מערכת COL | יום ו' אדר ב ה׳תשס״ח 13.03.2008

מושל פלורידה והשליח קבעו מזוזות בבית הנבחרים

חב"ד טלהסי קבעה מזוזות על דלתות מנהיג המיעוט הדמוקרטי ומנהיג רוב הרפובליקני של בית הנבחרים בפלורידה ■ התקנת המזוזה הראשונה התבצעה בעקבות פנייתו של מנהיג הרוב הרפובליקני אדם האזנר לשליח הרב שניאור זלמן אוירכמאן אשר ידוע בקשריו ובפעולותיו הרבות בבית הנבחרים שיתקין עבורו מזוזה ■ הרב אוירכמאן אומר ל-COL כי הוא בטוח שכעת יתאפשר לקבוע מזוזות גם אצל שאר חברי בית הנבחרים, חמישה עשר במספר, עוד במהלך מושב זה  לסיפור המלא
מושל פלורידה והשליח קבעו מזוזות בבית הנבחרים

חב"ד טלהסי קבעה מזוזות על דלתות מנהיג המיעוט הדמוקרטי ומנהיג רוב הרפובליקני של בית הנבחרים בפלורידה. בית המחוקקים הכולל את בית הנבחרים והסנאט  של פלורידה פתח בשבוע שעבר את מושבו השנתי לשנת 2008. 

פתיחת המושב בשנה זו הכיל בתוכו חידוש יהודי בתוך בית הנבחרים של היה בשנים הקודמות. מנהיג הרוב הרפובליקני אדם האזנר ומנהיג המיעוט הדמוקרטי דן גלבר היהודיים התקינו לראשונה מזוזות על דלתות משרדם בבית הנבחרים. 

התקנת המזוזה הראשונה התבצעה בעקבות פנייתו של אדם האזנר מנהיג הרוב הרפובליקני לשליח הרב שניאור זלמן אוירכמאן אשר ידוע בקשריו ובפעולותיו הרבות בבית הנבחרים שיתקין עבורו מזוזה.  בכך בעצם המשיך מר האזנר את פעולתו של מושל פלורידה צ'רלי קריסט אשר אף הוא (שאינו יהודי) התקין מזוזה על דלת משרדו ובכך גרם לקידוש שם שמים בכל רחבי ארה"ב.

אדם האזנר שהיה ביחד עם רעיתו בעת התקנת המזוזה אמר, שבתקופה קשה זו של מדינת פלורידה בה בית הנבחרים אמורים לקצץ 3.5 ביליון דולר מתקציב המדינה, בטוח הוא שהתקנת המזוזה תביא ברכה והצלחה לבית מכובד זה וליושביו.

באותו היום בו הותקנה המזוזה בבית הנבחרים, התקיים לאחר מכן במעונו הרשמי של מושל פלורידה  "הדינר" השנתי הקבוע בו נושא המושל את נאומו וחזונו לשנה הקרובה.

לאירוע זה נבחרו בקפידה 128 איש בלבד מכל רחבי פלורידה. הרב אוירכמאן וזוגתו חנה היו אנשי הדת היחידים שהוזמנו לאירוע. המושל דאג  עבורם לאוכל כשר ואירגן שהרב אוירכמן יכנס למטבח במעונו ויפקח על הגשת האוכל.

כשהגיעו הרב אוירכמאן ורעייתו לדינר קם המושל ממקומו לקבל את פניהם והזמינם לשבת ביחד איתו על שולחנו. בשולחן ישבו המושל, הוריו ובעלי הבית של קבוצת הספורט ה"דולפין" שתומכים במפלגה הרפובליקנית.

במהלך הערב נהנו יושבי השלחן מהסבריו של השליח על משמעות המזוזה, כשהמושל מביע את רצונו להשתתף באחד מסעודות השבת בבית חב"ד. במהלך הסעודה הגיע מנהיג הרוב הרפובליקני אדם האזנר, וסיפר למושל שמוקדם יותר באותו יום, השליח קבע לו מזוזה בפתח משרדו. 

הרב אוירכמאן סיכם ואמר שעכשיו אחרי שלמושל ולמנהיג הרוב יש מזוזה נשאר רק לשים למנהיג המיעוט דן גלבר שאף הוא יהודי. בו במקום ביקש מושל פלורידה  לקרוא לדן גלבר ושאל אותו מדוע אין לו מזוזה.... המושל הציע ומנהיג המיעוט הסכים ויומיים  אח"כ קבע השליח את המזוזה השנייה גם על פתח דלת משרדו של מנהיג המיעוט הדמוקרטי דן גלבר.

הרב אוירכמאן מוסיף אשר בעקבות זה הינו סמוך ובטוח שיתאפשר לקבוע מזוזות גם אצל שאר חברי בית הנבחרים חמישה עשר במספר עוד במשך מושב זה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.