מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשס״ח 15.04.2008

תלמידות 'בית רבקה' נתניה יצאו ל'מסע בעקבות שליחים'

שבועיים שלמים טרם היציאה למסע היה זה הנושא המדובר ביותר בין תלמידות תיכון 'בית-רבקה' חב"ד נתניה: 'המסע' בה' הידיעה! יחד עם נציגות ארגון בנות הח''ן=השורה הראשונה, החליטו המנהלת הגב' צביה קורץ והסגנית הגב' אסתי בן מעש לצאת ל'מסע בעקבות שליחים'. המטרה- להכיר מקרוב את עבודת השלוחים כאבן פינה לקראת חיי השליחות של כל תלמידה בעתיד. היעד- בתי חב''ד בצפון הארץ  לסיפור המלא ולתמונות
תלמידות 'בית רבקה' נתניה יצאו ל'מסע בעקבות שליחים'

שבועיים שלמים טרם היציאה למסע היה זה הנושא המדובר ביותר בין תלמידות תיכון 'בית-רבקה' חב"ד נתניה: 'המסע' בה' הידיעה! יחד עם נציגות ארגון בנות הח''ן=השורה הראשונה, החליטו המנהלת הגב' צביה קורץ והסגנית הגב' אסתי בן מעש לצאת ל'מסע בעקבות שליחים'. המטרה- להכיר מקרוב את עבודת השלוחים כאבן פינה לקראת חיי השליחות של כל תלמידה בעתיד. היעד- בתי חב''ד בצפון הארץ.

ההכנות- מילוי הדו''חות החדשיים ונוכחות בהתוועדויות הארגון, אימוץ בית חב''ד ל20 שעות במהלך חדש ניסן, לימוד קונטרס 'כינוס השלוחים' בחברותות ומבחן בקיאות על ה'יום יום' חדשים: אדר א', אדר ב' וניסן. התלמידות המאושרות שעברו בהצלחה את כל השלבים זכו להימנות על הנוסעות. האווירה בביה''ס הייתה מיוחדת במינה.

תחנה ראשונה הייתה בבית חב''ד נתניה שם התפללנו בבית הכנסת ומיד לאחר מכן התיישבנו לארוחת בוקר חגיגית סביב שולחנות ערוכים. הרב ולפא- שליח הרבי לעיר נתניה, מנכ''ל המוסדות ורב ביה''ס שיתף אותנו התלמידות בעבודת השליחות בעיר נתניה. הוא סיפר בהתרגשות על תהליך הקמת בית חב''ד הנוכחי שהיה צרוף כולו בניסים והוראות מיוחדות של הרבי. התרגשנו מאוד כאשר הרב וולפא דיבר על הקשיים הרבים שעומדים לפתחו של שליח אך מנגד- את המסירות העצומה והאהבה לרבי שיש בה כדי לגמד ואף להעלים לחלוטין את הקושי.

במהלך הנסיעה התקיימה תכנית מיוחדת אותה הכינו בנות השלוחים הלומדות בביה''ס.

תחנה שנייה- בית חב''ד בית שאן. שם קיבל אותנו בחביבות ובמאור פנים הרב שמואלביץ שסיפר כיצד עוד מימי לימודיו בישיבה בכפ''ח הועידו לו חבריו את העיר בית-שאן כמקום השליחות שלו- ניבאו ולא ידעו. הוא דיבר על הצורך וההכרח להיות מקושרים לרבי שזהו המפתח להצלחה בשליחות וזוהי הדרך לראות ניסים גלויים. הוא הוסיף ואמר כי עצם ההימצאות של השליח ברחוב זהו כבר תחילת השליחות! גם השליחה- הגב' שמואלביץ התוועדה עם התלמידות וריתקה אותנו בהתמודדות של שליחה.

תחנה שלישית- בית חב''ד יקנעם עילית- השליח, הרב דקל ריתק את התלמידות בסיפור השליחות בעיר למן הרגעים הראשונים. במיוחד עשתה רושם על התלמידות ההצהרה של הרב דקל כי הוא רק צינור של הרבי ושום דבר לא נעשה בכוחו האישי וכפי שהרבי התבטא פעם כי השליח הוא ידו הארוכה של הרבי.
שמענו כיצד הפעילות ביקנעם חובקת את רב האוכלוסייה ומתרחבת משנה לשנה באופן מעורר התפעלות.

תחנה רביעית- מסע ג'יפים מיוחד במינו בנחל ציפורי שבבית לחם הגלילית.

תחנה חמישית-בית חב''ד קריית אתא- שם התאספנו באולם בית הכנסת המשמש גם חדר האוכל של מפעל 'ארוחה חמה'. באוויר עדיין נישאו ריחות של ירקות טריים שחולקו בשעה האחרונה למאות הנזקקים. הרב דיסקין, רב הקהילה ושליח הרבי לעיר ריתק אותנו בסיפורים המיוחדים על ימיה הראשונים של השליחות, על הקשיים ועל ההתמודדות. שליח, הוא טוען אינו זקוק לידע פיננסי ולכושר איסוף כספים... הפעילות-ככל שתהיה גדולה תביא איתה את הכספים שנאספים מעצמם ומגיעים לסכומי עתק!!!

התרגשנו לשמוע כיצד המבנה המפואר של ביהכנ''ס שהוא העתק של ה770 נבנה מכספי תושבי העיר ללא עזרת נדיבים/גבירים למיניהם(למעט הפרוכת והנמכת התקרה).

''אנו מאחלים לכם שתצאנה גם אתן לשליחות''-איחלו כמעט בתיאום כל השלוחים ותדענה תמיד שאם תהיינה מקושרות-תראינה ניסים''.

חזרנו מלאות התלהבות ומרץ וחדורות רצון לממש את רצון הרבי כבר עכשיו...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.