מערכת COL | יום י"ט ניסן ה׳תשס״ח 24.04.2008

'מה נשתנה' לאסירים היהודיים במוסקבה

מאות ישראלים תושבי מוסקבה ואורחים בהם חברי הקהילה הישראלית בעיר השתתפו ב'ליל הסדר' המרכזי לישראלים שנערך באולם הארועים בבית הספר 'בית שווידלער' הסמוך למרכז הקהילתי היהודי 'מארינה רושצה' ■ השנה נערך הסדר באולם גדול ומרווח יותר משנים קודמות על מנת לארח את מאות המוזמנים בהרחבה ובנוחות והשנה הצטרפו לסדר קבוצת נערים מהארץ שהגיעו לייצג את מדינת ישראל באולימפיאדה לפיזיקה לסיפור המלא
'מה נשתנה' לאסירים היהודיים במוסקבה
השליח הרב יעקב פרידמן
מאות ישראלים תושבי מוסקבה ואורחים בהם חברי הקהילה הישראלית בעיר השתתפו ב'ליל הסדר' המרכזי לישראלים שנערך באולם הארועים בבית הספר 'בית שווידלער' הסמוך למרכז הקהילתי היהודי 'מארינה רושצה'.

השנה נערך הסדר באולם גדול ומרווח יותר משנים קודמות על מנת לארח את מאות המוזמנים בהרחבה ובנוחות והשנה הצטרפו לסדר קבוצת נערים מהארץ שהגיעו לייצג את מדינת ישראל באולימפיאדה לפיזיקה.

הסדר נוהל ואורגן על ידי 'הוועדה לדוברי עברית בראשות השליח הרב יעקב פרידמן ונערך ברמה גבוהה הן בצד הגשמי ובוודאי בצד הרוחני כשהקהל הרב נוטל חלק פעיל במהלך הסדר כולו מאמירת ההגדה ומצוות הלילה ועד ניגונים ושירי חג כשהקהל נהנה מכל רגע.

הרב פרידמן מוסר כי ''מסביב לשולחן ה'סדר' השנה אפשר היה להבחין ולראות לא רק את 'ארבעת הבנים' המוזכרים בהגדה אלא הרבה יהודים יקרים מהסוג של ה'בן החמישי' שלולא סדר זה ספק אם היו יושבים לשולחן הסדר...''

הערב אורגן בטוב טעם על ידי אמרגן הארועים בקהילה הישראלית מר ויקטור שפירא שבימים אלו מתקבלים טלפונים רבים ממשתתפי הסדר שמתקשרים להודות על החוויה המיוחדת בליל הסדר לישראלים.

כמו כן ימים מספר לפני חג הפסח ביקר יו"ר הוועדה לדוברי עברית הרב יעקב פרידמן את הישראלים היושבים בבתי הסוהר במוסקבה העניק להם מצרכי חג לצד יין ומצות ואיחל להם שבקורב יצאו מגלות לגאולה.

האסירים היהודים הודו בלב חם להרב פרידמן שלא שוכחם ודואג להביא להם מצרכי חג ולעודד את רוחם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.