מערכת COL | יום כ"ח אדר ב ה׳תשס״ח 04.04.2008

חוק החמץ נפרץ: מאמצים לחזור ל'ססטוס קוו'

"שוב מרשה לעצמו בית המשפט לפגוע בכל העקרונות המקובלים ובמרכזם ה'סטטוס קוו' שנשמר במשך שנים רבות". כך אומר ח"כ הרב יעקב כהן בהתייחס להחלטה התמוהה המתירה מכירת חמץ בחנויות ובכוונתו של ח"כ כהן לתקן את החוק לאלתר ■ הערב ייפגש כהן עם משפטנים ועם אישי ציבור, במטרה לנסח הצעת חוק שתמנע מבית המשפט לפרשן את החוק ולעוות את משמעותו. במקביל, יזם הרב כהן שיחות עם חברי כנסת מכל סיעות הבית, מהן התברר כי קיימת הסכמה רחבה לתמיכה בהצעת חוק מתוקנת שתוגש ואשר תעקוף את החלטת השופטת לסיפור המלא
חוק החמץ נפרץ: מאמצים לחזור ל'ססטוס קוו'

"שוב מרשה לעצמו בית המשפט לפגוע בכל העקרונות המקובלים ובמרכזם ה'סטטוס קוו' שנשמר במשך שנים רבות". כך אומר ח"כ הרב יעקב כהן בהתייחס להחלטה התמוהה המתירה מכירת חמץ בחנויות ובכוונתו של ח"כ כהן לתקן את החוק לאלתר. "אם היה עיקרון שנשמר במדינת ישראל בידי כלל המגזרים, הייתה זו הימנעות מחמץ בפסח שעליה הקפידו גם מי שמחשיבים עצמם כחילוניים במוצהר. אך גם המאחד הזה נפגע כעת בידי בית המשפט".

הערב ייפגש כהן עם משפטנים ועם אישי ציבור, במטרה לנסח הצעת חוק שתמנע מבית המשפט לפרשן את החוק ולעוות את משמעותו. במקביל, יזם הרב כהן שיחות עם חברי כנסת מכל סיעות הבית, מהן התברר כי קיימת הסכמה רחבה לתמיכה בהצעת חוק מתוקנת שתוגש ואשר תעקוף את החלטת השופטת.  
 
"לא ייפלא על כן שרוב מוחלט מקרב אזרחי מדינת ישראל מודיע שאין לו אמון במערכת המשפט, כפי שעלה מסקרים שנערכו לא מזמן", אמר ח"כ הרב יעקב כהן שאינו מסתפק במחאה, אלא הודיע כי יגיש מיד לאחר הפגרה הצעת חוק לתיקון חוק החמץ שתקבע כי תיאסר מכירת חמץ בכל מקום, גם בחנויות שהמכירה בהן אינה נעשית ב'פומבי'. "אם בית המשפט מרשה לעצמו לרמוס את החוק ולעשות בו כרצונו, אין ברירה אלא לעשות שימוש בסמכות שעומדת לנו באמצעות חקיקה".
 
 "חבל שמה שמבינים אזרחי ישראל ואף חברי כנסת – שציינו כי מחמץ הם נזהרו ונזהרים למרות שהם אינם מקפידים על תרי"ג מצוות והם הצהירו כי יתמכו בהצע"ח – לא מבינים בבית המשפט שם ימצאו כל נימוק אפשרי לקיעקוע דמותה היהודית של מדינת ישראל", סיכם ח"כ הרב יעקב כהן.
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.