מערכת COL | יום ב' אדר ב ה׳תשס״ח 09.03.2008

השלוחים בישראל דנו בגיור יוצאי חבר העמים

האגף לקליטה רוחנית בצעירי אגודת חב"ד ערך ביום ראשון השבוע, יום עיון למנהלי ופעילי בתי חב"ד הפועלים עם העולים דוברי רוסית, שנערך במדרשה בבית צעירי אגודת חב"ד בכפר חב"ד ■ יום העיון נפתח בדברי פתיחה של הרב מאיר וורזוב, מנהל אגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד, שסקר את מצב הפעילות כיום ■ במרכז יום העיון, עמד נושא הגיורים. הרב יהודה גורדון, רב בבית הדין הרבני בירושלים,  דיבר על זהות היהודי, והדגשים חשובים לבדיקת הוכחת היהדות, ורב העיר קריית גת, הרב משה הבלין, דיבר על הגישה החב"דית לגיור, מה ואיך לעשות, ממה יש להימנע ולהישמר לסיפור המלא  
השלוחים בישראל דנו בגיור יוצאי חבר העמים
הרב משה הבלין נושא דברים ביום העיון ● צילום: יוסי רייכמן, COL

האגף לקליטה רוחנית בצעירי אגודת חב"ד ערך ביום ראשון השבוע, יום עיון למנהלי ופעילי בתי חב"ד הפועלים עם העולים דוברי רוסית, שנערך במדרשה בבית צעירי אגודת חב"ד בכפר חב"ד.

יום העיון נפתח בדברי פתיחה של הרב מאיר וורזוב, מנהל אגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד, שסקר את מצב הפעילות כיום, ומסר עדכונים על מצב העולים בארץ, לצד מדיניות משרד הקליטה בפעילות עמותות ואירגונים בתחום קליטת עליה. הרב וורזוב, פתח בקריאת מכתב מהרבי, ששלח הרבי בשנת תשמ"ז, בו כותב הרבי על החובה לפעול עם יהודים יוצאי ברית המועצות לשעבר, "יהודים של מסירות נפש", כלשונו של הרבי, שיש עוד הרבה מה לפעול עימם. הרב וורזוב, קרא להקים מאגר לעורכי סדר ציבורי.

מנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע, השליח הרב זלמן גורליק, שהנחה את יום העיון, העביר רעיונות להרחבת הפעילות, הוצאה לאור בשפה הרוסית, והגברת הפצת החומר הקיים, ארגון קורסים בנושאים בסיסיים ביהדות: כשרות, שבת, חופה וקידושין. בריתות ופרויקט בר מצווה. הרב גורליק דיבר גם על דרכים להצגת תקציבים לפעילות.

השליח הרב לב לביימן, הפועל עם דוברי רוסית מטעם בית חב"ד המרכזי בעיר ראשון-לציון, לימד שיחה של הרבי בטוב טעם. השליח הרב אברהם חזן, רב שכונה ומנהל בית חב"ד "שערי עליה" לוד, דיבר על ליווי ועזרה בנושא חופות, טיפול בנושא אבלות, לצד השגת תקציבים לפעילות עם כוללים לעולים חדשים.

השליח בבני עייש, הרב אהרן קרניאל, קרא להקים מאגר של מרצים לצעירים ולמבוגרים, שיהיה נגיש לכל פעיל בבית חב"ד עם אוכלוסיית העולים חדשים.


הגישה החב"די לגיור


במרכז יום העיון, עמד נושא הגיורים. הרב יהודה גורדון, רב בבית הדין הרבני בירושלים, הממונה על יוצאי מדינות חבר העמים, דיבר על זהות היהודי, והדגשים חשובים לבדיקת הוכחת היהדות. הוא סיפר כמה מורכב ומסובך נושא זיהוי היהדות, וכמה צריך מומחיות, כדי לזהות אישורים מזוייפים, וכיצד לא לטעות.

רב העיר קריית גת, הרב משה הבלין, דיבר על הגישה החב"דית לגיור, מה ואיך לעשות, ממה יש להימנע ולהישמר, ולמי כדאי ורצוי לשלוח את המבקשים להתגייר.

נושא נוסף שעלה ביום העיון, הוא אירגון טיולים בישראל לקבוצות דוברי רוסית, יוסף גלוזמן, מורה דרך ארצי, מוסמך על-ידי משרד התיירות קרא לנצל את הטיולים עם העולים לנושאי יהדות, ועל ההבדל העצום בין מורה דרך שומר תורה ומצוות המספר לתיירים על הזהות היהדות של האתרים התיירותיים, אל מול מורי דרך שאינם שומרי תורה ומצוות.

הרב בצלאל שיף, מנכ"ל "שמיר", סיפר כי אירגון "שמיר" מסייע בהקמת ספריות ציבוריות ברוסית, וסיפר על ההוצאה לאור הפורייה של האירגון, לצד הוראות שקיבל מהרבי ברבות השנים. הוא עידכן כי כיום פועלות כ-70 ספריות בבתי חב"ד, וכי האירגון מוכן להמשיך ולהקים ספריות נוספות בכל בית חב"ד, וסיפר כי האירגון יעביר 100 ספרים חדשים לספריות הפועלות בבתי חב"ד ברחבי הארץ.

"אין ספק כי יום העיון ישמש מנוף להרחבת הפעילות עם הציבור החשוב והגדול שהגיע ארצה ממדינות שנותקו ממורשת היהדות במשך שבעים שנה", אומר יוזם יום העיון, הרב מאיר וורזוב, מנהל אגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.