מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשס״ח 11.04.2008

לשליח בשדרות אין תקציב לארוחת החג

"חשוב שיעזרו לי ולמי שצריך בעיר הזו. העיר קטנה אמנם, אבל היא חלק ממדינת ישראל הגדולה", כך אמר היום (שישי) שליח חב"ד בשדרות הרב משה-זאב פיזם בשיחה ל-ynet ■ בית-חב"ד בשדרות מתכונן גם לארח לסעודת-החג כ-200 סועדים מאוכלוסיית העולים והקשישים בעיר ■ עם זאת, גם לארוחה זו טרם נמצא תקציב, והרב פיזם אינו יודע עדיין מה יוכל לשים על שולחנות החג לסיפור המלא
לשליח בשדרות אין תקציב לארוחת החג
הרב פיזם וסייענים מכינים את חבילות הסיוע ● צילום: זאב טרכטמן, ynet
ynet

ההכנות לחג הפסח בעיצומן, אולם כבכל שנה, גם הפעם ישנם רבבות שידם אינה משגת ונאלצים לפנות לעמותות הסיוע השונות כדי לקבל מצרכים שיאפשרו את הכנת הסדר כהלכתו. פחות ופחות קונים פוקדים את רשתות השיווק ברחבי הארץ, ובשדרות מוכת הקסאמים המצב אינו שונה.

מי שטייל אמש (יום ה') ברחובות העיר שדרות, גילה רחובות שוממים. רבים מהתושבים לא העזו לצאת מבתיהם לקניות, מחשש לירי רקטות קסאם, אבל גם בשל המצוקה הכלכלית, שלא מאפשרת להם לרכוש מצרכים וביגוד לחג.

תורמים רבים שעזרו לעמותות ולאנשים פרטיים, משכו ידיהם השנה וההתמודדות עם הביקוש למצרכים או עם ארגון ארוחות ערב חג הפכה קשה הרבה יותר. שליח בית חב"ד בשדרות, הרב זאב משה פיזם, סיפר ל-ynet על הקושי בארגון ארוחת ערב חג בשל מחסור בתקציב. "גם מי שנחשב בשדרות כמסודר עד לפני שנתיים, מצבו הפך קשה מאוד ורבים זקוקים לעזרה בפסח", אמר.

עוד לפני פורים החלו הפניות לעזרה בהכנת הסדר. "יש אנשים שלא האמנתי שייפנו אליי באופן דיסקרטי. לא האמנתי שאנשים בקהילה שאני מכיר שנים, לא מצליחים לעמוד בנטל הקניות השנה. אנשי מעמד בינוני שעובדים. מתוך מאות הפניות שהגיעו, הצלחנו להיענות רק למעט עד כה, לעומת שנה קודמת. לא נותר לי מה לחלק לאנשים".

תלושים לחנויות בשדרות

למרות התרומות המועטות, מספר פיזם על הצלחה שהיתה לו בהשגת הסדר שיוכל לעזור לתושבי שדרות. "אנחנו עורכים מבצע שבו יינתנו תלושי קנייה רק לחנויות בשדרות, כדי שהעסקים המקומיים ירוויחו וכדי שלתושבים הזקוקים להם יתאפשר לקנות לקראת החג, מבלי לחשוש שלא יהיה בפיהם אוכל".

בית חב"ד בשדרות מתכונן גם לארח כ-200 סועדים מאוכלוסיית העולים והקשישים בעיר. עם זאת, גם לארוחה זו טרם נמצא תקציב, והרב אינו יודע עדיין מה יוכל לשים על שולחנות החג. "חשוב שיעזרו לי ולמי שצריך בעיר הזו. העיר קטנה אמנם, אבל היא חלק ממדינת ישראל הגדולה", אמר.

פעילה חברתית אחרת שמנסה לסייע לאוכלוסייה החלשה בעיר לקראת החג, היא ברטה קאושנסקי. "המצב הכלכלי השנה ממשיך להידרדר בעקבות המצב הביטחוני. אנשים מתקשים מאוד להתכונן לחג הפסח", אמרה. "נפגשתי עם תורם ממרכז הארץ שמוכן לממן ארוחת ערב חג. הוא אפילו הסכים לחלק חבילות מזון לחג".

אנשים שתמיד היה להם - נזקקים

קאושנסקי מדגישה כי המצב בשדרות שונה מזה שבשאר היישובים, בגלל ירי הקסאם. "יש כאלו שלא יפנו לעזרה. הם הושפעו מהמצב הביטחוני וזה פגע להם בעניינים כלכליים, אך הם לא רוצים שייחשבו שהם מזדנבים ומבקשים תרומות. אלו אנשים שתמיד היה להם, אך אולי הטראומה היא זו שמונעת מהם לתפקד".

לדבריה, בארוחת החג שהיא מתכננת לקיים באחד מאולמות השמחה גדולים בעיר, יהיו כ-200 סועדים. "ארוחת הערב תתקיים תוך שמירה על צניעות וכבוד האורחים", אמרה. לקאושנסקי, שהפעילה בעבר פרויקטים ציבוריים-חברתיים בשדרות, הצעה נוספת: "חברות האשראי בארץ יכולות להציע ללקוחות לוותר על הנקודות שצברו מקניות ויעבירו אותן לעמותות בשדרות".

קאושנסקי והרב פיזם הם רק חלק מעמותות וארגונים העוסקים במלאכה לקראת חג הפסח. ישנן עמותות נוספות שעמלות יום ולילה כדי שחבילות המזון ואולמות השמחה יהיו מוכנים. רק כך תושבי העיר מוכת הקסאמים יוכלו לשמוח ככל העם בחג החירות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.