מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשס״ח 06.04.2008

שליח חב"ד עצר את העבודות בכוח וגרם למהומות

עיתון "הארץ" מדווח הבוקר (ראשון) כי בית קברות יהודי עתיק באוקראינה נפגע חלקית בשבוע שעבר על-ידי עבודות בנייה שבוצעו במקום ■ שליח חב"ד בעיר, הרב שאול הורוביץ, הזעיק קבוצה של חסידים ששהו בעיירה אומן, שבאו וניסו ליצור בגופם את העבודות. במקום התפתחה מהומה והעבודות הופסקו ■ לאחר מספר ימים חודשו העבודות וכעת מנסה השליח להפעיל לחץ על אנשי הממשל לסיפור המלא
שליח חב
(צילום אילוסטרציה:

בית קברות יהודי עתיק באוקראינה נפגע חלקית בשבוע שעבר על ידי עבודות בנייה שבוצעו במקום. קבוצה של חרדים, שניסתה להפסיק את העבודות בגופם, עוררו מהומה.

מדובר בבית הקברות היהודי העתיק שבעיר ויניצה, שבשטחה נמצאים שני בתי קברות יהודים. בית הקברות שימש את היהודים עד לפני כמאה שנה וכיום הוא עומד שומם ומוזנח. לפני כמה חודשים ניסו ראשי הקהילה היהודית המקומית להשיג אישור מהעירייה להעביר את בית הקברות העתיק - ששייך חוקית לעירייה - לרשות הקהילה, על מנת שיחלו בשיפוצו. אולם למרות סיכומים מוקדמים בנושא, בשבוע שעבר החלו עבודות בנייה של פרויקט מגורים על שטח של בית הקברות, תוך הריסת מצבות וחפירת קברים.

שליח חב"ד בעיר, הרב שאול הורוביץ, הזעיק קבוצה של חסידים ששהו בעיירה אומן, שבאו וניסו ליצור בגופם את העבודות. במקום התפתחה מהומה והעבודות הופסקו. בפגישה שערכו עם ראש העיר, ולדימיר גרוסמן, יהודי בעצמו, קיבלו נציגי הקהילה הבטחה שהעבודות יופסקו. עם זאת, העבודות חודשו ביום שישי, כשהחסידים עזבו את המקום.

כעת פועלים אנשי הקהילה להפעלת לחץ על אוקראינה באמצעות השגרירות האמריקאית ומוסדות האיחוד האירופי. בקהילה מקווים שלחץ בינלאומי יגרום לממשלת אוקראינה, המעוניינת להצטרף לנאט"ו ולאיחוד האירופי, להפסיק את העבודות.

העיר ויניצה שימשה מרכז יהודי משמעותי עד מלחמת העולם השנייה, כשהתגוררו בה קרוב ל-40 אלף יהודים. עם פלישת הגרמנים לברית המועצות, חלק מיהודי העיר גויסו לצבא האדום ואחרים, כ-25 אלף, נתפסו בעיר על ידי הנאצים והוצאו להורג. מרבית היהודים שחזרו לגור בעיר אחרי המלחמה עלו לישראל בגל העלייה הגדול של שנות התשעים וכיום חיים שם כ-4,000 יהודים.

(מקור: הארץ)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.