מערכת COL | יום י"ט אדר ב ה׳תשס״ח 26.03.2008

פורים בדרום העולם: גם אל בולסון נכבשה

פעילות פורים בעיר ברילוצ'ה החלה השנה כבר מראש חודש אדר ב'. "מידי יום, נערכה סעודה והתוועדות, והמסעדה הכשרה של חב"ד בעיר, הפכה לאוהל אברהם אבינו אמיתי", מספר השליח הרב ניר אזאי, "לא עוד הזמנות על ידי מלצר שמקבל את אורחי הבית חב"ד בקבלת פנים של ספק בית חב"ד ספק עסק, לא עוד קבוצות של אנשים שרק מגיעים לאכול ולשמוע מוסיקה, משלמים והולכים: ומעכשיו הפעלנו סעודות באופן של "כל דיכפין"...  כל הפרטים ולתמונות
פורים בדרום העולם: גם אל בולסון נכבשה

פעילות פורים בעיר ברילוצ'ה החלה השנה כבר מראש חודש אדר ב'. "מידי יום, נערכה סעודה והתוועדות, והמסעדה הכשרה של חב"ד בעיר, הפכה לאוהל אברהם אבינו אמיתי", מספר השליח הרב ניר אזאי, "לא עוד הזמנות על ידי מלצר שמקבל את אורחי הבית חב"ד בקבלת פנים של ספק בית חב"ד ספק עסק, לא עוד קבוצות של אנשים שרק מגיעים לאכול ולשמוע מוסיקה, משלמים והולכים: ומעכשיו הפעלנו סעודות באופן של "כל דיכפין"...

כל הישראלים מבשלים יחד כל שוטפים כלים, נוטלים ידים ומוזמנים לארוחת ערב עם כל טוב בגשמיות וברוחניות ומדברים על חג פורים סודות החג והמגילה, הלכות החג, מעין סעודת הגאולה עם דגש מיוחד שמשיח כבר בא ורק צריך לפקוח את העניים וכן שכבר יושבים בסעודת שור הבר והלוויתן הנושא גרם להרבה התענינות מצד הישראלים. הפעילות הביאה לאווירה ביתית של ואחדות מיוחדת שהגיעה לשיאה ב- 24 שעות של חג פורים עצמו.

משתה ושמחה עד דלא ידע..

והשיא היה כש-300 צבאו על הבית חב"ד בערב יום חמישי בשעת קריאת המגילה. מבחינתינו התחולל נס כשמזג האויר היה נעים, כשבתחזית צפו למזג האויר קודר וגשום בערב וביום החג. מה שיכל להקשות מאוד מפני שהמסיבה התרחשה בגינה. האווירה היתה עצמותית גם בשל העובדה שלאורך כל מסיבת פורים, עסקנו במקביל בהכנות שבת, עשייה הכי גשמית בתוך שמחה שמימית. ובהמשך ישיר מהמסיבה גלשנו אל תוך שבת קודש עם כ – 300 אורחים שנהנו מסעודה דשנה ושבתית.
החג היה נפלא. כל המצוות הקשורות בחג התבצעו על ידי רבים בעיקר את מצוות עד דלא ידע", והשמחה והריקודים נמשכו עד סמוך לכנסת השבת ממש – ובעיר ברילוצ'ה אורה ושמחה ששון.

אל בולסון – נכבשה

השמחה היתה כפולה שגם העיר אל בולסון נכבשה (כשעתיים דרומית לברילוצ'ה)
ורישמית זה המקום הכי דרומי בעולם שקראו בו את המגילה פעם ראשונה מאז ששת ימי בראשית, והגיעו עד לקצה פטגוניה להזכיר לעוד מאות ישראלים מטיילים שאת פורים חוגגים עם משלוח מנות וקריאת המגילה, בליל החג וביום פורים עצמו, וגם שם השמחה היתה גדולה בעיקר בזכות הפתעה שאף אחד לא ציפה שיגיעו חב"דניקים למקום המרוחק הזה (2200 ק"מ) מעיר הבירה בואנוס איירס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.