מערכת COL | יום כ"ה אדר א ה׳תשס״ח 02.03.2008

השליחה: "לא מבינה מה זה אירועים נפרדים" ● להאזנה

"הפרדה בין בנים ובנות זה משהו שהרבי רצה", אומרת השליחה הגב' באסי שם-טוב בראיון מיוחד ל-COL, לרגל ועידת המתנדבות הארצית של "מעגל הידידות" שנערכה בדיטרויט ■ לדבריה, המפתח הכי טוב להפעלת בני נוער הוא להפריד אותם. כלומר, אירועים ותוכניות נפרדות לבנים ולבנות ■ בעלה, הרב לוי שם-טוב והיא לא מתפשרים על-כך, אפילו שספגו ביקורת בהתחלה ■ ומה אביה - השליח הראשי למישיגן - חושב על-כך? ■ הראיון המלא מאת שליח COL לדיטרויט יהודה צייטלין וגלריית תמונות של אנג'י באן לסיפור המלא  ● מה דעתכם? בואו להגיב באמצעות מערכת התגובות >>>
השליחה:
"הרבי רצה שתהיה הפרדה". הגב' באסי שם-טוב ● צילום: אנג'י באן עבור COL
מאת יהודה צייטלין, שליח COL לדיטרויט
צילומים: אנג'י באן עבור Detroit Jewish News


הגב' באסי שם-טוב מתרוצצת כבר סופשבוע רצוף. היא מדברת, מנחה, מייעצת, מסבירה ומנתבת מבלי לנשום או לנוח דקה. 70 הבנות שהגיעו מרחבי צפון אמריקה לועידת המתנדבות השנתית של "מעגל הידידות" זכו לתשומת-לב מקסימלית מצידה ולמדו איך הן יכולות 'להעלות מדריגה' בהפעלת הילדים המיוחדים שהן מיודדות עימם במשך השנה כולה.

ילידת דיטרויט, היא גאה להיות שליחה של הרבי - בזכות עצמה. בתו של השליח הראשי למישיגן הרב בערל שם-טוב, היא חזרה לעיר מוכת האבטלה עם הקהילה היהודית הוותיקה עם בעלה הרב לוי שם-טוב (בנו של איש-החסד ר' מענדל ע"ה מקראון-הייטס) ומפעילה את מוסד "מעגל הידידות" הראשון והגדול בעולם המפגיש בני נוער עם ילדים הסובלים ממוגבלות פיזית ושכלית.

המרכז "לייף טאון" בווסט בלומפילד, פרבר של דיטרויט, הוא קומפלקס מפעים ומושקע שמכניס חיים להורים וילדים המבקרים בו.

המרכז נחשב היום לבשר מבשרה של הממסד היהודי במדינה עם תמיכה ואהדה גלוייה חוצה גבולות ואמונות. הדרך לכך נעשתה עם עבודה קשה וברכות הרבי, היא אומרת בראיון מיוחד עם COL.

מה שעניין במיוחד בדבריה הייתה הצהרתה כי המפתח הכי טוב להפעלת בני נוער הוא להפריד אותם. כלומר, אירועים ותוכניות נפרדות לבנים ולבנות. הרב לוי שם-טוב והיא לא מתפשרים על-כך, אפילו שספגו ביקורת בהתחלה. הועידה עצמה נערכה עבור מתנדבות בלבד והבנות הרגישו בו חופשיות לדבר ולשוחח מבלי לחשוש מסידור איפור או פוזה.

זה לא אומר שהכל אצלינו מושלם ואין תחומים שניתן לשפר, הם דואגים להבהיר.

"הפרדה בין בנים ובנות זה משהו שהרבי רצה", אומרת הגב' שם-טוב בראיון שחלקו מופיע כאן בקובץ אודיו. "לא יודעת אם הרבי אמר, אבל אני חושבת שאם הייתה לנו תוכניות מעורבות (הרבי לא היה מרוצה). בעלי לוי הוא אובייקטיבי בנושא ואומר מיד אם משהו צריך תיקון באירוע או עלון. כי אנחנו כל-כך שקועות בתוכניות ולא שמות לב לפעמים.

"בהתחלה שאלו אותנו למה ואחר-כך הם הודו שזה דבר מדהים. אני לא יודעת איך כן עושים פעילויות מעורבות. הילדים מעדיפים מעורב, אבל זה הוכח אחרת לטובת הפעילות. זה פשוט יותר קשה עבור המשתתפים להתמקד. אני שמחה ש'אולצנו' להנהיג הפרדה זו על-פי הכללים של חב"ד מישיגן.

"באופן מפתיע, (אביה - השליח הראשי) מאוד גאה", היא מודה. "אבי לא מדבר הרבה, אבל אני חושבת שהייתי יודעת אם הוא לא שמח. לא היינו עושים דברים שלא עומדים בסטדנדרטים שלו וזה טוב שיש סטדנרטים. בעלי לוי מעביר הכל דרכו.

"את הצעדה השנתית ברחוב (המתרים תושבים למוסד) עשינו מעורב כי היה כל-כך גדול ולא היה יפה. החלטנו שבשנה הבאה לא עושים מעורב. זה פשוט לא מתאים. לא רוצים שמה שהם יתעסקו יהיה אחד בשני במקום במטרה. המוסד היום פותח דלתות רבות לאנשים שלא היו מגיעים לליובאוויטש. ואין אצלינו משהו שלא ניתן לאהוב".

COL מגיש קטע מהראיון להאזנה.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:

לא מצליחים להאזין? לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.