מערכת COL | יום י"ג אדר ב ה׳תשס״ח 20.03.2008

היסטוריה באלמא-אטא: נחנכה מסעדה כשרה

יום של חג באלמא-אטא: ביום רביעי נחנכה בשעה טובה ומוצלחת, מסעדה כשרה למהדרין בהכשרו המהודר של הרבנות הראשית לקזחסטאן ■ באירוע, פתיחת המסעדה הכשרה נכחו, שגריר ישראל בקזחסטאן, מר רן ישי, ראש נציגות משרד החוץ באלמא אטא, מר איימוס בוז'יגיטוב, ראשי האירגונים היהודיים באלמא-אטא: חב"ד ליובאוויטש, אור אבנר, בית ספר גרשוני, הסוכנות היהודית, הג'וינט, וכן עיתונאים רבים שהגיעו לסקר את המאורע ■ שגריר ישראל בקזחסטאן, מר רן ישי, ציין כי כעת ישנו מקום בו ניתן לרכוש מזון כשר, כמיטב המסורת היהודית, ולהכיר את התרבות היהודית גם באמצעות מאכליה  לסיפור המלא ולתמונות
היסטוריה באלמא-אטא: נחנכה מסעדה כשרה

יום של חג באלמא-אטא: היום (רביעי) נחנכה בשעה טובה ומוצלחת, מסעדה כשרה למהדרין בהכשרו המהודר של הרבנות הראשית לקזחסטאן בראשות הרב ישעיה אלעזר הכהן.

באירוע, פתיחת המסעדה הכשרה נכחו, שגריר ישראל בקזחסטאן, מר רן ישי, ראש נציגות משרד החוץ באלמא אטא, מר איימוס בוז'יגיטוב, ראשי האירגונים היהודיים באלמא-אטא: חב"ד ליובאוויטש, אור אבנר, בית ספר גרשוני, הסוכנות היהודית, הג'וינט, וכן עיתונאים רבים שהגיעו לסקר את המאורע.

בגזירת הסרט כובדו שגריר ישראל בקזחסטאן, וראש נציגות משרד החוץ הקזחי באלמא אטא, ורבה של קזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן קבע מזוזה אחת, כשבמזוזה השנייה כובד השגריר הישראלי.

בפתח דבריו, הסביר הרב כהן על מהות המזוזה השומרת עלינו מכל פגע, וניצל את ההזדמנות להעביר את מסר מצוות מזוזה וכשרות בפני האורחים הרבים וכלי התקשורת שנכחו בו.

הרב כהן העניק את תעודת הכשרות המהודרת לידיה של מנהלת המסעדה השליח הגב' רות זקשבר, וסיפר כי מזה 14 שנה שהוא פועל בשליחות בקזחסטאן, וכי עד כה, נאלצו תיירים ואנשי עסקים להסתפק באוכל כשר בבית הכנסת, וכעת מאפשרת המסעדה לסעוד אוכל כשר למהדרין לכל המעוניין. "מדובר באחריות גדולה להעניק תעודת כשרות, אך לאחר שראינו כי הכל מתנהל על הצד הטוב ביותר החלטנו להעניק את התעודה", אמר.

שגריר ישראל בקזחסטאן, מר רן ישי, ציין כי כעת ישנו מקום בו ניתן לרכוש מזון כשר, כמיטב המסורת היהודית, ולהכיר את התרבות היהודית גם באמצעות מאכליה. הוא סיפר כי כאשר הועברה השגרירות הישראלית לאסטנה, הוא נשאל כיצד הם משאירים מקום שומם באלמא-אטא. השגריר מיהר להרגיע ואמר כי הוא משאיר באלמא-אטא בית כנסת ומרכז יהודי גדול, וכעת גם מסעדה כשרה, שהם כקונסוליה של העם היהודי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.