מערכת COL | יום ד' אדר ב ה׳תשס״ח 11.03.2008

הרב פעלער: הרבי הורה לי לחסל את משלוחי המנות

מיוחד: "חב"ד מיניסוטה היה בית-חב"ד הראשון בעולם שהחל לחלק משלוחי מנות למקורבים ותושבים יהודים", סיפר השבוע השליח הראשי למיניסוטה הרב משה פעלער ■ בשיחה פרטית בעת ביקור בקראון-הייטס, הוא חשף מה היה כתוב על משלוחי המנות שהניע את הרבי להורות על עצירה מיידית של כל החלוקה ומה הרבי העיר לו שנה אחר-כך ■ וגם: מה תיקן הרבי ברשימת השירים שהוציא לשבתון קהילתי  להמשך הדיווח
הרב פעלער: הרבי הורה לי לחסל את משלוחי המנות

מאת בנימין וייס, כתב COL בניו-יורק

בביקור השבוע בקראון-הייטס לרגל חתונה משפחתית, השליח הראשי למיניסוטה הרב משה פעלער שיתף עם כמה אברכים אפיזודה עם הרבי בהקשר מבצע פורים היוצא לדרך בבתי-חב"ד בעולם.

כדי להדגיש את הדיוק הרב של הרבי בדברי דפוס, הרב פעלער הקדים לספר:

"הכנסתי פעם לרבי עותק של רשימת שירים שהוכנה עבור שבתון קהילתי שארגנו. בין השירים נמנה השיר החדש, המזוהה כל-כך עם חב"ד והשליחות של הרבי לדורינו - "ופרצת".

"מה שקרה הוא שהרבי החזיר לי את הרשימה עם תיקון אחד בלבד. הוא הוסיף את האות ו' ל"וצפונה ונגבה" (רבים טועים לשיר "ימה וקדמה צפונה ונגבה", בעוד שהפסוק עצמו אומר "וצפונה").

"זוהי רק דוגמא איך הרבי היה זהיר בדבר שבדפוס, אפילו אם מדובר בעותקים ספורים".

המשלוח שנאסר

מכאן עבר הרב פעלער, מהשלוחים הוותיקים בארה"ב וחבר הנהלת המרכז-לענייני-חינוך, לספר על המקרה בו נקרא להפסיק באחת את משלוחי המנות שהכין בעמל רב.

"חב"ד במיניסוטה היה בית-חב"ד הראשון בעולם שהחל לחלק משלוחי מנות ארוזים למקורבים ותושבים יהודים. באריזה הכנסנו 2 פני (כמו האגורה בישראל) עם פתק שהקריא "You should give the pennies to charity" (=תתנו את הפרוטות לצדקה).

"באמצע פורים, מזכיר הרבי טלפן ואמר לנו להפסיק מיידית את החלוקה של המשלוחי-מנות. הוא אמר: הרבי הורה שתוציא את המילים you should ("תתנו") מכיוון שזה נשמע כאילו אתה מחלק את הפרוטות בתנאי שהם נותנים אותם לצדקה".

אברך שהאזין לסיפור העיר ל-COL: "ייתכן שהרבי רצה שייכתב "אנו ממליצים לך להכניס אותם לצדקה" או אולי שהסיבה הייתה שאם המקבל לא היה ממלא את התנאי - הוא היה נכשל בלא יודעין".

הרב פעלער עצמו סיים את הסיפור בעובדה הבאה: שנים לאחר-מכן, שלחתי משלוח מנות לרבי וקיבלתי מיד בחזרה מענה מהיר: "לא מצאתי הפרוטות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.