מערכת COL | יום כ"ב אדר א ה׳תשס״ח 28.02.2008

נציג המדינה הבכיר הבטיח לפעול להשבת ספרי התורה

 רבו של אוקראינה, הרב עזריאל חייקין נועד לפגישה עם יו"ר וועדת המדינה בנושאי דת וגזע אלכסנדר סגן, שערך מפגש ראשון מסוגו עם הרב חייקין, מאז שעלה לתפקידו ■ הרב חייקין עידכן כי בקרוב תוקם וועדת היגוי מיוחדת מבין נציגי היהדות שתדון בהשבת ספרי תורה לרשותן של קהילות יהודיות. הרב התייחס לגווילי ספר תורה רבים המפוזרים בארכיונים, מוזיאונים ובאתרים אחרים בבעלות המדינה. מצידו הבטיח סגן לתמוך בקהילה היהודית בכך שיקבע מסגרת חוקית שבעזרתה ניתן יהיה להשיב את הגווילים לידי הקהילה היהודית  לסיפור המלא
נציג המדינה הבכיר הבטיח לפעול להשבת ספרי התורה
רבו של אוקראינה, הרב עזריאל חייקין נועד לפגישה עם יו"ר וועדת המדינה בנושאי דת וגזע אלכסנדר סגן, שערך מפגש ראשון מסוגו עם הרב חייקין, מאז שעלה לתפקידו.

השניים שוחחו על סדרת נושאים בעלי אינטרס משותף והרב חייקין בירך את אורחו על מינויו והביע את תקוותו שינצל את מעמדו לחיזוק וטיפוח יחסי בין גזעיים ובין דתיים ברחבי אוקראינה.

הרב חייקין עידכן כי בקרוב תוקם וועדת היגוי מיוחדת מבין נציגי היהדות שתדון בהשבת ספרי תורה לרשותן של קהילות יהודיות. הרב התייחס לגווילי ספר תורה רבים המפוזרים בארכיונים, מוזיאונים ובאתרים אחרים בבעלות המדינה. מצידו הבטיח סגן לתמוך בקהילה היהודית בכך שיקבע מסגרת חוקית שבעזרתה ניתן יהיה להשיב את הגווילים לידי הקהילה היהודית.

השניים שוחחו על תיקונים בחוק שיהיה צורך לבצע על מנת לאפשר את החזרת ספרי התורה ליהודים. הצעה לתיקון חוק כזה כבר הוגשה בעבר על ידי מר אלכסנדר פלדמן.

בשיחה בין השניים דובר גם על דרכים למגר אנטשמיות באקוראינה ועל פעילותו של רבו הראשי של אוקראינה בתיאום עם איגוד הקהילות היהודיות של אוקאינה. בנוסף לכך, דובר גם על פרוייקטים חדשים שהוועדה תקדם בעתיד הקרוב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.