מערכת COL | יום כ"ב אדר א ה׳תשס״ח 28.02.2008

יחד כל בנות המלך

כנס 'בת מלך' העשרים ושבעה - ז"ך, נערך ביום ראשון ח"י באדר א' בבנייני האומה בירושלים, בסמיכות ליום הולדתה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא נ"ע, שחל בכ"ה באדר. בכנס השתתפו למעלה מ-3000 בנות מסניפי 'בת מלך' בכל רחבי הארץ. האירוע עמד בסימן של שבע - "יום שכולו שבת" והיווה אירוע מסכם לפעילות עניפה שנערכה בסניפים בחודש האחרון.
יחד כל בנות המלך
(צילום : מאיר דהן , COL)
בשעה 10.30 החלו בנות המלך לזרום אל תוך האודיטוריום המרכזי לקול המנוני תנועת 'בת מלך'. על מסכי הענק שנפרשו באולם, כך שכל הבנות יוכלו לצפות בתכנית מקרוב, ריצדו תמונות מפעילות סניפי 'בת מלך'. הבנות תפסו את מקומותיהן והאולם התמלא עד אפס מקום.
האות ניתן והאירוע נפתח על ידי המנחה מ. גופין: "אנו מקבלים בברכה את כל הבנות שבאו מאילת, דימונה, צפת..." וכך נמנו עוד ועוד ערים, סניף אחר סניף, עד למעלה מ-50 סניפי 'בת מלך'. מתוך הקהל היושב באולם עלו נציגות הסניפים כשעימן דגל הקבוצה, אותו הניחו על הבמה. בסיום המופע נתנה הבמה המרהיבה ביטוי וייצוג לכל סניף. גם סניפי חו"ל שלחו קטעי וידאו ומסרו דרישת שלום חמה ומרגשת מ'בת מלך' שעל פני הגלובוס. 'ספאסיבה, רבי, תודה! שבזכותך ב'בת מלך' אני היום חברה!' קראו ושרו בנות המלך בקריבי-רוג, והעלו דמעה בזווית העין...
מזכ"לית התנועה, הגב' רבקה גורביץ, קידמה בברכה את אלפי חניכותיה, אשר לכל אחת מהן חלק ותפקיד בכנס ענק זה. עימה בברכתה היה הצוות המורחב של 'בת מלך', אשר עשה הכל בתקופה האחרונה למען הצלחת חודש התנועה והכנס הנפלא: הגב' רחלי הרצבי-מזכירת התנועה, הגב' נעמי דורלכר-רכזת ארצית והגב' רחלי הבר-רכזת הוצאה לאור.
הרה"ג הרב אברהם מיכאל הלפרין, רב הגבעה הצרפתית בירושלים וחבר ב"ד רבני חב"ד ברך את המשתתפות. בדבריו ציטט את מכתבו של הרבי אל מנהל בית ספר חב"ד בו מודה לו הרבי על הנחת רוח שגרמו בנות בית הספר.
פרק התהלים של הרבי נאמר בשירה, כשסניף קריית מלאכי מוביל והקהל כולו מצטרף למילותיו. 12 הפסוקים וקריאת 'עד מתי?!' הדהדו מקצה האולם ועד קצהו, ונראה היה שקריאת אלפי הבנות נשמעת מקצה העולם ועד סופו ובוודאי מהדהדת גם בעולמות עליונים.
במהלך הכינוס הוקרן סרט ייחודי 'בת מלך- השליחות שלי' המתאר את פעילות 'בת מלך' בסניפי הארץ וחו"ל המדגיש ומעורר את השליחות של כל חניכה בהבאת הגאולה.
האקטואליה בארץ ישראל לא פסחה על בנות הכנס. חניכת 'בת מלך' בעיר שדרות, הילדה היקרה פייגי פיזם, נראתה על גבי המרקעים, מספרת לחברותיה על התמודדויותיה בימים אלו. היא זכתה להזדהות רבה באולם. הסרט שהוקרן תיאר את מסירות התושבים וקשייהם, וגם בתוך קטעי ההומור שבוצעו על ידי השחקנית מיכל לויטין, נשזרה הקריאה להתפלל ולהוסיף ולו פעולה אחת קטנה למען השבת השלום והשקט לארצנו הקדושה. בזיקה לנושא הכנס 'יום שכולו שבת' עברה כמוטיב ההדגשה על כוחה של כל ילדה בהדלקת נרות שבת קודש ובתפילה בעת רצון מיוחדת זו, על העיר שדרות ולגאולה שלמה שכבר תבוא.
בסיום המושב הראשון נקבצו ועלו אל הבמה מאות בנות שזכו להקרא על שם הרבנית חיה מושקא לקול השיר 'התאספנו כולן לכבודך' הקורא בבקשה ותחינה לפעול ולהביא את הגאולה. בסיום השיר במילים 'העטירי במרומים תפילות תחנונים שבת לחיי עולמים' נראה הרבי על מרקעי הוידאו בשירת 'שיבנה בית המקדש' ותמונת ענק של בית המקדש ירדה ומלאה את הבמה. בצלילי שירה זו יצאו כולן להפסקה.
הבנות נצלו את ההפסקה למפגשים מרגשים, משמחים וגם משעשעים עם חברות מאזורים שונים וכמובן הזדרזו לשלשל את כרטיסי ההגרלה-לוחות הפאזל שצברו במהלך חודש המבצע, אל תיבת ההגרלות.

