מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשס״ח 15.04.2008

ילדי אנטוורפן חוו את סיפור יציאת מצרים

עשרות קבוצות של ילדים ומבוגרים, יותר מאלפים ילדים וילדות עברו בתערוכת פסח ובמאפית המצות באנטורפן. הקבוצות הגיעו מרחבי בלגיה והולנד. כל קבוצה התחלקה לשני קבוצות חלק אחד נכנס למאפיה המפוארת וקבוצה שניה נכנסה לתערוכה ■ התערוכה התחילה בבדיקת חמץ, שריפת חמץ, ובשלב הזה נכבים האורות והקבוצות רואים סרט יפה שבו מציגים בחורי הישיבה בצורה מאד מעניינת את שיעבוד מצרים ויציאת מצרים  לסיפור המלא ולתמונות
ילדי אנטוורפן חוו את סיפור יציאת מצרים
הם עמדו שם מסביב להר סיני. העשן, שיצא ממכשיר מיוחד, הקיף את כל ההר. אורות מיוחדים ניצנצו וכמין אש הקיפה את משה רבינו שעמד בראש ההר. והלוחות החלו לרדת לאט לאט מגג הביתן ונחו על הר סיני.

עשרות הילדים עמדו מוקסמים, מביטים במחזה. כל ילד מניח את ידו על כתף חברו. ואז נשמעה השאלה של משה רבינו האם אתה רוצים לקבל את התורה? קירות הביתן הזדעזעו כאשר כל הילדים צעקו יחד "כן אנו רוצים. נעשה ונשמע !!!".

עשרות קבוצות של ילדים ומבוגרים, יותר מאלפים ילדים וילדות עברו בתערוכת פסח ובמאפית המצות הקבוצות הגיעו מרחבי בלגיה והולנד. כל קבוצה התחלקה לשני קבוצות חלק אחד נכנס למאפיה המפוארת וקבוצה שניה נכנסה לתערוכה.

התערוכה התחילה בבדיקת חמץ, הילדים נכנסו לביתן מעוצב והיו צריכים לחפש חמץ בין ספרים, בכיסי בגדים, בכלוב של ציפורים אמיתיים, ובארונות מטבח וכו'.

הביתן השני הראה שריפת חמץ שבו הילדים למדו את כל דיני שריפת חמץ. הביתן השלישי היה סדר פסח מעוצב מאד יפה על ידי בובות גדולות. מסביב לשולחן ישבו הורים ו4 בנים של ההגדה. כאשר על השולחן מוצגים 3 מצות גדולות מאד וכוסות יין וכל שאר סימני הסדר. כיון שלתערוכה הגיעו קבוצות שונות של ילדים. הן מבתי ספר חרדים והן מבתי ספר ממלכתיים. נערכה התערוכה בצורה שכל קבוצה מקבלת הדרכה לפי הרמה שלה. הלימודים שלה למדה את כל דיני סדר פסח.

בשלב הזה נכבים האורות והקבוצות רואים סרט יפה שבו מציגים בחורי הישיבה בצורה מאד מעניינת את שיעבוד מצרים ויציאת מצרים.

בחצר הבית חב"ד הקימו בחורי הישיבה, בביתן גדול מודל יפה של מתן תורה. מסביב להר גדול עמדו בובות שהציגו יהודים שעומדים ליד הר סיני. משה עומד על ההר והלוחות יורדות מלמעלה על גבי ההר. בזמן שהלוחות יורדות מן ההר מוקף ההר בעשן, שמיוצר על ידי מכשיר מיוחד, ואורות מיוחדים שמנצנצים עושים הרגשה של אש שמקיפה את ההר.

הילדים עומדים מסביב כל ילד מניח את ידו על כתף חברו ויחד צועקים נעשה ונשמע ומקבלים עליהם החלטות טובות.

אחרי הביקור בתערוכה נכנסים הילדים למאפית המצות ואופים את המצות בהתלהבות גדולה. את התערוכה אירגן השליח הרב יוסף יצחק סלבטיצקי יחד עם בחורי הישיבה באנטורפן שעבדו במסירות רבה. וכל מוסדות החינוך הביעו את הערכתם הרבה לעבודה הנפלאה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.