מערכת COL | יום י"ג אדר ב ה׳תשס״ח 20.03.2008

כתר 770 לספר-תורה: מתיחת פורים או מקוריות?

שכונת רמת-אביב ג', מעוזם של אנשי השמאל, זכתה השבוע להכניס ספר-תורה ■ בית-חב"ד בניהולו של הרב שניאור חביב, גילה מקוריות כשבחר לספר-התורה כתר מדמוי בית-חיינו - 770 ■ את האירוע כיבד בנוכחותו הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר והזמר בני פרידמן הנעים בערב המרגש לסיפור המלא וגלריית תמונות
כתר 770 לספר-תורה: מתיחת פורים או מקוריות?
הרב יונה מצגר מחזיק בספר-התורה החדש ברמת-אביב ● צילום: אהרל'ה

מאת כתב COL

באירוע היסטורי ברמת אביב ג' הוכנס ברוב פאר והדר ספר תורה לבית חב"ד בשכונה בראשותו של הרב שניאור זלמן חביב.

ספר התורה החדש נכתב בהידור רב במשך למעלה משנה וחצי לעילוי נשמת ר' זאב ורנר ונתרם על ידי משפחת גבירץ מרמת-אביב - קנדה גב' רות ובניה יוסי וחני ומשפחתם ואחיו ר' שמואל גבירץ.

כתיבת האותיות החלה בישיבת חב"ד ברמת אביב בראשות הרב יוסף חיים גינזבורג שם נחשף לראשונה כתר מרהיב ויחודי של ספר התורה העתק מדויק להפליא של 770 ברמות דיוק מדהימות עשוי כולו מכסף וזהב טהור פרי הגותו ויצירתו של המעצב והאמן יגאל אבינועם.

לאחר סיום הספר, יצאו המשתתפים בתהלוכה שכמותה לא ראתה שכונת רמת אביב מעודה. שובל אנושי של מאות מטרים מכרכר ומפזז ברחובות השכונה השלווה כשבראשם חופה וספר תורה.

כשיצאו הרב שניאור חביב והרב אלון דביר עם ספרי התורה של בית חב"ד לקבל את הספר החדש ניכרה בקהל התרגשות רבה. רבים מתושבי השכונה הזוכרים את המאבקים שהתחוללו במקום בשנים הראשונות לשליחות של הרב גינזבורג הזילו דמעה למראה הספר נכנס למבנה הקבע של בית חב"ד בלב 'מרכז שוסטר' עם כל הסימליות שבדבר.

אורח הכבוד הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר נשא דברים נרגשים. הוא הזכיר את היכרותו האישית עם ר' זאב ורנר שלזכרו נכתב ספר התורה. בסיום דבריו הביע הרב מצגר את התפעלותו הרבה מהכתר המיוחד. "קבעתי מזוזה והשתתפתי בחנוכת כמה מרכזי חב"ד בעולם בדמות 770" אמר הרב מצגר, "אבל כתר התורה הזה בדמות 770 גרם לי להתרגשות רבה. 

הזמר בני פרידמן מניו יורק עם הקלידן יוסף חיים משה. הרימו את השמחה לגבהים והריקודים נמשכו עד לשעות המאוחרות. בסיום ההקפות התיישב הקהל לסעודת מצווה שהפכה להתוועדות חסידית עם הרב חיים יוסף גינזבורג עד לשעה ארבע לפנות בוקר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.