מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשס״ח 16.04.2008

כינוס השלוחים השנתי בלשכת ראש העיר בתל אביב

כמידי שנה בעשור האחרון, התקיים גם השנה מעמד רב-הרושם של קבלת פנים ואמירת לחיים לשלוחי חב"ד בתל-אביב לרגל יום הבהיר י"א ניסן עם ראשי עיריית תל-אביב, בראשותו של ראש העיר מר רון חולדאי ■ ראש העיר רון חולדאי נשא את דבריו בפני הנוכחים, הודה להם על פעילותם בעיר, ובירך אותם לקראת החג הקרב ובא. אחריו עלה לדוכן הנואמים מ"מ ראש העיר מר נתן וולוך, ידיד וותיק לפעילות חב"ד בעיר ת"א, שהזכיר בערגה את פגישתו המיוחדת עם הרבי, ואת הברכות שזכה לקבל לסיפור המלא
כינוס השלוחים השנתי בלשכת ראש העיר בתל אביב
ראש העיר רון חולדאי רוקד עם השלוחים (צילום: מאיר דהן, COL)
כמידי שנה בעשור האחרון, התקיים גם השנה מעמד רב-הרושם של קבלת פנים ואמירת לחיים לשלוחי חב"ד בתל-אביב לרגל יום הבהיר י"א ניסן עם ראשי עיריית תל-אביב, בראשותו של ראש העיר מר רון חולדאי.

בעקבות צמיחתם העניפה של מוסדות חב"ד בעיר ופתיחת בתי חב"ד נוספים מידי שנה כן-ירבו, לשכתו של ראש-העיר כבר צרה מהכיל את עשרות השלוחים ומנהלי המוסדות הגודשים אותו, והטקס הועבר לאולם קבלת-הפנים הסמוך ללשכת ראש-העיר. כמה מבכירי העירייה העירו לשליח הראשי הרב גערליצקי: "כבוד הרב, בקצב הזה בקרוב נצטרך להעביר את קבלת הפנים שלנו עם השלוחים לכיכר רבין"...

מחלונותיו הרחבים של אולם קבלת-הפנים בקומה ה-12 של בנין העירייה נשקפת כמעט העיר כולה, וותיקי השלוחים בת"א נהנו להצביע על כל חלק בעיר ולהורות – "הנה, שם זהו מחוז פעילותו של שליח זה, ובחלק זה נפתח בית חב"ד חדש, לשם עבר לאחרונה מוסד החינוך, ובשכונה פלונית עדיין חסר שליח קבוע אך ישנה פעילות ב"ה...", וכך הלאה והלאה, עיר שלימה שבה קרוב לחצי מיליון יהודים ועוד מאות אלפים עובדים ולומדים בה, והנה היא הולכת ונכבשת על-ידי שלוחי הרבי, בעשרות נקודות אור ההופכות בכינוס זה ללהבה אחת גדולה ומאירה.

את פני הבאים לאירוע מקבל הכנר החסידי ר' מאיר רוזן בנעימות חסידיות, אך בראותו את צבא השלוחים נכנס אין הוא מתאפק ופותח בניגון חסידי שמח ותוסס. השלוחים אינם חושבים פעמיים, ועוד טרם נפתח הכינוס רשמית הם יוצאים בריקוד חסידי סוחף, כשגם ראש העיר חולדאי עצמו מצטרף לריקוד.

את שרביט ההנחייה לוקח ר' שניאור זלמן כהן, משפיע בישיבת חב"ד ת"א, כשהוא מסביר את חשיבותו של יום י"א ניסן, יום הולדתו של המנהיג היהודי הגדול בדורנו, שהעיר תל-אביב עצמה יכולה להעיד יותר מכל על המהפך הגדול שחולל בעולם. כשם שאין מקום בעולם שאין בו שליח חב"ד, כך כיום כבר אין שכונה ואיזור בת"א שאין בה שליח ופעילות חבדי"ת תוססת. הוא מזכיר שאת שיא עוצמתה של פעילות חב"ד בת"א אנו רואים במיוחד בימים אלו לפני חג הפסח, בהם נערכים סדרי-פסח גדולים לאלפי יהודים, ומחולקים עשרות אלפי סלי מזון למשפחות נזקקות ברחבי העיר. כמו"כ הזכיר בהערצה את ראש הכולל הרה"ח הרב אורי בן שחר ע"ה, שבכל שנה היה משתתף בחגיגה ולפני שנה נאם בשם כל השלוחים. חבל על דאבדין ולא משתכחין.

