מערכת COL | יום ח' ניסן ה׳תשס״ח 13.04.2008

אברכי "לב לדעת" ומשפחותיהם בשבת שכולה חסידות

אברכי רשת כוללי ערב לחסידות "לב לדעת" של תורת חב"ד לבני הישיבות התכנסו לשבת שכולה חסידות בכפר סיטרין ■ רבה הראשי של חיפה הרב שאר ישוב כהן ביקר בערב שבת, לימד שיחה מהרבי וסיפר סודות מאביו "הנזיר" והקשר שלו לחסידות ■ בקשות רבות מישיבות נוספות להצטרף לתכנית הלימודים המיוחדת ■  התודה לר' לוי לבייב התומך הראשי ברשת הכוללים לסיפור המלא
אברכי

הנכנס בשערי כפר סיטרין בשבת האחרונה יכול היה לראות מראה ציורי במיוחד. בכל פינות הכפר המוריק נראו אברכים, נשים וילדי חמד, מהיישובים בית אל,  יד בנימין, מבשרת ציון, מצפה יריחו, שעלבים ושדרות. בבית המדרש ובחדר הסמוך לו נשמעו שיעורים עמוקים בחסידות, לגברים ולנשים, מאוחר בלילה נראו עשרות רבות יושבים ומתוועדים, ובשעת סעודות השבת בקע מחלונות חדר האוכל, קולם של ניגוני חב"ד המושרים ברגש.

אכן ציור מיוחד היה זה וחוויה מיוחדת. שבת מלאה וגדושה בלימוד חסידות והתוועדויות, לשבעים ושמונה משפחות שהשתתפו בה. אברכים המשתתפים בתוכנית "לב לדעת" שע"י תורת חב"ד לבני הישיבות, הגיעו עם בני משפחותיהם, בהסעות מאורגנות מהיישובים. אליהם הצטרפו משפחות המגידי שיעורים בכוללים ונציגים של אברכים מישיבות נוספות המעוניינות ביישום תכנית הערב במקומם.

בצהרי יום שישי התקיים כינוס הפתיחה בהשתתפות רבה הראשי של חיפה הרב שאר ישוב כהן. הרב שאר ישוב התפעל מאוד להיווכח בתופעה ההולכת וגדלה של אברכים מהציבור הדתי לאומי המקדישים שעות רבות ללימוד החסידות וסיפר סיפורים מעניינים על הקשר של אביו 'הנזיר' ושל הרב קוק זצ"ל עם חסידות חב"ד. לאחר מכן לימד הרב שיחה של הרבי לחג הפסח תוך הבלטת ייחודיות סגנונו והשקפתו של הרבי על הקשר בין ישראל וקוב"ה.

הרב יחזקאל סופר המשפיע הראשי של רשת כוללי "לב לדעת" ואורח השבת, לימד במהלך השבת בכמה שיעורים את מאמר "אור לארבע עשר - ת"ש" והתוועד עד לשעות הקטנות של הלילה. לפני קריאת התורה מסר הרב אליהו קירשנבאום שיחה עיונית מהרבי בהסברה ובטעם.

אחר הצהריים התקיים מושב מרכזי לאברכים במהלכו נשא הרב יצחק מאיר סגל פלפול בנגלה בשיטת אדה"ז בענייני ספיקות בבדיקת חמץ  ואחריו שוחח הרב משה שילת עם האברכים על תכנית הלימודים השנתית וביקש מהם הערות והארות לקראת הכנת התכנית לשנה הבאה.

הרב שלמה אלבז ר"מ בישיבת ההסדר בשדרות נשא דברים נרגשים ומעניינים על  הצורך של האברכים בלימוד החסידות ועל החיזוק העצום שתכנית זו מביאה ללימוד שלהם  בעיר שדרות.

במקביל לתכנית לאברכים התקיימה תכנית מלאה לנשים שכללה שיעורים ושיחות עם נשות מגידי השיעורים ועם הרב סופר. בעקבות השבת הוחלט להגביר את הקשר עם נשות האברכים ולפתח עבורם גם כן תכנית מיוחדת ללימוד והיכרות עם החסידות. גם הילדים הרבים זכו לפעילות מתוגברת בלילה וביום הודות לעזרתם הרבה של ילדי משפחת פלס מכפר חב"ד ואליטוב מכפר סיטרין. 

הסעודות בחדר האוכל התקיימו באוירה מרוממת ומתוך שמחה, במהלכם הושמעו דברי תורה על ידי אברכי הכוללים ומגידי השיעורים. בסעודה שלישית התקיים סדר ניגונים מיוחד על ידי הרב שמואל וינקרט במהלכו ניגנו ולמדו את ניגוני אדמו"ר הזקן. ההתרגשות והרצינות הגיעו לשיאן בזמן זה  והאווירה היתה 'מחשמלת'. בסיום ניגוני ההתעוררות נעמד הרב סופר על כיסא והכריז שמניגוני אדמו"ר הזקן  אנו עוברים לדור השביעי של הרבי ופצח בניגון "ופרצת" שהפך במהרה לריקוד ענק לכל משתתפי השבת.

בסיום השבת קיבלו האברכים תשורה מפוארת שכללה ספר חסידות מבוארת – מאמרים מלוקטים, שלישית מצות יד, ודיסק "היכלא דרבי".

בשבוע שעבר קיבלו האברכים חבילה נאה לקראת פסח תרומת הנדיב ר' סאני כהן לעילוי נשמת אמו מרת ג'וליה ע"ה. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.