מערכת COL | יום י"ח ניסן ה׳תשס״ח 23.04.2008

"והיו מספרים", גרסת מיאמי ● מיוחד

מאות יהודים השתתפו בשני לילות הסדר שארגן המרכז לדוברי עברית במיאמי-ביטש, פלורידה ■ השליח הרב מנחם-מענדל חירותי, החליט להקדיש את הלילה הראשון לסיפורים אודות הרבי, כשהוא מזמין את הנוכחים שהיה להם סיפור עם הרבי, לספרו בפני כולם ■ בזה-אחר-זה נעמדו יהודים המתגוררים במקומות שונים בעולם וריתקו את המשתתפים עם סיפורים שמימיים ■ השלישייה שנולדה בזכות ברכת הרבי, ברכת הרבי שהקימה את חברת האבטחה ב'קנדי', הגידול שנעלם והתאומים שנולדו בריאים בניגוד לכל התחזיות של הרופאים לסיפור המלא
הלילה הזה כולו סיפורים. הרב חירותי, ערב החג ● צילום: אלי קאהן, COL
מאת כתב COL

כ-300 יהודים בלילות הסדר במרכז לדוברי עברית בסאוט-ביץ', אינם חידוש גדול שכן מספר דומה, משתתף מידי ליל שבת בסעודת השבת המסורתית. אך בקביעות כזו של השנה, כאשר פסח חל במוצאי-שבת ומתאספים לשלושה לילות רצופים – ליל שבת, מוצאי שבת ויום ראשון לליל-סדר שני – ובכל אחד מהלילות מאריכים וגולשים לשעות הקטנות של הלילה, הרי כשמדובר על צעירים ישראלים שאינם שומרי מצוות לעת-עתה, זה ללא ספק חידוש גדול.

וכמו תמיד רואים במוחש שאין הצלחה זו אלא בכוחו של המשלח, הרבי.

כיצד ראו זאת השנה? כבר בליל שבת שהיה ה"ויכולו" של יום הבהיר י"א ניסן החליט השליח הרב מנחם-מענדל חרותי להקדיש את הערב לסיפורים אודות הרבי. הוא פתח בסיפור מדהים על אהבתו הבלתי-מוגבלת של הרבי לכל יהודי ואחר פנה אל הקהל שהיה נתון עדיין תחת רישומם של הדברים ששמע: "אין לי שום ספק שבקרב הנוכחים פה יש כאלו שיכולים לשתף את כולנו בסיפורים שהם עצמם חוו על גדולתו של הרבי".

באולם נשתררה דממה. לרגע חשב כי טעה בקביעתו האבסולוטית. עברו מספר דקות...

לפתע נעמד מישהו... שמו אריה בר, הציג את עצמו, תושב ניו-יורק. חברו היה נשוי כעשר שנים ללא ילדים, אף שלא היו שומרי מצוות מצאו עצמם מחכים בתור לקבל ברכה מהרבי, אשתו עברה ולא אמרה דבר ולהפתעתה קיבלה 3 דולרים! כעבור 9 חודשים נולדה שלישיה!

חלף זמן והאיש נקלע לבעיות בפרנסה. הפעם, כבר ידע מיד את הכתובת. כשהגיע לרבי לבקש ברכה, אמר לו הרבי לעסוק בביטחון – security. הוא פתח את החברה הכי גדולה לאבטחה בנמל-התעופה 'קנדי'. היום הוא חב"דניק לכל דבר.

• סיפור נוסף סיפרה אישה, תושבת אלקנה בישראל שהייתה לפני 20 שנה בהריון עם תאומים. בחודש השישי, אמרו הרופאים שבשל בעיות יש לעשות ניתוח. הרופאים כבר הכינו מלא מנות דם בחשש רב. בני המשפחה התקשרו לרב סגל מעפולה שיתקשר לרבי והרבי הבטיח נפלאות. התאומים יצאו בריאים ושלמים ללא מנה אחת של דם!

• אישה נוספת, דליה ירושלמי, בעלת מסעדה חלבית בגרייטניק סיפרה את הסיפור הבא. לפני מספר שנים גילוי אצל גידול, ה"י. היא גרה בלונג-איילנד ומכריה הציעו לה ללכת לרבי.

ביום ראשון, היא המתינה ארבע שעות בתור ל'חלוקת דולרים' וקיבלה מהרבי ארבע דולרים, עם הוראה לבדוק את המזוזות. לאחר שיצאה, שלח הרבי את המזכיר להגיד לה בשנית שתבדוק את המזוזות. ארבעה מזוזות היו בביתה וכולן נמצאו פסולות. כעבור שבועיים, כשעברה בדיקות שגרתיות, התברר שהגידול נעלם.

בכל שנה, היא נוהגת לבקר בישראל, אצל משפחתה בנתניה. יום אחד נכנסה לבנק ונתקלה בשלום, אחד הפקידים שהיה נראה כמו שלד אדם. כששאלה את עמיתיו מדוע כך הוא נראה, הם ענו שימיו ספורים.

את הדולרים שקיבלה מהרבי, היא שמרה בכספת, אך דולר אחד תמיד היה בארנקה. מבלי לחשוב הרבה, היא נתנה לשלום את הדולר ואמרה לו שישמור זאת איתו... בשנה שלאחר-מכן, כשהיא הגיעה לנתניה, הוא ראתה שוב את שלום בבנק, הפעם, מראהו היה צעיר במיוחד, כשהוא בריא, שלם ושרירי. כששאלה אותו היכן הדולר, הוא הוציא אותו מהארנק (רק לאחר שהתברר לו שאינה מתכוונת לקחתו ממנו...).

וכך, סיפור-רדף-סיפור, עד אחת בלילה. האנשים התרגשו וקיבלו על עצמם לכתוב לרבי ובעוד כשלושה שבועות לבוא יחד עם הרב חרותי לביקור אצל הרבי.

"נו, אז לאחר כזה לילה של התקשרות מה פלא שבשני לילות הסדר היה מלא עד אפס מקום?", שאל-אמר בחיוך הרב חירותי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.