מערכת COL | יום כ"ב ניסן ה׳תשס״ח 27.04.2008

יהודי אלמא-אטא רכשו ב"יריד פסח"

כמידי שנה, נערך "יריד פסח" בחצר מרכז היהודי בית מנחם חב"ד ליובאוויטש באלמא-אטא וכן במרכזי חב"ד הנוספים ברחבי קזחסטאן ■ ביריד, התאפשר ליהודי העיר, לרכוש מוצרי מזון בסיסיים, וכן מוצרי יודאיקה, מצות, יין, פמוטות, וגביעים, לחג הפסח, וזאת במחיר מסובסד. בזכות הסיוע התאפשר למשפחות רבות לרכוש מזון ■ כי עיקר הקניות ביריד היו של בשר, דגים, ומוצרים מהארץ, וכן פריטי יודאיקה. "העובדה שבעיקר רכשו מוצרי מזון, מלמדת על הביקוש הגדול של יהודי העיר למזון כשר לפסח", אומרים השלוחים בקזחסטאן לסיפור המלא
יהודי אלמא-אטא רכשו ב

כמידי שנה, נערך "יריד פסח" בחצר מרכז היהודי בית מנחם חב"ד ליובאוויטש באלמא-אטא וכן במרכזי חב"ד הנוספים ברחבי קזחסטאן.

ביריד, התאפשר ליהודי העיר, לרכוש מוצרי מזון בסיסיים, וכן מוצרי יודאיקה, מצות, יין, פמוטות, וגביעים, לחג הפסח, וזאת במחיר מסובסד. בזכות הסיוע התאפשר למשפחות רבות לרכוש מזון. חברי הקהילה הביעו את שמחתם על-כך שגם השנה הם יוכלו לרכוש לעצמם בשר כשר לפסח דגים, או לחילופין כלים חדשים בהם יוכלו לבשל ולחגוג את הפסח כהלכתו.

חלק ניכר מהמוצרים, הוטסו לקזחסטאן על-ידי חברת "אל על", שהמשיכה במסורת, וגם השנה, הטיסה כ-25 טון של מוצרי בסיסיים לחג הפסח מישראל.

כמידי שנה, גם השנה, חילקה הקהילה היהודית באלמא-אטא מעות חיטין לנצרכי ונזקקי העיר. רבה של קזחסטאן, השליח הרב ישעיה אלעזר הכהן, סיפר כי לצורך הפרוייקט יוחד כ-18,000 דולר, שיחולקו בקרב 400 חברי מועדון גיל הזהב של הקהילה, כאשר כל משפחה קיבלה סכום של 5,000 טנגה השווה ל-42 דולר.

רבה של אלמא-אטא, השליח הרב אלחנן הכהן, סיפר, כי עיקר הקניות ביריד היו של בשר, דגים, ומוצרים מהארץ, וכן פריטי יודאיקה. "העובדה שבעיקר רכשו מוצרי מזון, מלמדת על הביקוש הגדול של יהודי העיר למזון כשר לפסח".

השנה, היריד פעל גם בימי חול המועד.


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.