מערכת COL | יום כ"ו אדר ב ה׳תשס״ח 02.04.2008

שיר חדש של מנדי ג'רופי - הושיענו ● להאזנה

ר' שלמה לוי יצחק ז'ורנו מירושלים הלחין שיר חדש "הושיענו" אותו מבצע הזמר החסידי ר' מנדי ג'רופי. השמעת בכורה של השיר היתה בתוכניתו של ר' אורי רווח המשודרת מידי מוצאי שבת ברשת 'מורשת', וכעת לראשונה גם ב-COL. השיר נסוב על הפסוק "הושיענו" שבפרקו של הרבי - פרק ק"ו בתהילים ■ COL מגיש: הסבר על השיר המיוחד והשמעת בכורה  להאזנה
שיר חדש של מנדי ג'רופי - הושיענו  ● להאזנה
להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:

לא מצליחים להאזין? לחצו כאן


תורת החסידות ומנהגיה, כפי שיסדה הבעש"ט בכלל, ובפרט כפי שהתווה דרכה, אדמו"ר הזקן בעל ה"תניא" וה"שלחן ערוך", ע"י שהוריד אלוקות להשגה שכלית, וכן עבודת ה' באופן פנימי, הם ההכנה לסיומה של גלותינו זה האחרון, גלות אדום, ותחילתה של הגאולה האמיתית והשלימה, כפי שהבטיח המשיח לבעש"ט באגרתו הידועה.

גלות אדום החלה כבר בשנת ד'רי"א כשעלה מלך פרסי, בשם יזדגרד ה-3 שתחילתו היה טוב וחסד כקודמיו, ואחריתו רשע ואכזריות, שגזר גזירות והרג בחכמי ישראל (אחת מגזרותיו הידועות שלא לומר קריאת שמע, הביאה לתקנת חכמים לומר אותה בקדושת כתר של מוסף). בסמוך לתקופה זו אחרי חתימת התלמוד, ע"י רב אשי ותלמידיו, נפוצו ישראל בכל העולם ולאיים רחוקים (הקדמת הרמב"ם בספרו משנה תורה).

בזוהר חדש פרשת וישב כתוב, שבזמן בית שני עסקו בתורה, אך היה בהם עוון שנאת חנם, שעורר את עוון שנאת חנם של בני יעקב ליוסף אחיהם. לכן נגזרה גלות אדום למשך 1540 שנה (כפי החשבון המובא בזוהר שם). זמן זה נסתיים בשנת ה'תנש"א, כפי שהכריז כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש, על חודש ניסן של שנת ה'תנש"א "כלו כל הקיצים" ו"ענוים הגיע זמן גאולתכם", ועוד הכריז: "אני את שלי עשיתי, עשו כל אשר ביכולתכם להביא הגאולה והאחריות היא על כל אחד".
באותה שנה הרבי היה בשנת הצ' לחייו, וכפי המנהג, שיסודו מיעקב אבינו ודוד המלך, אמרו אז את פרק צ', הפותח את ספר רביעי שבתהילים, המכיל י"ז פרקים, וכן מכוון כנגד ספר במדבר, כפי שאומרים ב"יהי רצון". בי"א ניסן, שנה זו, תשס"ח, אנו עומדים לסיים ספר זה, בפרק ק"ו. ובזוהר חדש שם, ממשיך ואומר, כשישלמו אלו השנים של גלות אדום, תתעורר גאולתן של ישראל במשך י"ז שנים, וזמן זה נקרא "התעוררות הגאולה".

עם תחילתה של תקופה חדשה, בדרך אל הגאולה האמיתית והשלמה, אין לנו אלא לחזק עצמנו בתורה ומצוותיה, בדרך פנימיות התורה, כפי שבאה בתורת החסידות. ויהי רצון שע"י שכל אחד ואחד יתפלל לקב"ה "הושיענו ה' אלקינו וקבצנו מן הגויים", כפי שפרש רש"י על הפסוק, יקוים הייעוד כהבטחת הנביא ישעיהו (ל, כט) "השיר (הושיענו) יהיה לכם כליל התקדש חג, ושמחת לבב כהולך בחליל, לבוא בהר ה' אל צור ישראל, והשמיע ה' את הוד קולו", במהרה בימינו אמן.

שלמה לוי יצחק ז'ורנו עיה"ק ירושלים תובב"א ע"י משיח צדקנו
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.