מערכת COL | יום ד' אדר ב ה׳תשס״ח 11.03.2008

ועדת שרים תדון בהגדלת קצבאות הילדים

בימים הקרובים תתכנס ועדת שרים מיוחדת שמינה אולמרט בלחץ ש"ס כדי לדון בהגדלת קצבאות הילדים ■ בראש הוועדה עומד השר אלי ישי, והעיתון 'מעריב' קובע כי התוצאות ידועות מראש: מדינת ישראל תעלה את הקצבאות למשפחות ברוכות ילדים ■ כיום, כל תינוק שנוסף למשפחה, בין שהוא הראשון ובין שהוא העשירי, מזכה את משפחתו בקצבה חודשית של 148 שקל. ש"ס מעוניינת להגדיל את הקצבאות באופן מדורג, כך שמשפחות מרובות ילדים יזכו לקצבאות גבוהות יותר - כפי שהיה נהוג עד שנת ‭- 2003‬ מהילד החמישי ומעלה  כל הפרטים
ועדת שרים תדון בהגדלת קצבאות הילדים

מאת לירן דנש, 'מעריב'

בימים הקרובים תתכנס ועדת שרים מיוחדת לדון בנושא הגדלת קצבאות הילדים בישראל, אולם מאחר שבראשות הוועדה עומד השר אלי ישי, נראה כי תוצאות הוועדה ידועות מראש. בשבועות האחרונים ש”ס חוזרת ומשמיעה את קולה התקיף בנושא, ואף איימה שתפרוש מהקואליציה אם המדינה לא תאשר את הגדלת הקצבאות בצורה מדורגת - כך שמשפחות מרובות ילדים יתו־גמלו יותר בעבור כל ילד.

בדומה להקמת משרד הדתות מחדש ולקידום חוק הצנזורה באינטרנט, נראה כי לפני ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עומדת הברירה בין היענות לדרישותיה של ש”ס ובין פירוק הקואליציה. 

בש”ס טוענים כי המשק אמנם נהנה בשנים האחרונות מצמיחה גבוהה - אך במקביל חלה גם התייקרות במוצרי המזון והצריכה הבסיסיים, אשר פוגעת בעיקר בשכבות החלשות ובמשפחות מרובות הילדים. על כך מעיד דו”ח העוני התקופתי שפורסם לפני כחודש, ובו נתונים המצביעים על 450 אלף משפחות עניות בישראל שבהן כ־750 אלף ילדים עניים.

148 שקל לכל ילד   

כיום, כל תינוק שנוסף למשפחה, בין שהוא הראשון ובין שהוא העשירי, מזכה את משפחתו בקצבה חודשית של 148 שקל. ש”ס מעוניינת להגדיל את הקצבאות באופן מדורג, כך שמשפחות מרובות ילדים יזכו לקצבאות גבוהות יותר - כפי שהיה נהוג עד שנת ‭- 2003‬ מהילד החמישי ומעלה. על־פי ההערכה, המהלך יעלה לציבור כמיליארד שקל בכל שנה: תשלומי הקצבאות עומדים כיום על כ־7 מיליארד שקל, ואם תתקבל ההצעה הם צפויים לעלות 8 מיליארד שקל. 

ח”כ חיים אורון, חבר ועדת הכספים, מתנגד להשבת הגלגל לאחור ולהגדלת הקצבאות באופן כזה. “חשבתי בזמנו ואני חושב גם היום, שהקיצוץ הדרסטי בקצבאות הילדים בשנת 2003 היה מעשה לא ראוי ופגע פגיעה קשה בשכבות החלשות. מצד שני, אני לא משנה את דעתי שהקצאת קצבאות ילדים על־פי מספר הילדים במשפחה אינה נכונה מבחינת צורכי המשפחה והיא באה לשרת אינטרסים סקטוריאליים של ש”ס‭.” ‬

אורון מציע, למשל, כי הקצבה האחידה לכל ילד תוגדל מ־148 שקל ל־210 שקל. “שיטת הקצבאות המדורגות פוגעת בקבוצה רחבה מאוד של אזרחים נזקקים שהם הורים ל־1־4 ילדים‭,”‬ אומר אורון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.