מערכת COL | יום ג' אדר ה׳תשס״ד 25.02.2004

הרבניות של אוקראינה בכינוס משותף בקייב

עשרות שליחות הרבי הפזורות ברחבי אוקראינה התאספו לכינוס התעוררות מיוחד בעיר הבירה קייב. את הכינוס אירגנה הרבנית שרה חייקין מקייב, רעייתו של הרב עזריאל חייקין, רבה של אוקראינה, יחד עם נציגות השליחות. מטרת הכינוס הייתה להתוות קווים לפעילות בקרב נשות היהדות של אוקראינה, ולקבל חיזוק בהמשך עבודת השליחות. במהלך הכינוס הוחלט על הקמת ארגון "נשות יהדות אוקראינה". מארגני הכינוס בהיותם מודעים לקשיים הגדולים בשל המרחקים הדמוגראפיים בין עיר לעיר ברחבי המדינה, התפלאו לראות נוכחות מוחלטת של כל השליחות מכל הערים שלא שמו לב למרחקים, קשיי מזג האוויר, עזיבת המשפחות והפעילות השוטפת ליממה ויותר, וכולן ניצבו בגאון לכינוס התעוררות ראשון מסוגו.
הרבניות של אוקראינה בכינוס משותף בקייב
פתחה את הכינוס הרבנית חייקין בפרקי תהילים ובדברי שבח והודיה להקב"ה על ההצלחה הגדולה של השליחות באוקראינה, לראשונה אמרה נפגשת עם כל צבא השליחות במדינה שאין לו אח ורע בכמותו ובאיכותו, וקראה להם להתחזק בהמשך הפעילות לקירוב לבבות והבאת הגאולה. הרב עזריאל חייקין, רבה של אוקראינה, הביא את ברכתו לכינוס, ובדברי תורה וחיזוק עודד את השליחות להמשיך את הפעילות ביתר שאת וביתר עוז. שגרירת ישראל באוקראינה הגב' יעל בן נעמי זיכתה את כולם בהשתתפותה, וגם היא הביעה את התפעלותה מהכח הצעיר והדינאמי העומד מולה להביא אור לכל יהודי ויהודי ברחבי המדינה. גם אורחת מיוחדת מארץ הקודש – הגב' מידובניק – הובאה במיוחד לאירוע בכדי לתת לשליחות כלים בדילמות שונות בנושאי טהרת המשפחה. בהמשך גם דנו בנושאי חינוך ורעיונות יצירתיות לפעילות בחג הפורים הקרב ובא, השליחות חילקו את ניסיונן בתחומים שונים ובבחי' 'לכו ויתפרנסו זה מזה' למדו השליחות הצעירות לצד הוותיקות כיצד לשדרג את רמת הפעילות בעירן. הזמן קצר והמלאכה רבה, השליחות ישבו במשך שעה ארוכה ודנו בכובד ראש כיצד לאגד את כל נשות יהדות אוקראינה, משום שעד כה הפעילות בקרב הנשים הייתה פרטנית לחלוטין. בכל עיר הוקם ארגונים שונים אך לא היו אגודים תחת ארגון גג אחד. כיום נשמעה התביעה להקים גוף כללי שיסייע לארגונים הקיימים. כמה שליחות מסורות לקחו על עצמן אגפים שונים בפעילות הארגון, שבעזרתה יוכלו לאחד ולאגד את כל נשות יהדות אוקראינה, ולהגיע כך לכל שכבות האוכלוסייה במדינה. בתקווה גם להגיע לכל הגופים הפועלים ולאחדם לגוף אחד שיפעל בקרב הנשים בפעילויות שונות ומגוונות מסביב למעגל השנה. החושך האוקראיני החורפי, רק אותת לשליחות שכלי התחבורה השונים ממתינים להן לשוב לביתן למשפחתן ולפעילותן. קשה עליהן הפרידה, ועוד יותר הדרך הארוכה שעומדת לפניהן. אך בתוך ליבן הן מחוזקות ומעודדות, לא כל יום עוברת עליהן חוויות מרתקות שכאלו, הטיבה לבטא זאת אחת השלוחות: "היה שווה לי להגיע 12 שעות ברכב בשביל לחוש עוצמה ואחדות שכזו בקרב השליחות, שתתרום לי רבות בהמשך הפעילות – מהיום אני יודעת שיש לי למי לפנות". כולם יצאו בהרגשה נפלאה ומרוממת מתוך הוקרת תודה לרבנית חייקין על היוזמה הברוכה ועל ההשקעה לחיזוק הקשר בין השליחות לנח"ר המשלח נשיא הדור.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
2.
נשכחו כמה תוארים
ג' אדר ה׳תשס״ד
הרבנית שרה חייקין אשת רבה הראשי של אוקאינה הרב עזריאל חייקין שיחי
3.
מי המרצה?
ג' אדר ה׳תשס״ד
מי זאת בתמונה? אפשר לעדכן?
5.
יישר כח
ג' אדר ה׳תשס״ד
איזו יוזמה ברוכה.......
ממש מחמם את הלב
ולכל השלוחות ה"עזר כנגדו" בהצלחה בכל אשר תפנו! ומן השמים יברכוכם!
אמן


חי"ה
6.
ואלה שמות נא להוסיף לתמונות
ג' אדר ה׳תשס״ד
בתמונה הכללית:בשורה הראשונה מועצת הכינוס מימין לשמאל הרבנית וישצקי מדונייצק שגרירת ישראל הרבנית חייקין הרבנית קמינצקי מדנייפר הרבנית סטמבלר המשמשת כזרוע מבצעת של הארגון.


בתמונה האחרונה: נואמת שגרירת ישראל ידידת משפחת חייקין ולידה הרבנית חייקין אשת הרה"ר
8.
מועצת הכינוס....
ד' אדר ה׳תשס״ד
אם היתה כזו אז היא כללה את הרבנית אקסלרוד ואת הרבנית וולף
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.