מערכת COL | יום כ"ה אדר א ה׳תשס״ח 02.03.2008

"השגריר של ברזיל" יתוועד עם תלמידיו בישראל

קבוצה גדולה של תלמידי הרב חיים בנימיני, משלוחיו הוותיקים של הרבי לברזיל שהעתיק לאחרונה את מגוריו לישראל, יתאספו בשבוע הבא להתוועדות היסטורית עם הרב בנימיני שזכה לכינוי מהרבי "השגריר של ברזיל" ■ ל-COL נמסר כי מארגני ההתוועדות עומלים בימים אלה לאתר את בוגרי ישיבת 'מחנה ישראל' בפעטרופוליס, ברזיל, המתגוררים ברחבי הארץ ■ "הישגי הישיבה, בראשה עמד הרב בנימיני, ניכרים כיום בכל רחבי ברזיל ואף מחוצה לה – כאשר תלמידים לשעבר משמשים היום כשלוחים ורבנים בכל רחבי העולם", סיפר ל-COL אחד מבוגרי הישיבה המתגורר כיום בישראל לסיפור המלא
יתראה עם תלמידיו מכל השנים החיים בישראל. הרב חיים בנימיני ● צילום: י. בלינקו
מאת חיים ברון, כתב COL

קבוצה גדולה של בוגרי ישיבת 'מחנה-ישראל' בפעטרופוליס, ברזיל, בראשותו של הרב חיים (הלוי) בנימיני, המתגוררים בארץ-הקודש מארגנים כנס אחדות והתוועדות ברוכים-הבאים לרב בנימיני שהעתיק את מגוריו לישראל לפני מספר ימים, לאחר שמצבו הרפואי וגילו המופלג חייבו אותו לעבור למקום - בו יוכל להתמודד עמם בקלות יתר.

הרב בנימיני עובר לישראל לאחר עשרות שנים במהלכן שימש כראש-ישיבת 'מחנה-ישראל' שהוקמה בהוראה ישירה של הרבי.

הרב בנימיני הוא שריד מהדור הקודם. בצעירותו היה במחנה ריכוז של ברגן-בלזן וניצל מהשואה בניסי-ניסים. אחרי המלחמה יסד מספר מוסדות-חינוך על טהרת הקודש בארץ-ישראל ופעל, כאמור, קרוב לחמישים שנה בברזיל וזכה לחנך דורות של שלוחים, רבנים וראשי קהילות.

הוא אף זכה ליחס וקירוב מיוחד אצל הרבי, ממנו קיבל מאות מכתבים והדרכה על כל צעד ושעל לגבי ניהול ישיבתו בברזיל. הרבי, בשעת התוועדות, באומרו להגיד לחיים, קרא לו "השגריר של ברזיל".

"הישגי הישיבה ניכרים כיום בכל רחבי ברזיל ואף מחוצה לה – כאשר תלמידים לשעבר משמשים היום כשלוחים ורבנים בכל רחבי העולם", סיפר ל-COL אחד מבוגרי הישיבה המתגורר כיום בישראל. 

ההתוועדות המיוחדת תתקיים ביום חמישי, ראש-חודש אדר ב' בבית-הכנסת 'בית-מנחם' (בעזרת נשים) בכפר חב''ד בשעה 20:00. מארגני ההתוועדות קוראים לציבור דוברי פורטוגזית לבוא ולהשתתף.

ל-COL נמסר כי מארגני הכנס עובדים במלא המרץ בשביל שיוכלו להביא כמה שיותר משתתפים ומהם מכל רחבי הקשת והחוגים להתוועדות היסטורית בכפר חב"ד.

COL ימשיך לעקוב ולדווח.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.