מערכת COL | יום כ"ו אדר א ה׳תשס״ח 03.03.2008

דיון סוער בנושא הקצאת בית חב"ד בניו ג'רסי

עורך דינו של רב חב"די שנאשם בעריכת טקסי דת בביתו מחברי מטה הכונון של עיריית פריהולד, ניו ג'רסי, לדרוש את עדותם של נציגי העירייה וביניהם, את זו של ראש העיר לשעבר, דורותי אבלון ■ בישיבת וועדה סוערת ביום חמישי חקר עו"ד גרלד מרקס את פאול סוודה, תושב מקומי שדרש מוועדה לבדוק אם שכנו, הרב אברהם ברנשטיין, מקיים בביתו בית כנסת, דבר שנוגש את החוק שאינו מאפשר את הדבר באזור מגורים  לידיעה בהרחבה
דיון סוער בנושא הקצאת בית חב
בצעד יוצא דופן, דרש עורך דינו של רב חב"די שנאשם בעריכת טקסי דת בביתו מחברי עיריית פריהולד, ניו ג'רסי, לדרוש את עדותם של נציגי העירייה וביניהם, את זו של ראש העיר לשעבר, דורותי אבלון.

ממגד, דרשו ביום חמישי שעבר, חברי הוועדה הממונים על החלוקה לאזורים מהרב להגיש עדות בדבר קיום שירותי דת בביתו. בישיבת וועדה סוערת ביום חמישי חקר עו"ד גרלד מרקס את פאול סוודה, תושב מקומי שדרש מוועדה לבדוק אם שכנו, הרב אברהם ברנשטיין, מקיים בביתו בית כנסת, דבר שנוגד את החוק שאינו מאפשר את הדבר באזור מגורים.

במהלך החקירה שבה נחקר בהרחבה על ידי מר מרקס, עורך דינו של ברנשטיין, הודה סוודה שהתייחס בעבר אל שכנו ואל מבקריו כאל כת מסוכנת שמהווה איום והאשים אותם ב'מוזריות' במכתב שכתב לעירייה בשנת 1999 והתבקש על ידי מרקס לקרוא אותו.

בדיון ביום חמישי הודה סוודה שפחדיו לגבי עבודה מסיונרית בשכונה הוכחו כבלתי מוצדקים. כאשר מרקס ניסה לדובב את סוודה לגבי מספר האנשים שנצפו על ידי חברי העירייה בכניסתם וביציאתם מביתו של ברנשטיין, מנע עו"ד מר דניס גלבין, מהתייחסות אל העניין, ועל כן מקרס ביקש לחייב את הגשת עדותם של פקידי העירייה כולל את זו של ראש העירייה לשעבר.

לטענתו של מקרס, צפיית המבקרים באמצעות וידיאו על ידי העירייה בעת כהונתה של אבלון היו הרבה יותר נמוכים מאלו שנצפו על ידי שוודה ועל כן דרש מרקס שכל מי שנטל חלק בהחלטה לספור את הבאים והיוצאים מבית ברנשטיין להעיד.

בקשתו זו נתקלה בהתגדות ובדברי מחאה חריפים מחברי הוודעה ומראשה מר אדווארד מקקלוסקי והללו לא חפצו להגיש את עדותם, והציעו לפתור את הבעיה על ידי דרישת עדותו של ברנשטיין. בנוסף לשוודה, העידה גם אשתו ומספר אזרחים נוספים על כך שאכן מתקיימים תפילות וארועי דת בביתו של ברנשטיין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.