מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשס״ח 16.04.2008

חסידי חב"ד יארחו בפסח את ילדי צ'רנוביל

חסידי חב"ד מכל רחבי הארץ, יארחו בחג הפסח את ילדי פרוייקט צ'רנוביל, שהועלו ארצה על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד. עבור חלק מהילדים יהיה זה פסח ראשון על אדמת ישראל והם מתרגשים ומצפים בכליון עיניים לחגוג את ליל הסדר מתוך חירות אמיתית ■ הילדים יתארחו בבתיהם של משפחות קבועות המאמצות אותם כל ימות השנה, לצד משפחות המבקשות לארח בליל הסדר. צעירי-חב"ד דואגים לסידור מקומות לחג הפסח גם למאות בוגרי הפרוייקט, החיים כיום ברחבי הארץ, המבקשים לחוג את חג הפסח בקרב משפחות חב"דיות לסיפור המלא
חסידי חב

חסידי חב"ד מכל רחבי הארץ, יארחו בחג הפסח את ילדי פרוייקט צ'רנוביל, שהועלו ארצה על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד, על-פי מצוות הרבי מליובאוויטש. המארחים, שמחים ליטול חלק בפרוייקט ההצלה של הילדים שנפגעו בפיצוץ בכור האטומי בצ'רנוביל.

במעונות פרוייקט ילדי צ'רנוביל שוהים ילדים בגילאי 7-17, הזוכים למעקב רפואי צמוד, ותנאי אש"ל מלאים בכפר-חב"ד. עד כה הועלו ארצה מאזור האסון הגרעיני בצ'רנוביל 2,462 ילדים מ-79 קבוצות.

הרב חיים אוחיון מנהל מוסד 'ילדי צ'רנוביל של צעירי-חב"ד מספר כי צעירי-חב"ד דואגים לסידור מקומות לחג הפסח, לא רק לילדים השוהים כיום במעון הקליטה בכפר-חב"ד אלא גם למאות בוגרי הפרוייקט, החיים כיום ברחבי הארץ, המבקשים לחוג את חג הפסח בקרב משפחות חב"דיות.

הילדים יגיעו לבית מארחיהם, חלקם, עם הוריהם ובני משפחותיהם, שעלו בעקבותיהם ארצה. הם יצויידו בגליון התנהגות אותו ימלאו המשפחות המארחות בסיום החג, ועל-פיו יקבלו הילדים פרסים ממדריכיהם לאחר חופשת הפסח. משפחות המארחות ילדים הסובלים מבעיות רפואיות, תודרכו מראש, על-ידי הצוות הרפואי.

הם יתארחו בבתיהם של משפחות קבועות המאמצות אותם כל ימות השנה, לצד משפחות המבקשות לארח בליל הסדר. עבור חלק מהילדים יהיה זה פסח ראשון על אדמת ישראל והם מתרגשים ומצפים בכליון עיניים לחגוג את ליל הסדר מתוך חירות אמיתית.

הרב אוחיון סיפר כי לחלק מהילדים יש קרובי משפחה בארץ, אך הם התעקשו לקיים את ליל הסדר כהלכתו בבתיהם של משפחות חב"דיות. נמסר, כי ניתן לארח ילדים לליל הסדר בלבד או לכל ימות השבוע. כל אחד מהילדים קיבל מצות עגולות עבודת יד מכפר-חב"ד וכן בגדים חדשים לחג.

בימי חול המועד מתוכננת עבור הילדים פעילות חוויתית.

משפחות המעוניינות לארח מתבקשים ליצור קשר עם ישראל 054-4500138 (בנים), חיה גן 054-4501628 (בנות).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.