מערכת COL | יום ו' אדר ב ה׳תשס״ח 13.03.2008

חגיגת החומש ב"אהלי תורה" כפר חב"ד ● גלרייה

ביום שלישי נערכה חגיגת החומש לילדי חדר "אהלי תורה" כפר חב"ד , החגיגה נערכה בבית הכנסת המרכזי, באוירת קדושה וטהרה מיוחדת ■ התלמידים ישבו על במה מוגבהת עטורים כתרים ולבושים מיוחדים וכל אחד בתורו דקלם שיר באידיש המספר על שמחתו על כך שלומד בחדר של הרבי ומאחל להוריו שיהי' להם נחת חסידי ממנו וחבריו עונים לו באידיש "אשרינו שזכינו לכך"  לסיפור המלא ולגלריית תמונות 
חגיגת החומש ב
(צילום: י. בלינקו)

אוירת קדושה וציפיה שררה באולם בשעה שהמנחה הרב לימא וילהלם  אבא של תלמיד מכיתה ב' הכריז: עכשיו מתכוננים אנו ללמוד בפעם הראשונה בחיינו פסוקים מהחומש, והפסוקים המתאימים ביותר לילדים קדושים הם פסוקים מפ' ויקרא "יבואו טהורים ויעסקו בטהורים" שמדברת על קרבנות קדושים. כהכנה ללימוד, התלמידים בנו כותל מיוחד ובו החלטות טובות שכל קבוצה של תלמידים קיבלה על עצמה, לערנען תורה, געבן צדקה, העלפן א חבר, העלפן אין שטוב ועוד ועל רקע הכותל הנבנה נעמדו התלמידים ושרו בדביקות  את השיר "אני מאמין" ומיד לאחר מכן התחילו ללמוד את החומש באידיש כשהמלמד הרב מרדכי פישמן אומר שורה והתלמידים אחריו.

דמעות של שמחה עמדו בעיני ההורים והסבים בראותם את התרגשות הילדים בפתיחת לימוד החומש, המרא דאתרא הרב מרדכי אשכנזי דיבר על החן המיוחד הנסוך על פני הילדים הרכים, חן יהודי חסידי, ושזה ילווה אותם בכל ימי חייהם, והדגיש את מעלתם וכחם של תשב"ר על טהרת הקדש, ובמיוחד בזמננו כשהחושך הוא כל כך גדול בכל מקום צריך כל הזמן לדאוג לכך שיהיה אור שירחיק את החושך,  מנהל החדר הרב בן ציון וישצקי דיבר על כך שתינוקות של בית רבן הם צבאות ה' שנצחו את המן הרשע ובזכותם ננצח גם היום את אויבינו, והם יובילו אותנו  לקראת משיח צדקנו בקרוב ממש. ואיחל לכך שנרווה מהם הרבה נחת חסידי.

בסיום החגיגה קבלו הילדים שי מיוחד חומש בראשית עם "טייטש", החגיגה הסתיימה בריקוד חסידי של הורים כשילדיהם על כתפיהם שרים "אשרינו מה טוב חלקנו" כשבלב כולם בוקעת תפילה לרבון עולם שיה"ר שנזכה  לראות נחת חסידי יהודי אמיתי מילדינו.

תודתנו נתונה: למלמד הרב מרדכי פישמן שהשקיע את מרצו וזמנו להחדיר את החינוך לאהבת התורה בילדנו, להרב יוסף ניימרק שהפנים את הגישמאק החסידי, לר' אלאור ולנר על הנגינה המיוחדת והנעימה, ולמנחה הרב לימא וילהלם שהנחה את האירוע בטוב טעם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.