ראש העיר רון חולדאי נשא את דבריו בפני הנוכחים, הודה להם על פעילותם בעיר, ובירך אותם לקראת החג הקרב ובא. אחריו עלה לדוכן הנואמים מ"מ ראש העיר מר נתן וולוך, ידיד וותיק לפעילות חב"ד בעיר ת"א, וחבר אישי קרוב משך שנים ארוכות עם הרב גערליצקי. כשהזכיר מר וולך בערגה את פגישתו המיוחדת עם הרבי, ואת הברכות שזכה לקבל, קרא ראש העיר ממקומו בהתפעלות "אוהו, אז זוהי הסיבה לשכינה ששורה עליך"...

מר וולוך שיבח את פעילות חב"ד, ואת האחדות שהיא מביאה לכל שכבות העם בת"א. "יש בי חיבה מיוחדת לכל דבר שחב"ד עושה מסיבה אחת", אמר וולך, "הם היחידים שהכל הם עושים באמת, ללא פניות ואינטרסים, לא מוצאים את זה באף תנועה או ארגון אחר".

המנחה הודה לראש העיר וסגנו על דבריהם, ולכל בכירי העירייה שהשתתפו באירוע ועומדים לימין חב"ד בפעילותם במשך כל השנה, וכן ליו"ר המועצה הדתית בת"א מר אלדד מזרחי, שהגיע במיוחד להשתתף ולהביע הוקרה לשלוחים. כאן הזמין המנחה את השליח הראשי לת"א ורב מרכז העיר הרב גערליצקי, כשהוא מזכיר שבמכתב מיוחד לעיריית ת"א כתב עליו הרבי "בא-כוחי בעיר תל-אביב - יפו".

הרב גערליצקי סקר בפני המשתתפים את פעילות חב"ד בעיר בשנה האחרונה וכן הסביר בהרחבה את ראייתה היהודית והחסידית על עניין החירות על כך שהתורה אומרת שמטרת יציאת מצרים היתה "בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את האלקים על ההר הזה", עיקרו של חג הפסח הוא קבלת התורה שעי"ז מתאחדים כל עם ישראל סביב האמונה בה' והתורה הקדושה.

הרב גערליצקי הסביר במשא מאלף את צורת הסתכלותו הייחודית והמופלאה של הרבי על מצב היהדות בעולם, וכיצד הרבי ראה בכל דבר איך ניתן להוסיף ולהאיר אותו בפעולות חיוביות. "זכורני, בשנות השבעים", סיפר הרב גערליצקי, "שהארגונים היהודיים הרבים שפעלו למען היהודים מאחורי מסך הברזל, יצאו בקריאה גדולה לכל יהודי העולם, שבכל שולחן סדר משפחתי ישאירו כיסא ריק על-מנת להזכיר את היהודים בבריה"מ. אך הרבי הסתכל על כך בדיוק הפוך וקרא בהתוועדויותיו אז שלא להשאיר את הכיסא ריק – אדרבה שבכל שולחן סדר יוסיפו וימלאו כיסא נוסף באורח, או ב"בן החמישי" שאינו יודע כלל על ליל הסדר, ובכך יוסיפו לזכותם ולשחרורם של יהודי בריה"מ. זאת היתה הסתכלותו של הרבי, תמיד לחשוב חיובי, תמיד להוסיף באור". וגם היום חב"ד בארץ ובעולם מביאים את הבן החמישי להסב בשולחן הסדר.

הרב גערליצקי סיים את נאומו בתיאור חי ומלבב איך תיראה תל-אביב תיכף ומיד ממש כאשר משיח יבוא וכולם ייצאו בריקודים ברחובות העיר. התיאור מצא חן בעיני עובדי העירייה, והיה נראה שהם כבר מתחילים בתוכניות מפורטות של סדרי התנועה בעיר בביאת משיח...

לקול צלילי כינורו של הכנר החסידי, נמזגו כוסות ה'לחיים', ועשרות שלוחי חב"ד בעיר בירכו את עובדי העירייה וחילקו מצות-שמורות לפסח לראש העיר, סגניו, ועובדי העירייה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.