מערכת COL | יום כ"ח אדר א ה׳תשס״ח 05.03.2008

ברוקלין-הייטס 'הצביעה' לשליח חב"ד ● כתבת וידאו

"רבותי, זה ערב גדול לג'ון מקיין, הילארי קלינטון וברק אובאמה. אבל זה ערב גדול יותר עבור הרב ארי רסקין", כך פתח המנחה סטיב כהן את ה'דינר' השנתי של בית-הכנסת "בני אברהם" בברוקלין-הייטס ■ "בעלי ואני גאים להיות חברים מייסדים של בית-הכנסת האורתודוקסי שהרב רסקין הקים בשכונה לפני 18 שנה", אמרה עורכת-הדין הבכירה שרלוט קאופמן בנאום נלהב ■ ומה השיב אביו של הרב רסקין לשאלת COL האם הוא מקנא בבנו המצליח בשליחות? ■ צוות COL בניו-יורק מגיש: דיווח מלא, גלריית תמונות וכתבת וידאו מיוחדת לסיפור המלא  
ברוקלין-הייטס 'הצביעה' לשליח חב
למעלה: הרב רסקין נואם ● צילומים: אלי קאהן, COL ● וידאו: מנדי לואיס, COL

מאת בנימין וייס וחיים ברון, כתבי COL בניו-יורק
צילומים: אלי קאהן, COL
צילום וידאו: מענדי לואיס, COL


"רבותי, זה ערב גדול לג'ון מקיין, הילארי קלינטון וברק אומבה. אבל זה ערב גדול יותר עבור הרב רסקין", כך פתח המנחה סטיב כהן את ה'דינר' השנתי של בית-הכנסת "בני אברהם" בברוקלין-הייטס בראשו עומד שליח חב"ד הרב ארי רסקין ורעייתו שטרני.

בזמן שמאות המוזמנים סעדו את ליבם בבשר רוחני ובסלט-לפי-בחירתך בערב החגיגה שנערך באולם מוזיאון השואה במנהטן, המועמדים לנשיאות ארה"ב נלחמו בשיניהם על עתידם הפוליטי באוהיו וטקסס. את החבר'ה כאן זה לא עניין. רוחניות הוא מה שמשך אותם ל"בני אברהם" הפועל גם כבית-חב"ד לאזור היוקרתי בעיר ניו-יורק.

"בעלי היה צועד בשבתות כדי להתפלל בוול-סטריט", סיפרה הגב' שרלוט קאופמן על בעלה עורך-הדין מתיו קאופמן. "וכך הוא נהג עד שהותקף פעמיים על גשר ברוקלין. שמענו אז על איזה מניין שנפתח בבית של מישהו ואם מגיעים מאוחר כבר לא ניתן להיכנס למקום".

"בעלי ואני גאים להיות חברים מייסדים של בית-הכנסת האורתודוקסי שהרב רסקין הקים בשכונה לפני 18 שנה", היא סיפרה בנאום שנשאה לצד בעלה ובנה שלום שתופף בידיו על דוכן הנואמים בחוסר סבלנות.

בית-כנסת בכותרות

BA. כך המתפללים מכנים בקיצור את בית-הכנסת המפעיל ממשכנו ברחוב רמסון מערכת שיעורי תורה וחסידות עניפה ומפותחת. את הרב רסקין המנחה כינה "מורי הדינמי" ואנחנו היינו מוסיפים כי הוא ראוי גם לתואר "הרב הידען" בשל ידיעותיו הרבות בתורה ובפרט במשנתו של הרבי. הוא גם חובב גימטריא.

"בית-כנסת הוא כמו נישואין", הרב אמר בנאומו לפני שהעניק תעודות הוקרה לתומכיו המרכזיים. "לנישואין צריך אמונה, מסירות ואהבה. ב-BA יש לנו אמונה בחברים, מסירות לתורה ואהבה להקב"ה".

כשיהושע מזרחי, איש נדל"ן אמיד, נקרא לבמה לקבל את 'אות החסד', הוא העיר: "מי שאמור לקבל את פרס החסד הוא הרב רסקין". משפחתו של הרב, רסקין והעכט שהגיעו מקראון-הייטס, הנהנו בהנאה.

כששאלנו את אביו של הרב רסקין, אם הוא מקנא בבנו המצליח בשליחות, הוא ענה: "יש לו זכות אבות, ולא ממני. אני מאוד גאה בו. הוא ממשיך את דרכם של סביו החסידיים".

בית-הכנסת 'בני-אברהם' עלה לכותרות לפני מספר חודשים כשטרוריסט תכנן לפוצץ את בית-הכנסת באמצעות מספר לבנות חבלה שנתפסו ברשותו בהשגחה-פרטית מופלאה. המחבל, יש לציין, התגורר במרחק דקת הליכה בלבד מבית-הכנסת.

מאז תפיסת המחבל, תוגברה האבטחה סביב בית-הכנסת ושומר מוצב בכניסה למבנה. "הידיעה כי המחבל נתפס, גרמה שיהודים רבים שמעולם לא ביקרו אצלנו בבית-הכנסת, התחילו להגיע ולהתפלל במניין", סיפר הרב רסקין.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת: לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.