מערכת COL | יום י"ז ניסן ה׳תשס״ח 22.04.2008

הרב הבלין: "נצא למאבק נחוש עוד בפסח הנוכחי"

כל רב עיר ושכונה קיבל בימים אלה לביתו מכתב אישי, בו הוא נקרא להתגייס "לעצור את תוכניות אולמרט לנסיגות נוספות, ביו"ש ובירושלים עיר הקודש, רחמנא ליצלן" ■ את המכתב ניסחו ושלחו עמותת הרבנים "פיקוח נפש" ■ "הכוונה היא בהחלט להוציא את כל רבני ישראל למאבק נחוש וחסר פשרות שייפתח בחג הפסח הנוכחי", אומר הרב משה הבלין רב העיר קריית-גת ומראשי קונגרס הרבנים לסיפור המלא
הרב הבלין:
מאבק נחוש וחסר פשרות. הרב משה הבלין ● צילום ארכיון: שלמה ניימרק
קונגרס הרבנים למען השלום – "פיקוח נפש", פנה במכתב בקשה אישי לכל רב עיר ושכונה בישראל, הקורא להתגייס למערכה "לעצור את תוכניות אולמרט לנסיגות נוספות, ביו"ש ובירושלים עיר הקודש, רחמנא ליצלן".

במכתב מסבירים הרבנים ראשי הקונגרס שימי חג הפסח הינם זמן מתאים "להקהל ולעמוד על נפשם": "בכל תפילה, דרשה או אירוע ציבורי, יראה הרב לחובה לעצמו לזעוק על המצב הנורא, בו ממשלת ישראל ממשיכה באותה דרך שהביאה אותנו למצב האיום הנוכחי, ומגבירה את המו"מ על מסירת חלקי ארץ-ישראל נוספים, היה לא תהיה – מצב המוגדר על-פי ההלכה בשולחן ערוך כסכנת פיקוח נפש מיידית למליוני יהודים"!

הרבנים מזכירים כי זוהי חובתו של כל רב לזעוק למחות ולהתריע, על-פי ההלכה היהודית בנושא זה, הקובעת כי "הנשאל הרי זה מגונה", כלומר אסור לו לרב להגיע למצב שבו ישנו יהודי שאינו יודע מאזהרת ההלכה. הרבנים מתבקשים לערוך גם עצרות חירום בעריהם ובשכונותיהם ולהסביר את האיסור והסכנה הגדולה במו"מ על מסירת שטחים.

בשיחה עם הרב משה הבלין, מראשי קונגרס הרבנים, אמר הרב כי "הכוונה היא בהחלט להוציא את כל רבני ישראל למאבק נחוש וחסר פשרות שייפתח בחג הפסח הנוכחי, ולא ייפסק עד לעקירתה מן השורש של כל המדיניות המוטעית והאומללה של 'נסיגה תמורת 'שלום'' כביכול. זהו איסור בסיסי בתורתנו של "לא תעמוד על דם רעך". חובה החלה בראש ובראשונה על רבני ישראל".

כצעד ראשון פירסמו הרבנים במודעות ענק בכל עיתוני ערב החג, את פסק-הדין המבוסס על שולחן-ערוך סימן שכ"ט, בחתימתם של 300 מרבני ישראל, הקובע כי כל מו"מ על נסיגה מחלקי ארץ ישראל גורם לסכנה גדולה ולפיקוח נפש, ורק על-ידי "עמידה תקיפה בגאון יעקב נגיע לשלום אמיתי בארץ הקודש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.