מערכת COL | יום י"א אדר ב ה׳תשס״ח 18.03.2008

היסטוריה בלנד ברנדנבורג: ספר תורה ראשון מאז השואה

ביום ראשון האחרון, הוכיחו חברי הקהילה היהודית בפרנקפורט אודר בראשות השליח לברנדנבורג הרב נחום פרסמן שגם גרמניה אינה שונה: בעיר התקיימה, בפעם הראשונה מאז השואה, הכנסת ספר תורה מפוארת בעיר, עם נוכחות נכבדה מקהילת חב"ד בברלין, והשלוחים בגרמניה ■ הרב פרסמן המכהן מזה כ-11 שנה כשליח ורב המחוז ומתגורר בבירת המחוז העיר פוטסדם, פועל בקרב יהודי העיר מאז הגעתם, ובמשך השנים הקימו הרב ויהודי העיר קהילה יהודית רשמית ■ COL מגיש: דיווח מלא וגלרייה לסיפור המלא
היסטוריה בלנד ברנדנבורג: ספר תורה ראשון מאז השואה
הרב נחום פרסמן והרב יהודה טייכטל עם ספר התורה
ביום ראשון האחרון, הוכיחו חברי הקהילה היהודית בפרנקפורט אודר בראשות השליח לברנדנבורג הרב נחום פרסמן שגם גרמניה אינה שונה.

הקהילה היהודית בפרנקפורט על נהר האודר אשר נמצאת על הגבול עם פולין, היא קהילה עם עבר יהודי מפואר ביותר, הפרי מגדים כהן בה כרב במשך שנים והוא קבור בבית הקברות של העיר. כמו גם רבנים גדולים ומפורסמים אחרים.

קהילה מפוארת זו הוכחדה לגמרי בזמן השואה, ומאז ועד לפני עשר שנים, עם תחילת הגירת יהודי חבר העמים לעיר, לא התגורר בה אפילו יהודי אחד.

הרב נחום פרסמן המכהן מזה כ-11 שנה כשליח ורב המחוז ומתגורר בבירת המחוז העיר פוטסדם, פועל בקרב יהודי העיר מאז הגעתם, ובמשך השנים הקימו הרב ויהודי העיר קהילה יהודית רשמית, וקבלו בנין מהעירייה לצורכי הקהילה. כשבאחד החדרים הכינו חברי הקהילה במו ידיהם בית כנסת יפהפה.

במשך כל השנים דאג הרב פרסמן להביא בחורים שנשלחו ע"י המרכז לענייני חינוך לנהל את החגים, כשהם מביאים איתם ספר תורה ממקומות אחרים.

עם פתיחתה בתחילת שנה זו ישיבת חב"ד בעיר השכנה ברלין פנה הרב פרסמן לידידו השליח הראשי לעיר הרב יהודה טייכטל, בבקשה לשלוח בחורים לעיר לפחות פעמיים בחודש, הרב טייכטל בעצה אחת עם ראש הישיבה הרב דובער קן נענו לבקשה וכשדברו על בעיית ספר תורה נענה הרב טייכטל גם לאתגר זה ותרם עם חברי קהילתו ספר תורה מהודר לקהילת פרנקפורט אודר.

וביום ראשון ט' אדר ב' התקיימה הכנסת ספר תורה מפוארת בעיר, עם נוכחות נכבדה מקהילת חב"ד בברלין בראשות הרב טייכטל.

בין היתר כיבדו את המעמד שלוחי הרבי מברלין הרבנים שמואל סגל, דובער קן, יחיאל פריצקר, השליח הראשי למדינת וורטנברג הרב שנאור טרבניק, השליח הראשי למדינת סקסוניה הרב שנאור הבלין, ראש העיר ונכבדיה ראשי הקהילה ופרנסיה, בחורי ישיבת חב"ד ברלין, וקבוצה של סטונדטים יהודיים משמפיין אילינוי בראשות שליח הרבי הרב דוד טייכטל שהגיעו לברלין לטיול מגבש. כמו כן הגיעו אורחים מהארץ ומלונדון בני משפחה וחברים.

הארוע התחיל לפי המסורת בתהלוכה רבת משתתפים עם לפידים דגלים ומוזיקה חסידית ברחוב הראשי שנסגר לתנועה, מהמקום שבו עמד בית הכנסת שהוחרב בשואה 500 מטר מהגבול עם פולין, לכיוון בית הכנסת.

בבית הכנסת לאחר הנאומים התקיימו הקפות לפי מנהג חב"ד בשירה וריקודים במשך שעה ארוכה והשמחה הרקיעה שחקים, במיוחד בזכות בחורי הישיבה והסטודנטים הנהדרים מאילינוי.

על התזמורת ניצח ביד רמה האיש עם הקלידים ר' אהרלה ליפסקר שבא במיוחד לאירוע זה. אחרי השמחה ירדו כל המשתתפים לאולם של בית הכנסת לסעודת מצווה עשירה כיד המלך ...

האירוע כולו הוקדש לע"נ האשה החשובה מרת שרה בת ר' יקותיאל יהודה ראהר ע"ה אשר בני משפחתה עומדת לימין משפחת פרסמן ותומכת בעבודת חב"ד בברנדנבורג כבר שנים רבות.

בשיחתנו עם הרב פרסמן לאחר שוך התרגשותו הראשונית מהאירוע האדיר והמוצלח, הוא בקש להודות מקרב לב לכל העוזרים והמסייעים, לרב משה קוטלרסקי אשר דאגתו למשפחות השלוחים ידועה ומפורסמת, לרב ישראל דיסקין השליח הראשי לגרמניה על העזרה והתמיכה, וכמובן לרב יהודה טייכטל על התרומה הנפלאה של ספר התורה ועל העזרה והתמיכה במשך כל השנים.

תודה מיוחדת לעוזרים בעצה ובמעש ר' יעקב הר צבי, הרב שמואל זוהר, השליח להמבורג הרב שלמה ביסטריצקי, והשליח לבאזל הרב זלמן ווישצקי, על העזרה והתרומה שלהם לאירוע זה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.