מערכת COL | יום י"ז אדר ב ה׳תשס״ח 24.03.2008

מנצ'סטר: הבן ביקש להכניס את ה"שחקנים" לביתו

במנצ'סטר לקחו ברצינות את הפתגם "משנכנס אדר מרבים בשמחה", וכבר בימים הראשונים של חודש אדר שני ניכרו ניצנים ראשונים של "מבצע פורים", כאשר תלמידי הישיבה יוצאים מידי יום לערוך מסיבת פורים בכמה בתי ספר יהודיים בעיר ■ באחד הבתים כאשר סירב בעל הבית להכניס את הבחורים שיקראו את המגילה בביתו, ניגש אליו בנו שראה את התמימים בפתח הבית, והסביר לו שאלו הבחורים שהגיעו אליהם לבית הספר והציגו בפניהם את סיפור המגילה, והוא רוצה שה"שחקנים" יכנסו לבית, לבקשת בנו האב כבר לא סירב... לדיווח ולתמונות
מנצ'סטר: הבן ביקש להכניס את ה

במנצ'סטר לקחו ברצינות את הפתגם "משנכנס אדר מרבים בשמחה", וכבר בימים הראשונים של חודש אדר שני ניכרו ניצנים ראשונים של "מבצע פורים", כאשר תלמידי הישיבה יוצאים מידי יום לערוך מסיבת פורים בכמה בתי ספר יהודיים בעיר, הכוללת הצגה מיוחדת המספרת את סיפור המגילה מחד ושזורה בדברים עכשויים מאידך המשלבים את הקהל בתוך הסיפור, כמו אמירת שנים עשר הפסוקים ע"י הילדים באולם על מנת להביא לביטול גזירת המן.

בהמשך רקדו הילדים לקול צלילי שירי פורים, שבסיומם קיבל כל ילד 'אוזן המן'. כאשר עשו את ההצגה האחרונה, נימנו 700 ילדים יהודים שנכנסו לימי הפורים עם ידע מקיף יותר על ימים אלו.

בלילה שלפני פורים, עמלו התמימים על הכנת אלפי משלוחי מנות למקורביהם מ'מבצעים' בימי שישי. בערב פורים בצהרי היום, הלכו תלמידי הישיבה לבתי ספר תיכוניים (היי סקול), וערכו שם כעין סמינר בו הסבירו לתלמידים את מהותם של ימי הפורים, ואת החשיבות בקיום מצוות היום. התמימים ניצלו את ההזדמנות והניחו תפילין לעשרות תלמידי תיכון, כשביניהם היו גם כמה 'קרקפתות'.

אך כל זה היה רק הקדמה ליום הפורים עצמו. בליל פורים לאחר קריאת המגילה וטעימת דבר מה לשבירת הצום, התחלקו התמימים לקבוצות רבות. רובם הגדול של הבחורים התפזרו ברחבי העיר במקומות בהם יש ריכוז יהודי כמו בתי אבות, בתי רפואה, אונברסיטאות, ובמרכזי יהודים בערים הקטנות שמסביב למנצ'סתר, על מנת לקרוא את המגילה ולהביא את שמחת הפורים אל יהודים אלו.

חלק מהבחורים שמו פעמיהם לכוון נמל התעופה, משם נסעו לשלוחים ברחבי אירופה לעזור להם ב'מבצע פורים'.

למחרת ביום הפורים, קבל המבצע תנופה מיוחדת. עקב יום חגם להבדיל, בעקבותיו הפך היום ליום חופש, נהרו צעירים רבים לאתרים ציבוריים במרכז העיר, מה שאיפשר קריאות המוניות וחלוקה רחבה של משלוחי מנות. אל מרכזי העסקים שהיו סגורים באותו יום הלכו התמימים בימים שקודם לכן והזמינו את בעלי העסקים לקריאות המרכזיות שנערכו ברחבי העיר.

כמו"כ עברו התמימים עם משלוחי מנות בין הבתים בשכונות בהם מתגוררים יהודים, וקיימו עמם את מצוות היום.

אפיזודה מעניינת: באחד הבתים כאשר סירב בעל הבית להכניס את הבחורים שיקראו את המגילה בביתו, ניגש אליו בנו שראה את התמימים בפתח הבית, והסביר לו שאלו הבחורים שהגיעו אליהם לבית הספר והציגו בפניהם את סיפור המגילה, והוא רוצה שה"שחקנים" יכנסו לבית, לבקשת בנו האב כבר לא סירב...

חידוש מעניין בשנה זו היה, שבכל שעה עגולה החלה קריאה לכל דיכפין במרכז חב"ד 'בית מנחם' ע"י אחד מתלמידי הישיבה. פעולה שנמשכה במשך כל הערב בליל פורים וכן בכל יום הפורים כמעט עד לכניסת השבת, כאשר בקריאות אלו השתתפו מאות רבות של יהודים – אנשים נשים וטף.  

על מלאכת הקודש הקשה והמורכבת ניצח הרב ישראל כהן מנהל מערך ה'מבצעים' בעיר, בעזרתם המיוחדת של תלמידי הישיבה והתלמידים השלוחים בראשם, ביניהם ראוי לציין במיוחד את התמימים השלוחים אברהם קאגאן, לוי שוסטרמאן ולוי היידינגספעלד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.