מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשס״ח 11.04.2008

לאחר עשרים שנה, נמצא סוף סוף בית מתאים

לא, לא מדובר בעסקת נדל"ן מסובכת במיוחד. מדובר בחתונתם של רבקה בוכמן, בוגרת פרוייקט ילדי צר'נוביל של צעירי אגודת חב"ד, עב"ג הת' יוסף אוסטובסקי ■ השבוע התקיימה החתונה המרגשת בכפר חב"ד, ואורחים רבים באו לשמח את בני הזוג על הקמתו של עוד בית חבד"י בישראל ■ בחודש האחרון התגייסו כל עובדי הפרויקט להצלחת החתונה. צעירי-אגודת-חב"ד נטלו על עצמם את כל הוצאות החתונה וההכנות המרובות אליה, ואפילו את עלויות הדיור לשנה הראשונה שלאחר החתונה  לסיפור המלא ולתמונות מהחתונה
לאחר עשרים שנה, נמצא סוף סוף בית מתאים
יו"ר צאגו"ח ואגו"ח הרב אהרונוב רוקד עם החתן בחתונה (צילום: מאיר דהן, COL)

מאת הדסה אנדר

חתונה מרגשת במיוחד התקיימה השבוע בכפר חב"ד. חתונתם של הת' יוסף אוסטובסקי עב"ג הכלה רבקה בוכמן. את הרמז הראשון לייחודיותה של החתונה קיבלו המוזמנים הרבים כבר בהזמנות היפות שהוכנו לחתונה: מתחת לשורה הקבועה בתחתית נוסח ההזמנה הקבוע, זו המפרטת את בני משפחת החתן ומשפחת הכלה, התנוססה בגאווה מצד הכלה המשפחה הבאה: צעירי אגודת חב"ד.

הכלה שהתייתמה מאימה בגיל צעיר עלתה לארץ בשנת תשנ"ו, בדיוק ביום הולדתה האחת-עשרה, מאוקראינה במסגרת פרויקט ילדי צ'רנוביל שמפעילים צעירי חב"ד ובמסגרתו הועלו עד היום לארץ למעלה מאלפיים וארבע מאות ילדים יהודיים מאזור אסון הכור הגרעיני בצ'רנוביל.

רבקה, שאין לה בארץ ולו קרוב משפחה אחד, למדה כעשר שנים במוסדות החינוך המיוחדים של פרויקט ילדי צ'רנוביל בכפר חב"ד. היא השתלבה בצורה מעוררת התפעלות והערצה באורח החיים החדש, ועם הגיעה לפירקה קיבלה על עצמה להקים בית חב"די המבוסס על יסודי התורה והמצווה, ולחגוג חתונה על חבדי"ת למהדרין.
לפני מספר חודשים באה רבקה בקשרי השידוכין עם הת' יוסף אוסטובסקי שלמד בישיבת חב"ד בקרית גת, וחזר מספר ימים לפני החתונה מהכנה לאירוע החשוב בחצרות קודשנו.

בחודש האחרון התגייסו כל עובדי הפרויקט ובראשם הרב יוסף רייטשיק, מנהל פרויקט ילדי צ'רנוביל, והרב חיים אוחיון, מנהל פנימיית ילדי צ'רנוביל, להצלחת החתונה ונערכו כל ההכנות הנדרשות כדי להבטיח כי בני הזוג יוכלו להיכנס למעמד הקדוש כשראשם פנוי מדאגות. את כל הוצאות החתונה וההכנות למרובות אליה, ואפילו את עלויות הדיור לשנה הראשונה שלאחר החתונה נטלו על עצמם בגאווה צעירי אגודת חב"ד, שהרי כפי שכבר סיפרנו קודם, הם הרי מחתנים בת...

את שרביט ההנחיה בטקס החופה והקידושין נטל הרב נפתלי רוט, ואת החופה ערך רבו של כפר-חב"ד הגרמ"ש אשכנזי. בקריאת הכתובה כובד הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד ואגו"ח בארה"ק, ומי שמלווה את פרויקט ילדי צ'רנוביל עוד מראשיתו.

כל חברותיה של הכלה מכפר חב"ד שישבו איתה בספסל הלימודים במשך השנים, חברותיה לפרויקט ילדי צ'רנוביל שהגיעו מכל רחבי הארץ, מורותיה במוסדות החינוך בכפר לאורך כל התקופה, המשפחות המארחות מכפר חב"ד ששמחו לארח אותה בבתיהם בחגים ובחופשות, ובנות הפנימייה וצוות עובדי פרויקט ילדי צ'רנוביל, שלוחי מרכז צעירי אגודת חב"ד בארה"ק, חבריו של החתן מהישיבה, תמימים רבים ועוד ועוד באו לשמוח ולשמח את בני הזוג ביום המאושר.

מעגלי ריקודים רבים נפתחו, החתן והכלה הורמו אל על, התזמורת והזמרים הפליאו בנגינתם ובשירתם, ואיורה מיוחדת במינה של 'כל המשמח חתן והכלה זוכה לחמישה קולות' עמדה כל העת האוויר. 

הרב יוסף רייטשיק העומד בראש הפרוייקט סבב בין כל האורחים הרבים כשחיוך אמיתי נסוך על פניו, ומזג כוסיות 'לחיים' רבות מספור לזכותם של בני הזוג, ולשפע ברכה והצלחה בחייהם החדשים בבני חיי ומזוני רויחי.

ואולי את אקורד הסיום לחתונה הכל כך שמחה ומרגשת ניתן להפיק מהסיפרו הבא:

במסגרת ההכנות לחתונה, רצו בצעירי אגודת חב"ד להעניק לבני הזוג שובר מתנה לבית מלון יוקרתי בליל כלולותיהם. כשסיפרו על כך לרבקה הכלה, היא סירבה לקבל את השובר ועמדה בתוקף על כך שכבר לאחר החתונה תיסע עם בן זוגה לבית החדש שהוכן בעבורם. 'יותר מעשרים שנה אני מחכה שיהיה לי בית משלי, ונראה לכם שדווקא לאחר שאני ב"ה מקימה כזה, אני אסע להתארח בבית מלון?!'.   

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.