זמן ההפסקה נוצל גם למפגש חשוב של מועצת 'בת מלך' הארצית, המורכבת מנציגות שנבחרו בבחירות דמוקרטיות בכל הסניפים. במהלך המפגש הוחלט לקיים התוועדויות אזוריות ומחוזיות לקראת י"א בניסן, לחיזוק ההתקשרות לרבי נשיא הדור וכן להתחזק בענייני צניעות ולשמש דוגמא חיה לכל בנות ישראל כיאה לחברות תנועת 'בת מלך'.
באווירה חגיגית נפתח המושב השני, בהרכב תזמורת מלא ואמיתי(!) בביצוע סניף לוד. נוגנו ניגוני חב"ד ליום השבת והקהל כולו הצטרף ונסחף באווירת הקדושה.
מנחת המושב השני - ר. בלוי, הזמינה את הגב' שרה זילברשטרום, יו"ר ארגון נשי ובנות חב"ד, שהוא גם ארגון האם של 'בת מלך' לברך את המשתתפות. הגב' זילברשטרום הודתה לגב' מינדי שמרלינג המזכ"לית היוצאת, וחילקה תעודות הצטיינות לבנות שעלו לחידון. החידון נערך בצורה חדשנית ומעניינת כאשר השאלות נשאלו דרך הוידיאו על ידי אנשים הקשורים לתחום השאלה או התשובה. הבנות הראו בקיאות נפלאה בחומר שנלמד מתוך חוברות שיצאו לאור במיוחד. כאן המקום להודות לצוות משרדי ארגון נשי ובנות חב"ד ובראשו הרבנית דבורה בוטמן תחי' על התמיכה והסיוע לקראת הכנס ולאורך השנה כולה.
בחידון שולבו מופעים: סניף רחובות הופיע בנושא סעודת שבת וסעודתו של משיח, סניף נתניה הופיע בנושא עונג שבת וסניף ערד בנושא תפילות השבת והתפילה לגאולה. ההקבלה בין יום השבת לגאולה הודגשה לאורך המושב כולו.
במסגרת ההתחדשות ופיתוח התנועה הושקו שמות חדשים לשכבות הגיל השונות, כאשר השמות מבטאים את הרעיונות והערכים עליהם מושתת התנועה. לפניכם השמות החדשים: 'אורה' – שכבת כיתות ד, 'צוותא' – שכבת כיתות ה, 'פנימה' – שכבת כיתות ו, 'מעיינות' – שכבת כיתות ז, 'הרועה' – שכבת כיתות ח. במהלך הפעילות השנתית יושם דגש על השמות ומשמעותם.
לקראת סיום נערך סיכום המבצעים השונים ונערכו הגרלות על פרסים יקרי ערך, מתנות בתי עסק אדיבים: שיינדי תכשיטים, המקום הנכון, קה"ת, ופרצת- רחובות, כריכיית רובר, הצורפים-כלי כסף, משוש תכשיטים, קניון רפאלי, היכל מנחם-ב"ב, טכנו-מיקס, חוני הכל לבית, פרנקל צעצועים.
החניכה רבקי כץ מרחובות, שהיצירה שלה הגיע למקום הראשון בתחרות 'סיפורים מאירים עולם' זכתה בפמוט מכסף מתנת הצורפים. השכבה הבוגרת בסניף קריית מלאכי זכתה במבצע 'מוסיפים באור' בשבת בצוותא – 'שבתמלך' לכל חברות הסניף שתיערך אי"ה בר"ח באדר א'. סניף קריית גת נבחר לסניף המצטיין שיחזיק אצלו את הדגל למשמרת עד לכנס בשנה הבעל"ט.
הכנס הסתיים במופע רב עוצמה של הצוות המוביל – מרכזות ומדריכות 'בת מלך' לשנת תשס"ח כאשר מרחבי האולם מצטרפות החניכות בהערכה למדריכותיהן ובהתלהבות מרקיעת שחקים. הן שרו יחד בפעם האחרונה לכנס זה את ההמנון 'שנת השבע'. הבנות יצאו מן האולם מצויידות בארוחה קלה לדרך, שי אישי וטופס החלטה טובה. גאוות היחידה שחישמלה את האולם, ניסכה בבנות ובעז"ה עוד ימים רבים וארוכים תוספנה ללכת בגאווה זו: "אשרינו שחניכות 'בת מלך' אנו!"







הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.