מערכת COL | יום ח' ניסן ה׳תשס״ח 13.04.2008

ידידי חב"ד בוושינגטון למען פרויקט השימור של jem

מיוחד: במרחק בלוק אחד מהבית-הלבן, התכנסו עשרות ידידי חב"ד בוושינגטון לתרום לפרויקט השימור הגדול של חברת jem ■ הרב אלקנה שמוטקין, יו"ר jem, דיבר בפני המשתתפים והציג בפניהם את תהליך השימור של ארכיון החברה ■ כמה כסף הצליחה החברה לגייס עד עתה ומה עשו במקום אנשי חברת הסרטים העולמית "נשיונל ג'אוגרפיק" ■ צוות COL מדווח מוושינגטון  לסיפור המלא וגלריית תמונות  
ידידי חב
כך מתבצע השימור. למטה: הרב שמוטקין נואם ● צילומים: אלי קאהן, וושינגטון, COL
מאת מנחם כהן, כתב COL בניו-יורק

עשרות ידידי חב"ד בוושינגטון התכנסו בסוף-השבוע האחרון לחזק ולתרום לפרויקט השימור הגדול של חברת המדיה החב"דית - jem. האירוע נערך בבניין ארכיון התמונות הלאומי (Motion Picture Association of America) הממוקם במרחק בלוק אחד מהבית-הלבן.

בין המשתפים בלטו בנוכחותם: נציגי הארכיון הלאומי של ארה"ב, נציגי התנועה לשימור הארכיון ונציגי מוזיאון השואה הלאומי והיו בקהל גם נציגי חברת הסרטים העולמית "נשיונל ג'אוגרפיק" שבאו לעמוד מקרוב על תוצאות השימור - אותו הם מבצעים גם בחברה שלהם.

ל-COL נודע, כי עד לאירוע היוקרתי, הצליחה חברת jem לגייס 2 מיליון דולר, יחד עם התרומה הגדולה של הנגיד יקותיאל-יהודה (ג'ורג') רוהר, כפי שפורסם בלעדית ב-COL לפני עשרה חודשים.

הדובר הראשון היה שליח חב"ד בוושינגטון הרב לוי שם-טוב. "מנהל אולם הארכיון, בו אנו מתכנסים, אמר לי לפני האירוע - שהוא תורם את המקום לקיום האירוע, כי לדבריו מדובר באחד האירועים החשובים שהוא מארח במקום".

הדובר השני והאחרון היה מנהל חברת jem הרב אלקנה שמוטקין, מי שאחראי על שלל הפרויקטים הייחודיים של jem. בדבריו המרתקים, הוא סיפר לקהל תחילה על האוצר הגדול שיש ל-jem שהם כמים חיים עבור רבבות חסידי חב"ד בכל רחבי העולם. "זה לא רק אינטרס של חסידי חב"ד, אלא אינטרס של כלל עם-ישראל בתפוצות", אמר.

בהמשך, הציג את משמעות פרויקט השימור ועלותו.

בתום דבריו, הוקרן וידאו מיוחד הממחיש את תהליך השימור - לפני ואחרי. המשתתפים, מרביתם אינם שומרי תורה ומצוות, התפעלו לראות את ההבדל המהותי - לאחר תהליך השימור.

כפי שפורסם לראשונה ב-COL, לפני שנה לערך החלה חברת JEM, לשלוח מאות סרטי פילם ישנים על-מנת להמירם לקבצים דיגיטליים, זאת מכיוון שאיכותם של סרטי הפילים הולכת ומדרדרת ובעוד מספר שנים, יהיו בלתי-ניתנים לשימוש.

בסרטי הפילם: אלפי שעות של התוועדויות עם הרבי ב-770, 'חלוקת-דולרים', 'יחידויות כלליות', תפילות, תהלוכות ל"ג בעומר, הדלקת נר חנוכה ועוד מעמדים נוספים עם הרבי.

"עלות של כל שימור, מסתכמת בסכום לא קטן", אמר גורם בחברה. לדבריו, מדובר בעבודה קשה אותה מבצעת חברה בעלת-שם עולמית בצרפת. 

לפני מספר חודשים הפיקה חברת JEM וידאו המסביר את נחיצות הפרויקט:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.