מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשס״ח 10.04.2008

טעימה מהמשך "תרס"ו" באנגלית

במסגרת הסידרה הפופולרית והמוצלחת CHASIDIC HERITAGE SERIES,  יצא לאור לראשונה המאמר הידוע ד"ה ומקנה רב תרס"ו לאדמו"ר הרש"ב נ"ע עם תרגום אנגלי ■ הוצאה זו יש בה גם מרוח הזמן, לקראת ימי הפסח הממשמשים ובאים, עליהם נאמר "כי לי בני ישראל עבדים עבדי הם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים", שכן מאמר זה עוסק במהות עבודת ה' כמו "עבד" (בניגוד לעבודת ה' כמו בן לאביו)  כל הפרטים
טעימה מהמשך

במסגרת הסידרה הפופולרית והמוצלחת CHASIDIC HERITAGE SERIES,  יצא לאור לראשונה המאמר הידוע ד"ה ומקנה רב תרס"ו לאדמו"ר הרש"ב נ"ע עם תרגום אנגלי.

הוצאה זו יש בה גם מרוח הזמן, לקראת ימי הפסח הממשמשים ובאים, עליהם נאמר "כי לי בני ישראל עבדים עבדי הם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים", שכן מאמר זה עוסק במהות עבודת ה' כמו "עבד" (בניגוד לעבודת ה' כמו בן לאביו). 

המאמר תורגם ע"י הרב יוסף מרקוס, מהשלוחים בקליפורניה, אשר ידיו רב לו בתרגום ספרי חסידות לאנגלית, וכולל מבוא מפורט, הערות רבות והסברים, יחד עם מפתח ענינים, ונדפס כמו כל הסידרה עם המקור בלשון הקודש, בתוספת ניקוד ופיסוק, עמוד מול עמוד.

כבר נודע בשערים עניינו המיוחד של מאמר זה הדן במעלת עבודת "עבד פשוט", והיא עבודת ה' באופן של קבלת עול מוחלטת הבאה יחד עם ההנאה מזה עצמו שיש להקב"ה תענוג מעבודת הנבראים. בכמה מקומות בשיחותיו,  במאמריו ובאגרותיו ביאר כ"ק אדמו"ר זי"ע, שעבודה מיוחדת זו היא עבודת דורנו דרא דעקבתא דמשיחא, כאשר המוח והלב אינם כלים להשיג השגות גדולות ולהרגיש אהבה ויראה כדבעי, אבל מ"מ קיימת מעלת קבלת העול המוחלטת עד כדי כך שהיא גורמת לאדם הנאה ותענוג מזה שהוא מקיים רצון קונו.

גם בעולם ישיבות חב"ד ידוע כיצד מאמר זה תפס מקום מרכזי בין מאמרי ה"עבודה", כאשר משפיעים רבים תבעו מהתמימים שילמדו מאמר זה בעל פה, וישננוהו פעמים רבות.

עם הופעת התרגום החדש לאנגלית יוכלו גם קוראי אנגלית ליהנות מלימוד ענין יסודי זה בעבודת דורנו, מתוך המקור. וגם שלוחים ומגידי שיעורים באנגלית יוכלו להשתמש בו להפצת המעיינות.

ספר זה מצטרף כאמור לסידרה הפופולרית של תרגומי מאמרים נבחרים לאנגלית. עד היום יצאו לאור בסידרה זו ממאמרי אדמו"ר הזקן: ד"ה  בעצם היום הזה  וד"ה ויושט המלך לאסתר שמספר תורה אור,  וד"ה אדם כי יקריב מספר לקוטי תורה; ממאמרי אדמו"ר האמצעי: חלק מד"ה כי אתה נרי שבספר שערי אורה; ממאמרי אדמו"ר הצמח-צדק: מצות אהבת ישראל שבדרך מצוותיך; ממאמרי אדמו"ר מהר"ש: ד"ה מי כמוכה תרכ"ט; ממאמרי אדמו"ר הרש"ב: ד"ה יום טוב של ראש השנה, ד"ה יחיינו מיומיים וד"ה שובה תרנ"ט, קונטרס ומעיין וקונטרס התפילה; מכתבי אדמו"ר הריי"צ: כללי החינוך והדרכה, אגרת קודש שלו בענין ד' עולמות, וד"ה כל המאריך באחד תר"ץ; וממאמרי אדמו"ר זי"ע: ד"ה וישלח יהושע תשל"ו, ד"ה מים רבים תשל"ח,ד"ה ואתה תצוה תשמ"א (קונט' פורים קטן תשנ"ב) וקונטרס ענינה של תורת החסידות.

על הצלחת סידרה זו כבר דווח פעמים רבות. שלוחים רבים מדברים בהתלהבות רבה על הסיוע הרב שבסידרה זו בשיעורי החסידות שהם נותנים במקומות השליחות.

מלבד זאת, גם הלומד לעצמו ממאמרי סידרה זו, וגם מי שמבין לשון הקודש, מסתייע רבות בהסברת הנושאים השונים, במבואות ובקיצורים, כך שהוא ממש מרגיש כאילו הוא לומד עם מגיד שיעור.

מהמערכת נמסר שיש עוד רשימה של מאמרים העומדים לצאת לאור בקרוב במסגרת סידרה זו - דרושי חתונה לאדמו"ר הריי"צ נ"ע וכ"ק אדמו"ר זי"ע, ד"ה איתא במדרש תהלים תרנ"ג, ד"ה להבין ענין ראש חודש תר"ם לאדמו"ר מהר"ש, ד"ה יהודה אתה תשל"ח,  ועוד.

את הספר ניתן להשיג בחנות קה"ת וחנויות הספרים, וכן באתר: WWW.KEHOT.COM

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.