מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשס״ח 14.04.2008

אוקראינה: ברובנא מתכוננים לקראת פסח

ברובנא ומחוז וואלין שבמערב אוקראינה מתכוננים לקראת פסח ומסכמים את זמן החורף. לקראת החג חילק השליח הרב שניאור זלמן שניאורסאהן קמחא דפיסחא אלפי גריבני (מטבע אוקראיני) ומוצרי מאכל כמו מצות דגים ויין ועוד ליהודי רובנא כדי שיוכלו לחגוג את החג בשמחה ■ גם האסירים בבתי הכלא לא הוזנחו. ממשרד הרבנות הראשית של הרב עזריאל חייקין. פנו לרב שניאורסאהן בבקשה לדאוג לאסירים שפנו למשרד הרב בבקשה לקבל מצות ומוצרים לחג, ובמבצע זריז אותרו מנהלי הכלא וזורזו ההליכים למתן אישורים להכניס מצות יין וגם סידורים ועוד ספרי יסוד של יהדות לסיפור המלא
אוקראינה: ברובנא מתכוננים לקראת פסח
ברובנא ומחוז וואלין שבמערב אוקראינה מתכוננים לקראת פסח ומסכמים את זמן החורף. לקראת החג חילק השליח הרב שניאור זלמן שניאורסאהן קמחא דפיסחא אלפי גריבני (מטבע אוקראיני) ומוצרי מאכל כמו מצות דגים ויין ועוד ליהודי רובנא כדי שיוכלו לחגוג את החג בשמחה.

כמו כן ניתנת אפשרות למי שאין באפשרותו לחגוג את ליל הסדר כהלכתו במסגרת משפחתית להשתתף בסדרים ציבוריים שיערכו בבית הכנסת ומקומות נוספים בעיר. גם בערים סביב יערכו סדרים ציבורים בעזרת הרב נחום תמרין, מנהל הפדרציה במערב אוקראינה. ובחסות הפדרציה המרכזית בהנהלת הרב מאיר סטמבלר.

גם האסירים בבתי הכלא לא הוזנחו. ממשרד הרבנות הראשית של הרב עזריאל חייקין. פנו לרב שניאורסאהן בבקשה לדאוג לאסירים שפנו למשרד הרב בבקשה לקבל מצות ומוצרים לחג, ובמבצע זריז אותרו מנהלי הכלא וזורזו ההליכים למתן אישורים להכניס מצות יין וגם סידורים ועוד ספרי יסוד של יהדות, ובע"ה לקראת ערב פסח יקבלו 30 האסירים היהודים את המשלוח שכבר ארוז ומוכן, ויזכו לחגוג את הסדר כהלכתו.

מבצע פסח נערך בעזרתו הנדיבה של השליח ורבה הראשי של העיר חרקוב. הרב משה מוסקוביץ. ומסכם פעילות שגרתית ועונתית מסיבית של זמן החורף. בסיוע של הנדיבים היקרים ר' לוי לבייב. ומשפחת ראהר וכן בתמיכתו של הרב שלמה וילהלם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.