מערכת COL | יום י"ב אדר ב ה׳תשס״ח 19.03.2008

מגילת אסתר על מכשיר ה-MPJ (ג'ואיש מדיה פלייר)

5,000 נגני אם-פי 4 שעל הכרטיס הזיכרון שלהם אוחסנה הקריאה של מגילת אסתר יחולקו לקראת פורים ברחבי אירופה ליהודים אשר אין באפשרותם לקיים את מצוות החג ■ "אנו קוראים למכשירים אם-פי-ג'י או האם-פי היהודי", אמר הרב לוי קנלסקי, מנכ"ל הארגון. "הפרויקט הזה התחיל לפעול לפני כמה חודשים כדי לשתף כמה שיותר יהודים בחגיגות הפורים, יש כל-כך הרבה יהודים שפשוט אין להם יכולת או מודעות לקיים את החג" לסיפור המלא
מגילת אסתר על מכשיר ה-MPJ  (ג'ואיש מדיה פלייר)

5,000 נגני אם-פי 4 שעל הכרטיס הזיכרון שלהם אוחסנה הקריאה של מגילת אסתר יחולקו לקראת פורים ברחבי אירופה ליהודים אשר אין באפשרותם לקיים את מצוות החג.

מאחורי היוזמה עומד ארגון "אלף". זהו ארגון של מתנדבים יהודים הפעיל ב-48 מדינות ברחבי היבשת. אנשיו רכשו באחרונה את המכשירים בסין, ושמרו בזיכרונם את קריאת המגילה בחמש שפות - עברית, אנגלית, צרפתית, ספרדית וגרמנית. ובשני נוסחים: ספרדי ואשכנזי.

"אנו קוראים למכשירים אם-פי-ג'י או האם-פי היהודי", אמר הרב לוי קנלסקי, מנכ"ל הארגון. "הפרויקט הזה התחיל לפעול לפני כמה חודשים כדי לשתף כמה שיותר יהודים בחגיגות הפורים, יש כל-כך הרבה יהודים שפשוט אין להם יכולת או מודעות לקיים את החג".  

לקראת הפסח מתכננים ב "אלף" לאפשר למשתמשי הנגן לאחסן בו גם את ההגדה וכן תפילות ומוזיקה יהודית. "הרבנים בקהילות יעבירו אלינו את בקשותיהם של היהודים במקום, ואנו נספק את התכנים למכשירים", אמר הרב קנלסקי. 

עלות המבצע הנוכחי, שכמו שאר פעילויות הארגון ממומן מתרומות, נאמדת בכמליון יורו, מאחורי המימון למיזם הענק עומדת קרן EJDF ששמה לה למטרה לפתח את היהדות ברחבי אירופה. המבצע כולל גם חלוקת שוברי אוכל לנזקקים, הדפסת 30 אלף מגילות ומשלוחי מנות. "קיבלנו בקשות סיוע מ 45 אלף יהודים ברחבי אירופה, מה שאומר שגם שם יחגגו את החג כמו שצריך", אמר הרב קנלסקי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.