מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשס״ח 17.04.2008

ברחבי הארץ שאלו ודרשו בהלכות חג הפסח

המושג "שואלין ודורשין" בהלכות חג הפסח קיבל השנה משמעות אחרת לגמרי, מדובר כבר ב'מסע' "שואלין ודורשין" אומרים בחיוך בלשכת אגודת חסידי חב"ד ■ זה כשבועיים ימים שבכל ערב מתכנסת קהילה אחרת ברחבי הארץ, לשמוע, לשאול ולדרוש עם רבנים מומחים על ההלכות והמנהגים של חג הפסח, זה חוזר על עצמו מידי ערב, מאות מאנ"ש חסידי חב"ד יושבים שעות על שעות ודנים על עניני החג בנגלה ובחסידות, והמראה הנאדר של אברכי חב"ד מתעמקים, שואלים ומאתגרים את הרבנים בשאלות סבוכות הקשורות בחג הוא מראה מלבב ומעורר השראה, ועל אף הלו"ז הצפוף עדיין נעשה מאמץ להכניס קהילות נוספות למסע זה  לידיעה בהרחבה
ברחבי הארץ שאלו ודרשו בהלכות חג הפסח
המושג "שואלין ודורשין" בהלכות חג הפסח קיבל השנה משמעות אחרת לגמרי, מדובר כבר ב'מסע' "שואלין ודורשין" אומרים בחיוך בלשכת אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב.

זה כשבועיים ימים שבכל ערב מתכנסת קהילה אחרת ברחבי הארץ, לשמוע, לשאול ולדרוש עם רבנים מומחים על ההלכות והמנהגים של חג הפסח, זה חוזר על עצמו מידי ערב, מאות מאנ"ש חסידי חב"ד יושבים שעות על שעות ודנים על עניני החג בנגלה ובחסידות, והמראה הנאדר של אברכי חב"ד מתעמקים, שואלים ומאתגרים את הרבנים בשאלות סבוכות הקשורות בחג הוא מראה מלבב ומעורר השראה, ועל אף הלו"ז הצפוף עדיין נעשה מאמץ להכניס קהילות נוספות למסע זה.

מכיון והשנה ערב הפסח חל בשבת מטבע הדברים ההיערכות שונה מבכל שנה, ובאגו"ח החליטו להתמקד בשלושה חלקים עיקריים:

 ערב פסח שחל בשבת: איך צריכה להיות ההיערכות לקראת ערב פסח החל השנה בשבת, בדיקת ומכירת חמץ, הזהירות בהכנת הבישולים לחג, ביעור החמץ בשבת, ועוד, וכן מהם הדברים המותרים והאסורים לעשות בחול המועד.

 דיני הסדר: על אילו דברים יש להקפיד ולהיזהר בליל הסדר. איך ניזהר על היין עם אורחים מחללי שבת, הזהירות בטבילת כלים לפסח, השיעורים בשתיית הכוס ובאכילת המצה והמרור,האם מותר לאכול עוף בתנור בליל הסדר, מנהגים וחידושים בדיני הסדר למנהגנו, ועוד

כשרות המוצרים לפסח: באילו תרופות לא ניתן להשתמש בפסח, מה בדבר מוצרי קוסמטיקה, ומה דינם של מזון לתינוקות משחות ומגבונים

ההיענות של אנ"ש היתה גבוהה מאוד ולמרות ההכנות הרבות לחג גם עזרות הנשים היו מלאות שהרי גם הן רוצות ללמוד על הלכות הפסח.

על אף שהמסע עדיין בעיצומו באגו"ח מסכמים את המבצע בהצלחה ומקוים כי שנה הבאה יתמקדו ערבי שואלין ודורשין בהלכות קרבן הפסח וביאת המקדש.

תודת אגו"ח נתונה לרבנים שכבר שאלו ודרשו בקהילות אנ"ש עד לזמן כתבה זו הם: הרב יצחק יהודא ירוסלבסקי, הרב יקותיאל פרקש, הרב יוסף יצחק בלינוב, הרב דב טברדוביץ, הרב טוביה זילברשטרום, הרב יוסף שמחה גינזבורג, הרב יוסף יצחק בלינוב, הרב חיים פרוס, הרב מנחם וולפא, ומנהל מערך הכשרות ב'עדה החרדית' הרב דוד מאיר ברגמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.