימה מסיבה בוכרית מסורתית במלון אינטר קונטיננטל לשם הוזמן הרב גורביץ', ובכניסתו למקום פצחו הוא ולביוב בריקוד.

במוצאי-שבת התקיים קונצרט מפואר בתיאטרון "נובאי" המפואר ביותר בעיר, לכבוד משלחת הקונגרס הבוכרי, אשר הוכן מראש ביום שישי ע"י הרב בני ניאזוב והשליח הרב גורביץ', בכדי למנוע חילול שבת. בקונצרט נכחו אנשי ממשל בכירים, ותזמורת אוזבקית אותנטית ניגנה ניגונים יהודיים.

הר' גורביץ' בירך את האורחים בברכת ברוכים הבאים וחג שמח, ור' לב לביוב שיבח את עבודתו של השליח ובירך על כך שמדינת אוזבקיסטן תמיד קיבלה את כל הדתות, כולל הדת היהודית, בסבר פנים יפות, ובהבנה אשר "איש באמונתו יחיה", ללא כל התנגדות לדת האיסלם והממשל המקומי. הר' לביוב הוסיף כי הוא בטוח ומקווה שאחרי הביקור הדבר רק יובן ויתחזק. כשבועיים לפני כניסת החג החלה חלוקת מצות בכל ערי המדינה וחולקו כ-9 טון מצות.

יומיים לפני חג הפסח נחתו עשרה בחורים שלוחים מלאי מרץ בעיר טשקנט - עיר הבירה של חבל ארץ בו פרוסים בתי כנסיות לרוב וקהילות יהודיות חיות ושוקקות -, והתקבלו בברכה ע"י הרב גורביץ'. לאחר כמה שעות יצאו כל אחד לקהילה למשך ימי הפסח.

בערב חג הפסח יצאו הבחורים שמחה קוליעקב, ראובן אלישיוב, רחמים יוסופוב, ומשה קולטון, להכשיר את המטבחים הן בגן הילדים, בבית הכנסת ובבית הספר בכדי לאפשר את המשך הלימודים במשך ימי החג.

בעיר הבירה טשקנט נערך סדר באולם מפואר שהושכר מראש בו נכחו למעלה משש מאות יהודים, שם העבירו את הסדר השליח הר' גורביץ ורבנית מלכה בעזרתם של התמימים שמחה קוליעקב ומשה יאיר קולטון.

היהודים הודו מקרב לב ואמרו שכזה סדר "לא ראו מעולם" והוסיפו בתקווה שכל שנה ייערך סדר שכזה המאחד את כל הקהילות יחדיו. לעיר סמרקנד נשלחו הבחורים התמימים שלום קוביטשיק ושניאור אוריאן, לעזור לשליח רב יצחק יעקובסון, וגם בעיר זו נערך סדר גדול ומפואר לכמאתיים יהודים.

לעמק פרגנא בו ישנן שלושה קהילות יהודיות פורחות, "פרגנא", "אנדיז'ן" ו"קוקנד", נשלחו הבחורים גבריאל גבריאלוב ,שלמה גבאי, נשיא יצחקוב, ודוד סימן טוב, שם ערכו סדרים ללמעלה ממאה איש בכל עיר ועיר...

כן נעשו סדרים בכפרים הסמוכים לעיר טשקנט ע"י הג'וינט והסוכנות, בהם אכלו מצה שמורה מכפר חב"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.